Τα μικρομεσαία SUV και Crossover είναι τα πλέον ιδανικά για όσους θέλουν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο χωρίς να κάνουν παραχωρήσεις, ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις οι υψηλές τους τιμές τα καθιστούν απαγορευμένο καρπό για πολλούς. Όμως υπάρχουν και κάποια πιο οικονομικά μοντέλα, τα οποία διατίθεται σε πιο προσιτές τιμές, μεταξύ 26.000-27.000 ευρώ και εφοδιάζονται με όλα τα σύγχρονα συστήματα εξοπλισμού, «εξηλεκτρισμένους» κινητήρες, τετρακίνηση και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.
Dacia Duster 1.2 TCe 130 4×4
To νέο Dacia Duster με τον κινητήρα 1.2 TCe 130 και την τετρακίνηση πωλείται από 26.990 ευρώ, τιμή που είναι η χαμηλότερη από κάθε άλλο C-SUV 4×4. Το 1.200άρι τρικύλινδρο turbo μοτέρ των 130 ίππων και 230 Nm ενσωματώνει ήπια υβριδικό σύστημα 48V και η μετάδοση γίνεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ., κατανάλωση σε μεικτές πραγματικές συνθήκες 8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 135 γρ./χλμ. (86 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Το νέο Dacia Duster TCe 130 4×4 διαθέτει ανεξάρτητες αναρτήσεις και πίσω (πολλαπλών συνδέσμων), χαρακτηριστικό που βελτιώνει το πάτημά του συγκριτικά με τον ημιάκαμπτο άξονα των 2WD. Επίσης, τα 217 χλστ. απόστασης από το έδαφος, οι μικρές γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης των 31 και 36 μοιρών αντίστοιχα και τα μεικτά ελαστικά βοηθούν εκτός δρόμου. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα οδήγησης Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road και Eco. Στα βασικά του πλεονεκτήματα ανήκουν και οι άνετοι χώροι των επιβατών του, όπως και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 546 λίτρων.
Kia XCeed 1.5 T-GDI 140 PS 48V Hybrid 7DCT
Το μικρομεσαίο Crossover Kia XCeed πωλείται σε πιο χαμηλές τιμές, αποκλειστικά με τον κινητήρα 1.5 T-GDI 140 PS 48V Hybrid. Με το χειροκίνητο κιβώτιο εκκινεί από τις 24.590 ευρώ και με το αυτόματο 7DCT από 26.290 ευρώ. Ο 1.500άρης τετρακύλινδρος turbo των 140 ίππων και 253 Nm συνδυάζεται με την ηλεκτρογεννήτρια του 48V Hybrid για έξτρα δύναμη στην εκκίνηση και τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Η συνεργασία του με το 7τάχυτο DCT είναι πολύ καλή σε κάθε περίπτωση, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ., κατανάλωση δοκιμής στα 7,2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 139 γρ./χλμ. (89 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του XCeed συμπληρώνει και το πολύ καλό πάτημά του στο δρόμο, αφού διανύει με ευκολία χιλιόμετρα στους ανοιχτούς δρόμους και στρίβει με ασφάλεια και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Στο εσωτερικό του γίνεται άμεσα αντιληπτή η προσοχή που έχει δοθεί στην ποιότητα, ενώ οι χώροι είναι αρκετοί για τέσσερις επιβάτες, όπως και το ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ των 380 λίτρων.
