H κατηγορία των crossover είναι πολύ δημοφιλής για να έχει ένας κατασκευαστής του μεγέθους της Ford τρεις εκπροσώπους (Ecosport, Kuga και Edge). Ιδιαίτερα στη μικρή κατηγορία, όπου πραγματικά γίνεται «μακελειό», το Ecosport χρειάζεται έναν συνοδοιπόρο να τραβήξει το κουπί των πωλήσεων.
Στο αμάξωμα του Fiesta με τα πλαστικά προστατευτικά και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τον βρήκε. Το δημοφιλέστατο σουπερμίνι της Ford μπαίνει στη χωμάτινη αρένα των μικρών crossovers με πλήρη γκάμα κινητήρων, η οποία ξεκινά από τον 1.0 Ecoboost των 100 ίππων και φτάνει στην «δική μας» ντίζελ των 120 ίππων. Στο ενδιάμεσο υπάρχουν οι εκδόσεις του 1.000αρη τούρμπο βενζινοκινητήρα με τους 125 και τους 140 ίππους. Το μικρότερο βενζινοκίνητο προσφέρεται αποκλειστικά στην έκδοση Active 2, η οποία πρακτικά διαθέτει τα πάντα: 7 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Pre-Collision Assist, αναγνώριση τυφλών σημείων, τα κλασικά ABS-ESP, το σύστημα πολυμέσων Ford SYNC 3 με οθόνη αφής 6,5 ιντσών, ηχοσύστημα Bang & Olufsen με 10 ηχεία και subwoofer, αλλά και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Η κορυφαία Active 3 προσθέτει κρυφό εσωτερικό φωτισμό και σύστημα πλοήγησης, αναβαθμίζοντας την οθόνη αφής στις 8 ίντσες.
Τιμολογιακά, το Fiesta Active ξεκινάει από τις 17.295 ευρώ για το 1.0 Ecoboost 100. Για τα 125 άλογα θα πρέπει να ανεβείτε στις 18.925 ευρώ, ενώ η ντίζελ Active 2 κοστολογείται στις 19.312 ευρώ. Η Active 3 βρίσκεται πάνω από τις 20.000 ευρώ, με το 125αρι Ecoboost να τιμάται στις 20.284 ευρώ, το 140αρι στις 20.938 και το πετρελαιοκίνητο στις 20.671 ευρώ.
Δείτε όλες τις δοκιμές νέων Ford
Δραστήριο και περιπετειώδες
Το Active διαχωρίζει την θέση του από τα υπόλοιπα Fiesta μονομιάς, απόρροια των προστατευτικών περιμετρικά του αμαξώματος και των μεγάλων τροχών. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 18 χλστ. δεν φαίνεται τόσο, όσο η διχρωμία που προκαλούν τα πλαστικά και οι ράγες οροφής με το χρώμα. Ειδικά όταν το τελευταίο είναι το μπρονζέ των φωτογραφιών, που κατά την γνώμη μας είναι ο ιδανικότερος χρωματισμός για το μικρότερο crossover στην γκάμα της Ford.
Οι διαστάσεις είναι στα επίπεδα του κανονικού Fiesta, με τον διαφορετικό εμπρός προφυλακτήρα να αυξάνει ελαφρώς το μήκος (4.068 από 4.040 χλστ.) και την αυξημένη διαδρομή της ανάρτησης με τις ράγες οροφής το ύψος (1.498 από 1.475 χλστ.). Το Fiesta παραμένει ευέλικτο στα στενά της πόλης, ενώ η ψηλότερη ανάρτηση εξασφαλίζει ήσυχο κεφάλι κατά το πέρασμα από λακκούβες, φρεάτια και σαμαράκια. Ο σχεδιασμός κερδίζει τα βλέμματα και χαρίζει στο Active την δική του, περιπετειώδη ταυτότητα.
Προσεγμένη ποιότητα και χρώμα!
Μεταφερόμενοι στην καμπίνα των επιβατών, η αίσθηση είναι πανομοιότυπη με τις πλούσιες εκδόσεις των «ασφάλτινων» Fiesta (εξαιρουμένου, φυσικά, του ST). Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα, με αυτόν για τα κεφάλια των πίσω να θέλει λίγο παραπάνω αέρα στα ψηλότερα αναστήματα. Παράπονα για τα γόνατα θα υπάρξουν μόνο από ψηλούς επιβάτες, ενώ ο χώρος των αποσκευών με τα 311 λίτρα είναι αρκετός.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Ford Fiesta diesel 1.5 TDCi 120 PS
Η ποιότητα και η συναρμογή στο εσωτερικό του Fiesta Active βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο, με τα υλικά που χρησιμοποιούνται στο ταμπλό να είναι σε ένα μεγάλο μέρος μαλακά και στιβαρά, τις επενδύσεις σε εσωτερικό θυρών και την οροφή πολύ καλές σε όψη και αφή, ενώ οι επενδύσεις στο χρώμα του αμαξώματος σε τιμόνι, καθίσματα, φούσκα επιλογέα, χερούλια θυρών και αεραγωγούς χαρίζουν την απαραίτητη νότα διαφορετικότητας.
