Η αγορά ενός καινούργιου ηλεκτρικού μπορεί να είναι δελεαστική, λόγω των ανάλογων επιδοτήσεων. Τα μεταχειρισμένα, όμως, αποδεικνύονται πολύ πιο δύσκολη υπόθεση, παραμένοντας χιλιόμετρα μακριά από τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ.
Ο ADAC διεξήγαγε ένα πείραμα, βγάζοντας στην αγορά μεταχειρισμένων τρία διαφορετικά μοντέλα – ένα για κάθε τύπο κίνησης: βενζίνη, πετρέλαιο, ηλεκτρικό. Το σκέλος της αμόλυβδης ανέλαβε ένα Seat Leon του 2015 (οι Γερμανοί δεν αναφέρουν κινητήρα, λογικά 1.4 TSI), εκείνο του ντίζελ ένα VW Caddy επίσης του 2015 (ή 1.6 TDI ή 2.0 TDI) και του EV ένα VW ID.3 204 PS, σημαντικό πιο πρόσφατης χρονολογίας (του 2020). Ειδικοί της αγοράς έδωσαν τις εκτιμήσεις τους για τις τιμές που θα μπορούσαν να πιάσουν, με το Leon να κοστολογείται στις 6.467 ευρώ, το Caddy στις 8.383 ευρώ και το ID.3 αναμενόμενα αρκετά ψηλότερα, στις 18.183 ευρώ. Αυτά ήταν τα μίνουμουμ χρήματα που σκόπευαν να πιάσουν οι άνθρωποι του ADAC, προσπαθώντας να πουλήσουν τα τρία μοντέλα σε μάντρες. Ό,τι περισσότερο, ευπρόσδεκτο. Τι έδειξε τελικά η αγορά;
Ότι βενζίνη και ντίζελ εξακολουθούν να είναι οι «βασιλιάδες». Η χειρότερη προσφορά που πήραν για το Seat ήταν 6.500 ευρώ, ενώ η καλύτερη 9.282 ευρώ. Στο μίνιμουμ, δηλαδή, έπιασε την εκτιμώμενη τιμή και κάτι παραπάνω, ενώ στη μάξιμουμ έφτασε σχεδόν 3.000 παραπάνω! Για το Caddy το λιγότερο που πήραν ήταν 8.000 ευρώ, αλλά το ανώτερο ξεπέρασε τις 10.100 (10.117) – άρα είτε χάνεις το πολύ 383 ευρώ σε σχέση με την εκτίμηση, είτε κερδίζεις περίπου 1.800 ευρώ. Αμφότερα, κοινώς, «φεύγουν» δίχως πρόβλημα. Το ID.3, αντίθετα, βαδίζει σε εκ διαμέτρου άλλα μονοπάτια.
Οι 18.183 ευρώ της εκτίμησης μένουν άφταστο όνειρο, καθότι η ανώτερη τιμή που έλαβε ο ADAC δεν ξεπέρασε τις 17.610 ευρώ. Για την κατώτατη ούτε ψύλλος στον κόρφο του πωλητή, με μόλις 15.000 ευρώ. Το σημαντικότερο, ωστόσο, δεν εντοπίζεται στη χασούρα, που είναι δεδομένη, αλλά στην δυσκολία έστω να βρεθεί πρόταση. H συντριπτική πλειοψηφία των αντιπροσωπειών απέρριψαν κατευθείαν το ενδεχόμενο αγοράς του ID.3, με μόνο δύο εν τέλει να μπαίνουν στη διαδικασία. Αντίθετα όλες έδωσαν τιμή για το Leon και το Caddy, πιστοποιώντας για άλλη μια φορά πως τα ηλεκτρικά έχουν πολύ δρόμο μπροστά τους, μέχρι να «ματσάρουν» τα θερμικά στην αντίληψη του καταναλωτικού κοινού και της αγοράς.