Η Volvo τήρησε στο ακέραιο την περσινή της δέσμευση, αποσύροντας τους πετρελαιοκινητήρες εντελώς από τη γκάμα των νέων μοντέλων της. Μια ντίζελ παράδοση που ξεκίνησε το 1979, για να έρθει σήμερα η πικρή ώρα του αποχαιρετισμού.
Το τελευταίο ντίζελ Volvo της ιστορίας είναι το γαλάζιο XC90 που βλέπουμε, έτοιμο να αφήσει τη γραμμή παραγωγής του Torslanda για το μουσείο της εταιρίας. Οι Σουηδοί έκριναν πως ένα τόσο σημαδιακό αυτοκίνητο δεν έπρεπε να ανήκει σε κάποιον αγοραστή, αλλά να αποτελέσει μέρος της κληρονομιάς που εκτίθεται στο Γκέτεμποργκ. O 2.0λιτρος τετρακύλινδρος mild hybrid D5 βρίσκεται στο μηχανοστάσιο, με απόδοση 235 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 480 Nm στις 1.740-2.220 σ.α.λ.. Η συνεργασία του με το σύστημα τετρακίνησης και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο προσδίδει πολύ καλές επιδόσεις, αναλογιζόμενοι και τα σχεδόν 2.200 κιλά του βάρους, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 7,8 δλ. (στα 180 χλμ./ώρα κόφτης, όπως σε όλα τα νέα Volvo). Πολύ καλή και η πραγματική μέση κατανάλωση των 6,1 λίτρων/100 χλμ.
Από το 1991 που η Volvo κρατάει αρχεία με τις πωλήσεις των ντίζελ αυτοκινήτων της, καταγράφονται πάνω από 9 εκατομμύρια ταξινομήσεις. Δεδομένου, όμως, ότι απουσιάζουν 12 χρόνια πωλήσεων, ο συνολικός αριθμός στα 45 χρόνια πετρελαιοκίνητων Volvo είναι πολύ υψηλότερος. Πέρα από τους ντίζελ, σε ανάλογο μονοπάτι βαδίζουν και εκείνοι της βενζίνης. Η Volvo σχεδιάζει να προσφέρει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030, αλλά και να γίνει στο σύνολό της ανθρακικά ουδέτερη μέχρι το 2040. Όλα τα περιουσιακά στοιχεία και δικαιώματα για το σχεδιασμό κινητήρων εσωτερικής καύσης έχουν παραχωρηθεί, συνεπώς η Volvo έχει σταματήσει να επενδύει πόρους στην ανάπτυξη νέων συνόλων αντίστοιχης τεχνοτροπίας.