Κάθε καινούργιο αυτοκίνητο έχει πολύτιμη αξία για τον κάτοχό του, αφενός γιατί του κοστίζει αρκετά χρήματα για να το αγοράσει και να το συντηρήσει, αφετέρου γιατί τον μεταφέρει εκεί που θέλει με ασφάλεια και παρέχοντάς του όλες τις σύγχρονες ανέσεις. Γίνεται όμως ένα SUV με χαμηλή τιμή που ξεκινά από μόνο 20.580 ευρώ να αξίζει «μάλαμα» και να παρουσιάζει πολύ καλά συνολικά χαρακτηριστικά;

Στην περίπτωση του δημοφιλούς και «αειθαλούς» Suzuki Vitara γίνεται, αφού το υπάρχον μοντέλο το οποίο παράγεται ασταμάτητα εδώ και μια δεκαετία, παραμένει στην πρώτη γραμμή των πωλήσεων, προσφέροντας πολλά περισσότερα από τη χαμηλή τιμή που πωλείται. Το Vitara μετά την τελευταία ανανέωση που δέχτηκε πέρυσι απέκτησε αλλαγές στον εξωτερικό σχεδιασμό και διαθέτει περισσότερο στάνταρ εξοπλισμό, παρόλα αυτά οι τιμές του διατηρήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα το 1.4 Boosterjet 48V Hybrid 129 hp GL με τιμή από 20.580 ευρώ περιλαμβάνει τα εξής:
6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, κάμερα παρακολούθησης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών με πλοήγηση, υπηρεσία συνδεσιμότητας & απομακρυσμένων λειτουργιών Suzuki Connect, σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, air condition, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ζάντες αλουμινίου κ.λπ. Επίσης, καλύπτεται με εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών/100.000 χιλιομέτρων (όποιο συμβεί πρώτο). Το πιο «φρεσκαρισμένο» Vitara διακρίνεται αμέσως κοιτώντας το από μπροστά, αφού άλλαξε ο σχεδιασμός της μάσκας και του προφυλακτήρα με το σχέδιο τύπου «bull bar». Νέες είναι ακόμα οι ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών, συνδυασμένες με ελαστικά διαστάσεων 215/55. Οι διαστάσεις παρέμειναν ως είχαν με μήκος 4.185 χλστ., πλάτος 1.775 χλστ., ύψος 1.600 χλστ., μεταξόνιο 2.500 χλστ. και απόσταση από το έδαφος 175 χλστ.

Στο εσωτερικό η πιο μεγάλη αλλαγή εντοπίζεται στην προσθήκη του νέου συστήματος πολυμέσων με τη μεγαλύτερη και πιο σύγχρονη οθόνη αφής των 9 ιντσών (7 ιντσών πριν). Στο κέντρο του ταμπλό ανάμεσα από τους δύο στρογγυλούς αεραγωγούς τοποθετήθηκε η κάμερα παρακολούθησης απόσπασης προσοχής του οδηγού, ενώ διαφορετικό σχεδιασμό έχουν οι αναλογικές ενδείξεις του πίνακα οργάνων και η έγχρωμη οθόνη LCD 4,2 ιντσών στο κέντρο με τις πολλές επιπλέον πληροφορίες. Από πλευράς κατασκευής το μαλακό υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και η γεροδεμένη συναρμογή έχουν τον πρώτο λόγο. Όσο για τους χώρους, τέσσερα άτομα με ύψος γύρω στα 1,8 μέτρα θα φιλοξενηθούν χωρίς πρόβλημα και όλοι οι επιβάτες κάθονται σχετικά ψηλά απολαμβάνοντας απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα. Αρκετά ικανοποιητικό είναι και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 362 λίτρων.
Στα σημαντικά σημεία αναφοράς του Vitara ανήκει το 48V mild hybrid υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1.373 κ.εκ. Αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., 235 Nm ροπή στις 2.000-3.000 σ.α.λ. και ενσωματώνει ηλεκτρογεννήτρια ισχύος 14 ίππων και 55 Nm ροπής. Ο εν λόγω κινητήρας κερδίζει αμέσως τον οδηγό με την ελαστικότητα και το τράβηγμα που διαθέτει από τις χαμηλές στροφές, την πολιτισμένη του λειτουργία και τις γρήγορες επιδόσεις που εξασφαλίζει (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ.). Στο ταξίδι λειτουργεί σε χαμηλές στροφές (π.χ. 130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ.), διατηρώντας το θόρυβο χαμηλά και επιταχύνοντας με άνεση χωρίς να χρειαστεί κατέβασμα από την 6η ταχύτητα. Η μεικτή κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στην περιοχή των 7 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά. Στην οδήγηση είναι άνετο, σταθερό στο ταξίδι, με λογικές κλίσεις στις στροφές και αρκετή πρόσφυση. Οι ανωμαλίες των δρόμων φιλτράρονται με αρκετά καλό και στιβαρό τρόπο, όπως επίσης και εκτός δρόμου κινούμενο σε κακοτράχαλους χωματόδρομους, όπου χρειάζεται προσοχή λόγω των ασφάλτινων ελαστικών.































































