Από το κακό στο χειρότερο πηγαίνει η αγορά αυτοκινήτου στη Ρωσία, φτάνοντας σχεδόν σε ιστορικό χαμηλό δεκαετίας με την έναρξη του 2025 και ξεπερνώντας το -40%, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος!
Σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων της ρωσικής αγοράς, η ζήτηση για νέα αυτοκίνητα το Μάρτη έκανε βουτιά 45% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι, καταγράφοντας τη δεύτερη χαμηλότερη επίδοση στα τελευταία 10 χρόνια. Ο Μάρτιος του 2022 κρατάει τα πρωτεία, μόλις ένα μήνα μετά την εισβολή στην Ουκρανία, σημειώνοντας ένα αξεπέραστο μέχρι σήμερα -59%. Το 2015, εν μέσω οικονομικής ύφεσης στη Ρωσία, η αντίστοιχη μείωση δεν είχε υπερβεί το 36% – δείγμα του πόσο άσχημη είναι η τρέχουσα κατάσταση. Παρηγοριά στον άρρωστο το γεγονός ότι στο πρώτο τρίμηνο του ’25 (Ιανουάριος-Μάρτιος), η κάμψη περιορίζεται στο -26%.
Από πλευράς ταξινομήσεων, το Μάρτιο κυκλοφόρησαν λίγο πάνω από 83.000 νέα αυτοκίνητα στους δρόμους της Ρωσίας, ενώ από τις αρχές του έτους το σύνολο τοποθετείται πέριξ των 254.000 μονάδων. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει η απουσία πολλών εταιριών από την αγορά των καινούργιων, έπειτα από τις μαζικές αποχωρήσεις των 2 τελευταίων ετών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Κάτι που έχει στείλει τον κόσμο στα μεταχειρισμένα, όπου δεσπόζουν ακόμα παλιές δόξες της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας, σαν το Lada 2105.
Οι πολύ υψηλές τιμές των καινούργιων εγχώριων αυτοκινήτων επίσης δεν βοηθούν, δίνοντας το καλύτερο πάτημα στους Κινέζους. Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι από τη Ρωσία ξεκίνησε η απόβαση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη Γηραιά Ήπειρο, χρησιμοποιώντας την Ευρασιατική χώρα ως πύλη εισόδου.