Δοκιμή Hyundai Ioniq 6 325 PS AWD 77 kWh

H Hyundai έκανε την έκπληξη με το πρώτο μοντέλο της υπο-μάρκας Ioniq -των αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων με μπαταρία- το μεσαίο Crossover Ioniq 5, ενώ εντυπωσίασε ακόμα πιο πολύ με το νεότερο και αντισυμβατικό ηλεκτρικό sedan Ioniq 6. Ένα αυτοκίνητο με απαράμιλλα χαρακτηριστικά σε όλα τα επίπεδα, εξοπλισμένο με μια σειρά από προηγμένες τεχνολογίες, αεροδυναμικά σχεδιασμένο και με χρήση βιώσιμων υλικών.

Το Ioniq 6 πωλείται σε διάφορες εκδόσεις κινητήρων και μπαταριών, με το αρχικό μοντέλο 151 PS 53 kWh να ξεκινά από την τιμή των 49.490 ευρώ. Κατόπιν διατίθεται το Ioniq 6 230 PS 77 kWh (από 54.990 ευρώ), ενώ στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το αυτοκίνητο της δοκιμής με τα 325 άλογα (δύο ηλεκτροκινητήρες) και την μπαταρία των 77 kWh, σε τιμές που ξεκινούν από 58.490 ευρώ. Να σημειωθεί ότι η Hyundai προσφέρει τα αμιγώς ηλεκτρικά της μοντέλα Kona EV, Ioniq 5 και Ioniq 6 με 9.000 ευρώ έκπτωση για τα άμεσα διαθέσιμα αυτοκίνητα που υπάρχουν στην Ελλάδα και για παραγγελίες έως τις 30 Μαρτίου.

«Porsche είναι;»

Το Hyundai Ioniq 6 αποτελεί μαγνήτη αδιάκριτων και μη βλεμμάτων, αφού όπου και να βρεθεί γυρίζει κεφάλια. Παράλληλα δεν έλλειψαν οι παραλληλισμοί με Porsche, καθώς σε αρκετούς θύμιζε την Taycan αλλά και παλαιότερες 911 κοιτώντας το από πίσω. Όμως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που είναι εμπνευσμένο σχεδιαστικά από το πρωτότυπο Prophecy και διακρίνεται αμέσως για το έντονα σφηνοειδές του προφίλ και την κυρτή γραμμή οροφής που καταλήγει σε μια ελλειπτική αεροτομή. To πληθωρικό του αμάξωμα έχει μήκος 4.855 χιλιοστά και χαρακτηρίζεται από μια αεροδυναμική γραμμή, την οποία οι σχεδιαστές της Hyundai περιγράφουν ως Συναισθηματική Απόδοση (Emotional Efficiency). Αξιοσημείωτος είναι ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd: 0,21 (με τις 18άρες ζάντες), που είναι ένας πιο χαμηλούς στην αυτοκινητοβιομηχανία. Επίσης, το Ioniq 6 ενσωματώνει πάνω από 700 παραμετρικά Pixel, όπως είναι και η πίσω φωτεινή λωρίδα στην αεροτομή που εντυπωσιάζει όταν  ενεργοποιούνται τα φρένα.

Άνετο, οικολογικό και high-tech εσωτερικό

Η Hyundai χαρακτηρίζει το εσωτερικό του Ioniq 6 σαν «κουκούλι» που χρησιμεύει τόσο ως ένα άνετο καταφύγιο όσο και ως προσωπικός χώρος, γεμάτος με πρακτικά χαρακτηριστικά και βιώσιμα υλικά. Πράγματι η καμπίνα του κορυφαίου ηλεκτρικού Hyundai αποτελεί ένα πολύ ασφαλή (97% προστασία των ενηλίκων στο Euro NCAP), ξεκούραστο και υψηλής τεχνολογίας χώρο για όλους τους φιλοξενούμενους. Ο αρμονικός σχεδιασμός με καθαρές γραμμές στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών συμβάλλει στην εργονομία που απολαμβάνουν όλοι οι επιβάτες. Στο ταμπλό κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί το ενιαίο πάνελ που ενσωματώνει με κομψό τρόπο σε ένα νίκελ πλαίσιο τις δύο οθόνες των 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment. Προαιρετικά διατίθενται δύο ακόμα οθόνες που τοποθετούνται στις άκρες του ταμπλό και μεταφέρουν εικόνα από τους ψηφιακούς πλευρικούς καθρέφτες. Στη βάση της κονσόλας υπάρχει ένα πάνελ με φυσικά χειριστήρια για το σύστημα πολυμέσων και το ραδιόφωνο και πιο κάτω μια οθόνη με λειτουργίες αφής για τον κλιματισμό. Ανάμεσα από τα καθίσματα είναι οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα και κάτω από τη κονσόλα που μοιάζει με γέφυρα υπάρχει ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος. Επίσης, το Ioniq 6 είναι το πρώτο Hyundai που μπορεί να ενημερωθεί πλήρως μέσω ενημερώσεων λογισμικού Over-the-Air (OTA).

