Το Ford Fiesta αποτελεί ένα από τα μακροβιότερα και δημοφιλέστερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη, το οποίο από το 1976 που παρουσιάστηκε έφτασε αισίως στη νέα, 8η κατά σειρά γενιά του. Το νέο Fiesta εκσυγχρονίστηκε σε κάθε επίπεδο, άλλαξε σχεδιαστικά και μεγάλωσε σε διαστάσεις (μήκος 4.040 χλστ.), εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα στοιχεία ασφαλείας και συνδεσιμότητας, απέκτησε νέους κινητήρες και έγινε πιο άνετο, χωρίς όμως να χάσει τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS
Να υπενθυμίσουμε ότι το νέο Ford Fiesta διατίθεται με μία ευρεία γκάμα εκδόσεων, σε τιμές που ξεκινούν από 13.020 ευρώ με τον αρχικό κινητήρα 1.1 λτ. 85 PS. Στις επιλογές βενζίνης υπάρχει ο 1.0 EcoBoost με 100, 125 και 150 ίππους και στους ντίζελ ο 1.5 TDCi με 85 και 120 ίππους. Εμείς, δοκιμάζουμε την ισχυρότερη έκδοση του πετρελαιοκινητήρα, η οποία με το 5θυρο αμάξωμα πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 17.245 ευρώ στην πλούσια έκδοση Titanium.
Δυνατός και οικονομικός o 1.5 TDCi 120 PS
Ο νέος κινητήρας πετρελαίου 1.5 TDCi 120 PS είναι ο πρώτος ντίζελ υψηλής ισχύος που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Fiesta και ταιριάζει ιδανικά στο αυτοκίνητο, αφού το κινεί σε γρήγορους ρυθμούς, η κατανάλωση διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα, ενώ με εκπομπές CO2 μόλις 89 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Το 4κύλινδρο, 8βάλβιδο αυτό μηχανικό σύνολο με την ισχύ των 120 ίππων και με ροπή 270 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. παρουσιάζει κραδασμούς μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές, το τράβηγμά του είναι θετικό από τις 1.500 σ.α.λ. και άνω, ενώ σε ρυθμούς ταξιδιού έχει χαμηλό θόρυβο και πολιτισμένη λειτουργία. Οι επιδόσεις που προσφέρει στο αμάξωμα των 1.207 κιλών είναι πολύ καλές τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ.), όσο και εν κινήσει (50-100 χλμ./ώρα με τη 4η ταχύτητα σε 8,9 δλ.). Παράλληλα, ο επιλογέας ταχυτήτων είναι εύχρηστος και με κοντές διαδρομές, ενώ η 6η σχέση παρόλο που είναι μακριά (130 χλμ./ώρα με 2.200 σ.α.λ.) δεν «κρεμάει» τον κινητήρα και επιταχύνει το αυτοκίνητο σε υψηλές ταχύτητες, χωρίς να χρειάζεται κατέβασμα σχέσης. Στα συν και η πολύ καλή κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 5,7 λτ./100 χλμ.
Άνετο και ευχάριστο στην οδήγηση
Το νέο Fiesta με τον 1.500άρη ντίζελ κινητήρα των 120 ίππων ξεχωρίζει αμέσως για τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα, καθώς και την σημαντικά βελτιωμένη άνεση σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο (διαβάστε εδώ τη δοκιμή). Η στρεπτική του ακαμψία έχει αυξηθεί κατά 15% μέσω της αυξημένης χρήσης ατσαλιού βορείου και των επιμέρους ενισχύσεων. Παράλληλα τα πλατύτερα μετατρόχια (κατά 30 χλστ. εμπρός και 10 χλστ. πίσω), οι νέες ρυθμίσεις στο τιμόνι και στις αναρτήσεις έχουν αυξήσει και άλλο την πρόσφυση στις στροφές. Εκεί, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου ακόμα και υπό πίεση είναι προοδευτικές και ελεγχόμενες. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων το Fiesta ταξιδεύει ήσυχα και με σιγουριά, δίνοντας την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Το τιμόνι διαθέτει πολύ καλή αίσθηση, ακρίβεια στις εντολές του οδηγού και βάρος γύρω από τη θέση της ευθείας, ωστόσο στις στροφές είναι σχετικά ελαφρύ. Σημαντική βελτίωση έχει γίνει στην άνεση από την ανάρτηση, την ποιότητα κύλισης και στη μείωση των θορύβων που φτάνουν στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Παράλληλα, το νέο Fiesta είναι εύκολο στους χειρισμούς και ευέλικτο στην πόλη, κάνοντας ξεκούραστες τις καθημερινές μετακινήσεις.
Διαβάστε ακόμα: Νέο Ford EcoSport με καινούργιο 1.5 diesel 125 ίππων (+video)
Σύγχρονο εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα
Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό του 8ης γενιάς Fiesta με την οδηγοκεντρική σχεδίαση, τη βελτιωμένη εργονομία και την προσεγμένη ποιότητα. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η στάνταρ οθόνη αφής 8,0 ιντσών τύπου tablet του συστήματος πολυμέσων SYNC3, που είναι τοποθετημένη ψηλά στην κεντρική κονσόλα και διακρίνεται για την ευκρίνεια και την αμεσότητα στις επιλογές του μενού. Για πρώτη φορά τοποθετείται το υψηλής απόδοσης ηχοσύστημα B&O Play της Bang & Olufsen, με απόδοση 675 watt, 10 ηχεία και subwoofer. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται -εκτός άλλων- και όλα τα σύγχρονα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, όπως είναι το Σύστημα αυτόνομης πέδησης, η Προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα, η Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, η Προειδοποίηση οχήματος σε τυφλό σημείο κ.λπ.
Η σχεδίαση του ταμπλό είναι πιο λιτή σε σχέση με την πιο «φλύαρη» του προγενέστερου Fiesta και το πάνω μέρος του είναι επενδυμένο με λεπτό μαλακό υλικό. Καλής ποιότητας είναι και τα επιμέρους σκληρά πλαστικά, ενώ βελτιωμένη είναι η συναρμογή και το φινίρισμα. Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό του νέου Fiesta τοποθετείται στο μέσο όρο της κατηγορίας και προσφέρει ελαφρώς περισσότερο αέρα για τα γόνατα των πίσω επιβατών (+16 χλστ.), από το προηγούμενο μοντέλο. Για τις αποσκευές υπάρχουν 303 λίτρα, ενώ οι ποτηροθήκες και οι αρκετές θέσεις για την αποθήκευση διαφόρων μικροαντικειμένων βελτιώνουν την πρακτικότητα.
Διαβάστε ακόμα: Όλες οι δοκιμές Ford