Το 500αράκι εισέρχεται σε μια νέα, αμιγώς ηλεκτρική εποχή και η Fiat έχει κάθε λόγο να περιμένει εμπορική επιτυχία από αυτό, καθώς εξελίχτηκε από το μηδέν και αποκλειστικά ως ηλεκτρικό.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Fiat 500X 1.3 Turbo FireFly 150 HP DCT Cross
Το νέο 500e διατηρεί το διαχρονικό σχήμα του κλασικού μοντέλου και δεν ξεφεύγει σχεδιαστικά σε σχέση με το σημερινό 500, όμως οι διαφορές εντοπίζονται εύκολα. Καταρχάς το εμπρός μέρος φιλοξενεί νέα φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρα, με το «500» να παίρνει τη θέση της μάσκας. Το σήμα της Fiat απουσιάζει, ενώ τα φώτα ημέρας-δακτύλιοι χωρίζονται από το άνοιγμα του καπό. Στο προφίλ ξεχωρίζουν οι παχύτερες κολώνες της οροφής, ενώ πίσω οι αλλαγές περιορίζονται στα νέα φωτιστικά σώματα (των οποίων τα γραφικά σχηματίζουν το γράμμα «E» όταν είναι αναμμένα) και την πιο στρογγυλοποιημένη μορφή του. Τα συλλεκτικά 500 Giorgio Armani, B.500 MAI TROPPO (ποτέ αρκετό) by Bvlgari και 500 Kartell αποτελούν την Made in Italy έκφραση ενός νέου 500 με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Δείτε ακόμα: Διαθέσιμο το νέο Fiat 500X Sport (+τιμές)
Στο εσωτερικό δεσπόζει η οριζόντια διάταξη ταμπλό και οθόνης αφής των 10,25 ιντσών, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών με το νέο τιμόνι δυο ακτίνων. Οι αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού εκτείνονται σε όλο το πλάτος του ταμπλό, το οποίο οπτικά χωρίζουν στα δύο. Κάτω από τους δυο κεντρικούς και την οθόνη, υπάρχει μια ευμεγέθης και πρακτική θήκη για μικροαντικείμενα. Το σύστημα πολυμέσων Uconnect 5 και όλα τα καθιερωμένα συστήματα ασφαλείας (αυτόματο φρενάρισμα, ανίχνευση τυφλών σημείων κλπ) δεν θα μπορούσαν να λείπουν.
Η μεγαλύτερη αλλαγή σε σχέση με το υπάρχον 500 (το οποίο θα συνεχίσει να διατίθεται κανονικά), αφορά τις διαστάσεις. Το 500e είναι μακρύτερο και φαρδύτερο κατά 6 εκατοστά, φτάνοντας συνολικά στα 3.630 χλστ. μήκους και 1.690 χλστ. πλάτους, με το ύψος να παραμένει στα 1.488 χλστ.
Δείτε ακόμα: Από 16.990 ευρώ το αναβαθμισμένο Fiat 500X
Την κίνηση του νέου 500e αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας 118 ίππων, που παίρνει ενέργεια από μια συστοιχία ιόντων-λιθίου 42 kWh. Οι Ιταλοί ανακοινώνουν 3,1 δλ. για την επιτάχυνση στα 50 χλμ./ώρα από στάση, 9 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση και τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από 3 λειτουργίες: Normal, Range και Sherpa, με τις δυο τελευταίες να αποσκοπούν στην επέκταση της αυτονομίας και την εξοικονόμηση ρεύματος. Η Fiat υπόσχεται μέχρι 320 χλμ. αυτονομίας, με τη μπαταρία να απαιτεί 14 ώρες για να φορτίσει πλήρως σε οικιακή πρίζα. Με χρήση ταχυφορτιστή, όμως, μπορεί να φτάσει στο 80% από το 0 μέσα σε 35 λεπτά.
Διαβάστε επίσης: Από 12.800 ευρώ το νέο Fiat 500 Hybrid
Το νέο ηλεκτρικό 500 θα κατασκευάζεται στο Τορίνο, ενώ τα υπάρχοντα 500 συνεχίζουν στο εργοστάσιο της Πολωνίας. Η τιμή του, τώρα, για την Ιταλία τοποθετείται από τις 37.500 ευρώ για την Launch Edition των φωτογραφιών, που θα παραχθεί σε 500 αντίτυπα.