Τα μεταχειρισμένα που φεύγουν «σφαίρα» από τις μάντρες

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι τιμές αυξήθηκαν τόσο στα καινούργια όσο -λογικό κι επόμενο- και στα μεταχειρισμένα, φέρνοντας το αγοραστικό κοινό σε δύσκολη θέση. Ωστόσο, καθώς η κατάσταση ομαλοποιήθηκε η αγορά πήρε και πάλι τα πάνω της, ιδίως στα μεταχειρισμένα όπου δεν χρειάζεται να περιμένεις μήνες για να πάρεις το αυτοκίνητο. Στην Αμερική, ας πούμε, οι καταναλωτές κάνουν ουρά στις μάντρες, «εξαφανίζοντας» συγκεκριμένα μοντέλα από τις αντιπροσωπείες.

Σύμφωνα με την έρευνα του iSeeCars τα καινούργια αυτοκίνητα θέλουν περίπου 20 μέρες παραπάνω από τα μεταχειρισμένα, μέχρι να βρουν αγοραστή. Ο μέσος όρος παραμονής ενός νέου τετράτροχου στην αντιπροσωπεία, το μήνα Μάρτιο διαμορφώθηκε στις 54 ημέρες. Εκείνος στο «δεύτερο χέρι»; Μόλις 34,2 μέρες! Honda, Lexus, Toyota, Tesla και Acura απαρτίζουν το top 5 των κατασκευαστών με τη μεγαλύτερη ζήτηση, πιστοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο την κυριαρχία των Ιαπώνων. Διόλου τυχαία συναντάμε άλλες δυο μάρκες από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου στο top 10 (Mazda, Subaru), σε αντίθεση με τις μόλις δυο ευρωπαϊκές (BMW, VW) και την Kia, που εκπροσωπεί την Κορέα.

Στα επιμέρους μοντέλα τώρα, αυτά της Lexus δεν προλαβαίνουν να φορέσουν «πωλείται». Το RX350h θέλει μόλις 12,3 μέρες για να βρει το επόμενο σπιτικό, ενώ πολύ κοντά έρχεται το NX350h με 15,8 μέρες. Στην τρίτη θέση το NX250 (19,8 μέρες), που ολοκληρώνει το εμφατικό «1-2-3» της φίρμας από το Αΐτσι, αν και λίγο ήθελε το Kia Niro PHEV να της το χαλάσει (20 μέρες). Άλλο ένα Lexus συναντάμε στην τέταρτη θέση (IS500, 21,4 μέρες), ισόβαθμο με το Toyota Highlander, ενώ ακριβώς από κάτω έρχεται NX350 (21,6 μέρες). Βλέπουμε, δηλαδή, ότι 5 στα 10 πιο περιζήτητα μεταχειρισμένα είναι Lexus, ενώ 9 στα 10 ιαπωνικά!

Στην αντίπερα όχθη συναντάμε το Genesis GV60, που μένει κατά μέσο όρο 4 μήνες «στο περίμενε». Το Chrysler Pacifica PHEV ακολουθεί με 78 μέρες, η Mercedes EQS με 77,4 μέρες, το Lincoln Corsair με 73,4 μέρες και το Audi S8 με 70,2 μέρες. Προφανώς, όπως πολύ εύκολα διαπιστώνουμε, η συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων που δεν έχουν τόση ζήτηση είναι ακριβά, τα οποία στοχεύουν σε πολύ πιο περιορισμένο κοινό.

 

Get it on Google Play Download on the App Store