Όσο τα SUV «στρογγυλεύουν» σε προσανατολισμό, τόσο τα καθαρόαιμα 4×4 θα αποκτούν φανατικότερο κοινό. Τα Lada Niva και Suzuki Jimny είναι τα δυο πρώτα που έρχονται στο μυαλό, απολύτως φυσιολογικά. Από SUV, όμως; Εδώ έρχεται το Dacia Duster.
Το γαλλορουμανικό best seller είναι από τα ικανότερα σύγχρονα αυτοκίνητα εκτός δρόμου, δίχως να βασίζεται σε πλαίσιο τύπου σκάλας και βοηθητικά κιβώτια. Τα προγράμματα οδήγησης του συστήματος τετρακίνησης, μαζί με τη σεβαστή απόσταση από το έδαφος (21 εκατοστά είναι αυτά), αναγάγουν το Duster στον «σκληρό» των SUVs. Πώς τα καταφέρνει, όμως, απέναντι σε δυο πραγματικά σκληροτράχηλες κατασκευές; Το carwow πήρε τα τρία αυτοκίνητα και τα έβαλε να «παίζουν» στα χώματα, περνώντας μια σειρά από δοκιμασίες.
Το Duster διατηρεί το πλεονέκτημα στην ισχύ, χάρις στον 1.500άρη ντίζελ των 115 ίππων και 260 Nm. Niva και Jimny εμφανίζουν τη μισή ροπή συγκριτικά με το Duster, όντας αμφότερα στα 130 Nm! Ο 1.700άρης του Lada παράγει επίσης 85 ίππους, υπολειπόμενος σχεδόν 20 ίππων σε σχέση με τον 1.500άρη του Suzuki (102 ίπποι). Το Jimny είναι με διαφορά το ελαφρύτερο όλων, σταματώντας τη ζυγαριά στα 1.090 κιλά. Το Niva ζυγίζει αρκετά παραπάνω, στα 1.280 κιλά, ενώ φυσιολογικά το μεγαλύτερο και πιο πλούσια εξοπλισμένο Duster αριθμεί 1.440 κιλά. Πέρα από το βάρος, που ισοσκελίζει η περίσσια ροπής, το Dacia έχει και το μειονέκτημα των μεγάλων διαστάσεων. Είναι χαρακτηριστικό πως το μήκος του φτάνει τα 4.341 χλστ., ρίχνοντας πάνω από μισό μέτρο σε Niva (3.680 χλστ.) και Jimny (3.645 χλστ.).
Πάμε να δούμε ποιος αναδεικνύεται βασιλιάς της σκόνης!