Το εσωτερικό του Ioniq 6 είναι κατασκευασμένο από βιώσιμα υλικά και βαφές, όπως καθίσματα με δέρμα οικολογικής επεξεργασίας και ανακυκλωμένο ύφασμα PET, βιολογικό ύφασμα PET στην οροφή, βιολογική βαφή που προέρχεται από φυτικά έλαια στις πόρτες και μοκέτα από ανακυκλωμένα δίχτυα αλιείας. Τα επιμέρους τμήματα είναι εξαιρετικά στιβαρά σε συναρμογή και δίνουν την αίσθηση ότι είναι πακτωμένα στο αμάξωμα. Ένα ακόμα στοιχείο που ενισχύει τις ανέσεις όλων των επιβατών είναι οι άφθονοι χώροι. Το μακρύ μεταξόνιο των 2.950 χιλιοστών, σε συνδυασμό με το τελείως επίπεδο δάπεδο εξασφαλίζουν V.I.P. μετακινήσεις στους πίσω φιλοξενούμενους. Ο αέρας για τα πόδια είναι άπλετος, ενώ το ωφέλιμο ύψος επαρκεί για τους λίγο πιο ψηλούς, παρά την έντονη κλίση της οροφής. Παράλληλα τα προαιρετικά εμπρός καθίσματα «χαλάρωσης» παρέχουν ακόμα μεγαλύτερη άνεση με την απλή ρύθμιση της γωνίας του καθίσματος. Για τις αποσκευές τα 401 λίτρα είναι λίγα με δεδομένο τα 4,8 μ. μήκους του αμαξώματος, ενώ και το σχήμα του πορτ μπαγκάζ δεν είναι τετραγωνισμένο. Κάτω από το εμπρός καπό υπάρχουν άλλα 45 λίτρα ή 14,5 λίτρα στο τετρακίνητο Ioniq 6.

Δύναμη ανά πάσα στιγμή και χαμηλή κατανάλωση

Η κορυφαία έκδοση του Ioniq 6 με τους δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) συνολικής ισχύος 325 ίππων και 605 Nm ροπής, μαζί με την μπαταρία ιόντων λιθίου των 77,4 kWh, εξασφαλίζουν ταχύτατες επιταχύνσεις και αρκετή αυτονομία. Η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δλ. και συνδυαστική αυτονομία 583 χλμ. με τις ζάντες των 18 ιντσών ή 519 χλμ. με τις 20 ιντσών. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την πιο πλούσια έκδοση Distinctive με τις 20άρες ζάντες, η οποία στην πράξη πετυχαίνει την αυτονομία που υπόσχεται η Hyundai. Σε αστικές συνθήκες η κατανάλωση κυμαίνεται στις 16 kWh/100 χλμ., ενώ στην εθνική οδό με τις νόμιμες ταχύτητες ανεβαίνει στις 20 kWh/100 χλμ., οπότε μια μέση συνδυαστική τιμή κυμαίνεται στις 18 kWh/100 χλμ. και αν μη τι άλλο είναι χαμηλή για ένα αυτοκίνητο αυτών των διαστάσεων και με βάρος 2+ τόνων. Στην πόλη η επιλογή Eco και η μέγιστη ανάκτηση ενέργειας με το i-Pedal είναι κατάλληλες, ενώ όσοι θέλουν πιο άμεση απόκριση θα επιλέξουν το πρόγραμμα Normal. Αυτοί που αναζητούν πλήρη ισχύ θα πατήσουν το Sport, αλλά θα μειωθεί η αυτονομία.

