Ένας λόγος που οι περισσότεροι επιλέγουν καινούργιο αυτοκίνητο έναντι μεταχειρισμένου, είναι οι εγγυήσεις και η μικρότερη πιθανότητα να εμφανίσει βλάβη. Βέβαια στην πράξη αυτό δεν ισχύει πάντα, γιατί μοντέλα λίγων ετών βγάζουν διάφορα μικρά ή μεγαλύτερα προβλήματα, τα οποία άλλες φορές επισκευάζονται γρήγορα και άλλες όχι. Επίσης, κάποιοι έχουν τη λανθασμένη άποψη ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν παρουσιάζουν προβλήματα, γιατί δεν διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης μαζί με όλα τα παρελκόμενα. Όμως υπάρχουν άλλα τρωτά σημεία, όπως έδειξαν οι έλεγχοι που έκανε η γερμανική TÜV.
Δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται όλο και περισσότερα, αρχίζουν να υπάρχουν δεδομένα σχετικά με την αξιοπιστία τους. Η TÜV από τους 10,2 εκατομμύρια ελέγχους που έκανε σε αυτοκίνητα στη Γερμανία, το διάστημα μεταξύ Ιουλίου 2022 έως Ιουνίου 2023, έβγαλε ασφαλή συμπεράσματα για τρία ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλικίας 2-3 ετών.
Το VW e-Golf, το οποίο δεν παράγεται πλέον, βρέθηκε στην τέταρτη θέση από τα 111 μοντέλα που ελέγχθηκαν, με ποσοστό ελαττωμάτων 2,6%. Το Renault Zoe τοποθετήθηκε λίγο πιο κάτω από τη μέση, στην 49η θέση, με ποσοστό ελαττωμάτων 5,6%. Στο κάτω μέρος όλων των μοντέλων που αξιολογήθηκαν σε αυτήν την κατηγορία βρέθηκε το Tesla Model 3 (111η θέση, ποσοστό ελαττωμάτων 14,7%).
Τα ελαττώματα στη λειτουργία πέδησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι συχνότερα πάνω από το μέσο όρο. Ένας λόγος για αυτό είναι η ανάκτηση, με την οποία τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να ανακτήσουν την ενέργεια πέδησης. Ένα άλλο αδύναμο σημείο πολλών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αφορούν τις αναρτήσεις και οι επισκευές είναι ακριβές. Υποφέρουν συχνά από το μεγάλο βάρος των μπαταριών κίνησης, λέει ο διευθύνων σύμβουλος της TÜV, Δρ. Joachim Bühler. Άλλωστε μια μπαταρία σε ένα μικρομεσαίο ή μεσαίο ηλεκτρικό αυτοκίνητο για παράδειγμα, ζυγίζει γύρω στα 400-500 κιλά. Κοινώς, σαν να είναι μόνιμα φορτωμένο στα όρια ένα αμάξι με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επίσης, δεν λείπουν προβλήματα με τα συστήματα διαχείρισης και υψηλής τάσης, χώρια που είναι εύκολο ένα EV να ακινητοποιηθεί γιατί άδειασε η μπαταρία του και δεν έγινε έγκαιρα φόρτιση.