Τα προβλήματα στην παραγωγή της VW δεν δείχνουν να βρίσκουν λύση, οπότε τα σωματεία των εργαζομένων αναλαμβάνουν δράση. Για αρχή, προειδοποιητικές απεργίες. Στη συνέχεια; Ουδείς γνωρίζει.
Οι εργαζόμενοι της γερμανικής εταιρίας στις εγχώριες μονάδες συναρμολόγησης αποφάσισαν να προβούν σε στάση εργασίας, αρχικά μόνο για τη σημερινή μέρα. Στις 9 Δεκεμβρίου θα ξαναγίνουν συζητήσεις μεταξύ σωματείου-διοικητικού συμβουλίου, δίχως να αποκλείονται παρατεταμένες απεργίες. Τα αίτια δεν είναι άλλα από τις προγραμματισμένες κινήσεις της VW, που περιλαμβάνουν κλείσιμο εργοστασίων, περικοπές μισθών και μαζικές απολύσεις. «Τα οικονομικά του Ομίλου δεν είναι ακόμα στο κόκκινο, όπως ήταν σε κρίσεις τις δεκαετίες του 1970 και του 1990», δήλωσε ο επικεφαλής διαπραγματευτής του συνδικάτου, Thorsten Groeger. «Μπορούμε να δούμε περιθώρια να αναλάβουμε δράση και να κάνουμε επενδύσεις για να διορθώσουμε τα ακριβά λάθη του παρελθόντος». Προειδοποίησε επίσης ότι, εάν δεν καταφέρουν να καταλήξουν σε συμφωνία, «αυτή θα είναι η πιο σκληρή μισθολογική διαφωνία που έχει δει ποτέ η VW».
Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, πάνω από 30.000 θέσεις εργασίας μπορεί να περιληφθούν στις περικοπές του γερμανικού κολοσσού, οι οποίες μάλιστα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να επεκταθούν πέρα από τη Γερμανία. Οι εγκαταστάσεις της VW σε όλη την Ευρώπη τίθενται εν αμφιβόλω, αν και η πρώτη που θα δει κόσμο να απολύεται είναι η έδρα της φίρμας από το Βόλφσμπουργκ. Σύμφωνα με ένα άλλο δημοσίευμα, του Manager Magazin, τα τμήματα Έρευνας & Εξέλιξης θα είναι αυτά που θα δεχτούν το μεγαλύτερο πλήγμα. Όπως εκτιμούν οι Γερμανοί αναλυτές, περίπου 4.000-6.000 εργαζόμενοι του R&D θα βρεθούν στο ταμείο ανεργίας, από τους 13.000 που απασχολούνται συνολικά στο συγκεκριμένο τομέα. Μιλάμε δηλαδή για σχεδόν το 50% του εργατικού δυναμικού, κάτι που αποτυπώνει πλήρως το μέγεθος του προβλήματος στη VW.