Το επίσης εντυπωσιακό και «αγχολυτικό» είναι ότι με τον κλιματισμό σε λειτουργία, η αυτονομία μειώνεται μόνο κατά 2 χιλιόμετρα ανεξαρτήτως επιλογής του Drive Mode, εν αντιθέσει με άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πέφτει συνήθως 30 με 40 χιλιόμετρα. Σχετικά με τη φόρτιση, η πλατφόρμα E-GMP του Ioniq 6 υποστηρίζει υποδομές φόρτισης 400 V και 800 V. Με φορτιστή 350 kW μπορεί να φορτίσει από το 10 έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά και να επιτύχει αυτονομία 351 χιλιομέτρων με φόρτιση 15 λεπτών. Εμείς, σε ταξίδι που κάναμε μέχρι το Ναύπλιο και φορτίσαμε εκεί σε ταχυφορτιστή 150 kW, περιμέναμε 21 λεπτά για να φτάσει από το 30% στο 80%, ενώ για το 100% απαιτούνταν συνολικά 51 λεπτά. Σε ένα τυπικό Wallbox 11 kW χρειάζονται 7 ώρες και 10 λεπτά για το 10-100%. Πρόσθετα το Ioniq 6 ενσωματώνει τη λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) που επιτρέπει στους χρήστες να φορτίζουν οποιεσδήποτε ηλεκτρικές συσκευές όπως ηλεκτρικά ποδήλατα, σκούτερ ή εξοπλισμό κάμπινγκ χρησιμοποιώντας την μπαταρία του αυτοκινήτου, παρέχοντας ισχύ έως και 3,6 kW.

Πολύ άνετο στο ταξίδι και «στιβαρό» στο στρίψιμο

Το Ioniq 6 είναι η «λιμουζίνα» της σημερινής εποχής του εξηλεκτρισμού και πρόκειται για ένα τρομερά άνετο αυτοκίνητο στο ταξίδι. Στην αυθημερόν διαδρομή που κάναμε από την Αθήνα στο Ναύπλιο για τις ανάγκες της δοκιμής και της φωτογράφισης, επιστέψαμε απολύτως ξεκούραστα, λες και πεταχτήκαμε κάπου πιο κοντά εντός της Αττικής. Η απουσία θορύβων (από κινητήρα και αεροδυναμικούς), τα αναπαυτικά καθίσματα, η άνεση χώρων και η άμεσα διαθέσιμη δύναμη ανά πάσα ώρα και στιγμή, κάνουν απόλαυση τις μακρινές διαδρομές. Παρά όμως τον αυξημένο του συνολικά όγκο, το Ioniq 6 ανταποκρίνεται και σε πιο πιεσμένους ρυθμούς σε στροφές. Εκεί τα περιθώρια πρόσφυσης των τροχών με διαστάσεις 245/40 R20 είναι πολύ υψηλά και δύσκολα «σπάνε», ακόμα και με έντονη προσπάθεια από τον οδηγό, ο οποίος έχει στη διάθεσή του ένα άμεσο τιμόνι και τα δυνατά φρένα. Ακόμα και έτσι, το μεγάλο ηλεκτρικό sedan συμπεριφέρεται πολύ ισορροπημένα, ουδέτερα και δίχως απρόβλεπτες αντιδράσεις ή μεταφορές φορτίου.

Τα χαρακτηριστικά αυτά οφείλονται στη βέλτιστη κατανομή βάρους στους δύο άξονες, στον σχεδιασμό που επιτρέπει χαμηλό κέντρο βάρους χάρη στη χαμηλή τοποθέτηση της μπαταρίας και στη χρήση ηλεκτρικών μοτέρ στις θέσεις που μέχρι τώρα βρίσκονταν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ταυτόχρονα η πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων βελτιώνει περεταίρω την άνεση και τη σταθερότητα με μια μέση ρύθμιση σκληρότητας. Ταυτόχρονα η πολύ ενισχυμένη και στιβαρή πλατφόρμα εξασφαλίζει την ασφάλεια και της μπαταρίας μέσω μιας δομής από χάλυβα εξαιρετικά υψηλής αντοχής.

+ Σχεδιασμός, επιδόσεις, ανέσεις, χώροι επιβατών, τεχνολογία, κατανάλωση, αυτονομία
– Χώρος αποσκευών

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
325
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
605
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
5,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
185
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
15,1
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 18 ιντσών
Πίσω φρένα
Δίσκοι 18 ιντσών
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.855
Πλάτος (χλστ.)
1.880
Ύψος (χλστ.)
1.495
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.950
Βάρος (κιλά)
2.020
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
401
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
97%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
90%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
58.490 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store