Το Mercedes Sprinter 4×4 είναι ίσως το πιο ικανό van εκτός δρόμου. Εχθρός του ικανού, όμως, το ικανότερο. Η γερμανική Hymer αναλαμβάνει να μετατρέψει το Sprinter στο απόλυτο εκδρομικό όχημα, παρουσιάζοντας το Grand Canyon S CrossOver.
Οι Γερμανοί αύξησαν σημαντικά τα παρεχόμενα επίπεδα ποιότητας και εργονομίας, επανασχεδιάζοντας πλήρως το χώρο διαβίωσης με ξεχωριστές ζώνες για το μαγείρεμα, τη διαμονή και τον ύπνο. Αυτός ο μοναδικός εσωτερικός σχεδιασμός σημαίνει ότι ακόμη και με δύο διπλά κρεβάτια ανοιγμένα, οι κατασκηνωτές μπορούν να μετακινούνται στην καμπίνα, να μαγειρεύουν ή να μπαίνουν και να βγαίνουν από το όχημα χωρίς να ενοχλούν ο ένας τον άλλον. Το καθιστικό του Grand Canyon S CrossOver μετατρέπεται εύκολα σε χώρο τραπεζαρίας και ύπνου όταν το όχημα είναι σταθμευμένο, ενσωματώνοντας παράλληλα θερμαινόμενα και περιστρεφόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού και τριθέσιο πίσω πάγκο με προαιρετική θέρμανση.
Μια νέα και πρακτική συρταριέρα ψύξης διευκολύνει την πρόσβαση στο περιεχόμενο και είναι αρκετά μεγάλη ώστε να χωράει μπουκάλια σε όρθια θέση. Σε συνδυασμό με τη νέα ενσωματωμένη μονάδα εστιών και νεροχύτη, αλλά και προαιρετικά ντουζιέρα – αμφότερα με στάνταρ ζεστό νερό, μέσα από ένα boiler 10 λίτρων και ντιζελογεννήτρια 6 kW. Η εμπειρία κάμπινγκ αναβαθμίζεται περαιτέρω με ολοκαίνουργια χαρακτηριστικά, όπως την ανακλινόμενη οροφή με νέο αυτοαναδιπλούμενο ύφασμα, νέους ενσωματωμένους αποθηκευτικούς χώρους και περσίδες συσκότισης.
Στα μηχανικά μέρη, το αλουμινένιο μπλοκ του OM654 πετρελαιοκινητήρα συνδυάζεται με έμβολα από χάλυβα, βελτιστοποιημένο θάλαμο καύσης και επικάλυψη NANOSLIDE στα τοιχώματα των κυλίνδρων, που μειώνει τις τριβές. Το νέο σύστημα εξαγωγής και η βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων φροντίζουν για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, με την απόδοση του 2.0λιτρου ντίζελ να βρίσκεται είτε στα 170 είτε στα 211 άλογα, με το ωφέλιμο φορτίο στη δεύτερη περίπτωση να φτάνει τα 3,880 κιλά και τη μέγιστη ελκτική ικανότητα στα 2.800 κιλά.
Η κίνηση μεταφέρεται στους τροχούς μέσω του 9τάχυτου αυτόματου κιβωτίου G-TRONIC, που διαθέτει κοντύτερη 1η (για καλύτερες εκκινήσεις με το van φορτωμένο) και μακρύτερες τις υπόλοιπες 8 (για χαμηλότερη κατανάλωση). To σύστημα τετρακίνησης μπορεί να μεταφέρει μέχρι το 50% της ροπής στον εμπρός άξονα, από 35% του προηγούμενου. H απόσταση από έδαφος φτάνει τα 20,3 εκατοστά, συνδυαζόμενη με γωνία προσέγγισης 26 μοιρών, γωνία αποχώρησης 25 μοιρών και ράμπας στις 23 μοίρες. Με άλλα λόγια, το Sprinter 4×4 μπορεί να πάει σχεδόν παντού! Για να το κάνει αυτό, μαζί με τις περιποιήσεις της Hymer, απαιτούνται 130.900 ευρώ.