MG ZS Max Hybrid+ 1.5 197 PS
Άριστο value for money προσφέρει το νέο μικρομεσαίο φουλ υβριδικό SUV MG ZS Max Hybrid+, το οποίο εκκινεί από μόνο 23.550 ευρώ (από 24.050 χωρίς την προσφορά). Ακόμα και στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Exclusive με τα πάντα όλα στον εξοπλισμό του και τιμή από 25.450 ευρώ (από 26.550 ευρώ χωρίς την προσφορά) είναι πιο προσιτό από πολλά μικρότερα SUV. Το Max Hybrid+ μηχανικό σύνολο συνδυαστικής ισχύος 197 ίππων και 465 Nm αποτελείται από ένα ατμοσφαιρικό 1.500άρι βενζινοκινητήρα 102 PS και 128 Nm, ένα ηλεκτροκινητήρα 136 PS και 250 Nm, μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία 1,83 kWh και ένα υβριδικό αυτόματο κιβώτιο 3 ταχυτήτων. Η μεικτή κατανάλωση βρίσκεται στα 5,9 λτ./100 χλμ. (CO2 113 γρ./χλμ. – μηδενικά τέλη κυκλοφορίας), ενώ στην πόλη μπορεί να πέσει στα 4,5 λτ./100 χλμ. Επίσης, εντυπωσιάζει με τις γρήγορες επιταχύνσεις που πετυχαίνει από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ.) και εν κινήσει. Στο δρόμο διαθέτει στιβαρή αίσθηση, είναι ξεκούραστο στις καθημερινές διαδρομές, όπως και σε πιο μακρινές αποστάσεις. Παράλληλα διακρίνεται για το πολύ καλά κατασκευασμένο εσωτερικό του, όπως και για τους αρκετούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές (443 λτ).
Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS
H Nissan διαθέτει το ανανεωμένο Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Unique σε νέα πολύ χαμηλότερη τιμή, από 26.990 ευρώ (έναντι 29.990 ευρώ πριν). Ο αρχικός στην γκάμα τετρακύλινδρος turbo κινητήρας των 1.33 λτ. αποδίδει 140 ίππους και μέγιστη ροπή 240 Nm, συνοδεία mild hybrid συστήματος 12V. Η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ., μεικτή πραγματική κατανάλωση 9 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 143 γρ./χλμ. (100 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Από τα πρώτα κιόλας μέτρα πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου Nissan Qashqai, ο οδηγός αντιλαμβάνεται το γεροδεμένο σασί και τις αναρτήσεις να ισοπεδώνουν τις όποιες ανωμαλίες της ασφάλτου. Μετά την τελευταία ανανέωση που δέχτηκε το Nissan Qashqai απέκτησε πιο δυναμική και μοντέρνα εμφάνιση εξωτερικά, όπως και ακόμα καλύτερο σε ποιότητα εσωτερικό, συν τις αναβαθμισμένες τεχνολογίες. Οι χώροι συγκαταλέγονται στα δυνατά σημεία του Qashqai, παρέχοντας τη δυνατότητα για άνετες μετακινήσεις 5 επιβατών μαζί με τις αποσκευές τους (πορτμπαγκάζ 504 λίτρων).
Renault Arkana 1.3 TCe 140 PS EDC7
Το Arkana προσφέρεται από μόνο 26.900 ευρώ «all inclusive», δηλαδή μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας, τα έξοδα έκδοσης πινακίδων, μεταφορικών και προετοιμασίας αυτοκίνητου, την αξία του μεταλλικού χρώματος καθώς και έκπτωση. Η τιμή αυτή αφορά την έκδοση 1.3 TCe 140 hp EDC7 MHEV evolution και είναι η πιο χαμηλή για μικρομεσαίο SUV με τύπου κουπέ αμάξωμα μήκους 4,6 μ. Το 4κύλινδρο turbo 12V mild hybrid μηχανικό σύνολο ισχύος 140 PS και 260 Nm συνδυάζεται αποκλειστικά με το διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο EDC7. Επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ., καταναλώνει σε μεικτές πραγματικές συνθήκες 7,5 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 130 γρ./χλμ. CO2. (83 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Στην οδήγηση το Arkana είναι ξεκούραστο και παρά τον αρκετό του όγκο και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 200 χλστ. παρουσιάζεται ιδιαίτερα ευθύβολο και ανταποκρίνεται στη γρήγορη οδήγηση σε δρόμους με στροφές. Όσον αφορά το εσωτερικό του Arkana έχει δοθεί προσοχή στην ποιότητα των υλικών, στο φινίρισμα και στη συναρμογή, ενώ οι χώροι του είναι άνετοι για όλους τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (513 λτ. πορτ μπαγκάζ).