Η εργονομία επίσης, δεν υπάρχει περίπτωση να προβληματίσει κάποιον που είναι στοιχειωδώς εξοικειωμένος με την τεχνολογία. Σε αυτό βοηθά η ευανάγνωστη και εύχρηστη οθόνη, η οποία δεν χάνει εντολές στο πάτημα των δακτύλων και τις εκτελεί με ταχύτητα.
«Σφαίρα» στην ευθεία, Ford στις στροφές
Όπως είπαμε στην αρχή, ο «μεγάλος» TDCi είναι ο μοναδικός πετρελαιοκινητήρας που συνδυάζεται με το Fiesta Active. Αποδίδει 120 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής από τις 1.750 μέχρι τις 2.500 σ.α.λ., με το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο να είναι η μοναδική επιλογή μεταφοράς της ισχύος στους εμπρός τροχούς.
Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9 δλ. και η τελική φτάνει τα 195 χλμ./ώρα. «Ξεροί» αριθμοί, που αποκαλύπτουν όλη την αλήθεια για το ποιόν του ψηλωμένου Fiesta. Με το που βάλεις 1η και αφήσεις συμπλέκτη, καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις με ένα μοτέρ που σφύζει από ζωντάνια. Η δύναμη είναι πανταχού παρούσα και το τράβηγμα αξιοπρεπέστατο, ακόμα και από τις 1.000 σ.α.λ. Ο ακριβής και σφιχτός επιλογέας χειρίζεται 6 σχέσεις σωστά κλιμακωμένες, διατηρώντας την κατανάλωση στα επίπεδα των 6,5 λίτρων/100 χλμ. Συνεπικουρούμενος από το αναλογικά χαμηλό βάρος των 1.200 κιλών, ο 1.5 TDCi χαρίζει ρυθμούς μίνι βολίδας στο Active.
Έναν ρυθμό που, ως πατροπαράδοτο Ford, διατηρεί με άνεση μόλις ο δρόμος αρχίζει να παίρνει καμπύλο σχήμα. Οι μηχανικοί του «Μπλε Οβάλ» έχουν χαλαρώσει ελαφρώς την απόσβεση των αμορτισέρ για τις εκτός δρόμου διαδρομές, όμως έχουν σφίξει αντιστοίχως τα ελατήρια. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα γνήσιο Fiesta: ομοιογενές, με άπλετο περιθώριο πρόσφυσης (205/45/17 ελαστικά είναι αυτά), πιστότητα στην μεταφορά των εντολών από το τιμόνι και διασκεδαστικό. Οι κλίσεις είναι πολύ μικρές, ειδικά για τα δεδομένα των crossover, το τιμόνι πολύ καλό σε αίσθηση, ακρίβεια και βάρος, ενώ η ανάρτηση διαχειρίζεται με περίσσια αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ακόμα κι όταν μιλάμε για σπασμένα κομμάτια.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Ford EcoSport 1.5 λτ. EcoBlue 125 PS AWD
Γλιστρήματα και λοιπές ανωριμότητες θα προκληθούν μόνο κατόπιν επιθετικών ή άτσαλων χειρισμών, πολύ μικρής έκτασης και πανεύκολα ελεγχόμενες. Τα φρένα γεμίζουν αυτοπεποίθηση τον οδηγό, διαθέτοντας ιδανική νεκρή διαδρομή στο πεντάλ και απόδοση που δεν φθίνει, ακόμα και μετά από γρήγορη κατάβαση.
Όταν το οδόστρωμα τελειώσει, το Active δεν θα χλωμιάσει – αλλά ούτε και θα πετάξει την σκούφια του. Η απόσταση από το έδαφος μπορεί να είναι αυξημένη, όμως και πάλι δεν ξεπερνά τα 152 χλστ. Τετρακίνηση δεν υπάρχει, οπότε οι εκτός δρόμου εξερευνήσεις θα πρέπει να γίνονται με γνώση και σύνεση. Η επιλογή Slippery βοηθά στις εκκινήσεις σε ανηφόρες και γλιστερά κομμάτια, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης απορροφά τις δονήσεις του κατσαρού εδάφους. Τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, ωστόσο, θέλουν λίγη προσοχή. Γενικά, σε χώμα και σαθρά εδάφη λογικού βαθμού το Fiesta Active θα περάσει δίχως πρόβλημα.
+ Κινητήρας, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, εμφάνιση, ποιότητα εσωτερικού, εξοπλισμός
– Θόρυβος κύλισης, τιμή