Λογικά θα θυμάστε το Patriot. Το ξαδερφάκι του πρώτου Compass, με την πιο σκληροτράχηλη και παραδοσιακή για Jeep εμφάνιση, που κυκλοφόρησε από το 2007 μέχρι το 2010 στην Ευρώπη. Στην Αμερική δέχτηκε ένα facelift το 2011 και συνέχισε μέχρι το 2016. Παρόλα αυτά, μια ματιά στα στοιχεία πωλήσεων της FCA, φανερώνει πως πέρσι πουλήθηκαν 16 ολοκαίνουργια αυτοκίνητα στις Η.Π.Α.!
Κάτι παρόμοιο συνέβη με το Dodge Viper, το οποίο ταξινομήθηκε για πρώτη φορά σε 4 περιπτώσεις πέρσι, όμως εκεί υπάρχει η εξήγηση πως κάποιοι αντιπρόσωποι τα φύλαξαν σε στοκ, προκειμένου να τα πωλήσουν σε αυξημένη τιμή μετά το τέλος παραγωγής, ως κλασικό αυτοκίνητο. Το Patriot, όμως, δεν είναι Viper. Και ανήκει σε μια κατηγορία που επικρατεί πανζουρλισμός μοντέλων και επιλογών για το καταναλωτικό κοινό. Οπότε παραμένει άγνωστο τόσο το πώς υπάρχουν καινούργια Patriot 6 χρόνια αφότου αποσύρθηκε, όσο και το πώς κατάφεραν να βρουν αγοραστή.
Το Jeep δεν είναι το μοναδικό «ζόμπι» της FCA, καθώς το 2021 έβγαλαν τις ζελατίνες 10 Dodge Dart. Η αμερικανική εκτέλεση της Alfa Romeo Giulietta επίσης έχει καταργηθεί από τους τιμοκαταλόγους εδώ και μια εξαετία, ωστόσο αυτό δεν την έχει εμποδίσει από το να πουλήσει 32 κομμάτια το διάστημα 2019-2021! Το 2016 ήταν η τελευταία χρονιά παραγωγής και για άλλα δυο σημερινά «φαντάσματα» του αμερικανικού ομίλου: τα Chrysler 200 και Town & Country. Αμφότερα εκτός εμπορικής ενασχόλησης εδώ και 6 χρόνια, αλλά με φρέσκιες ταξινομήσεις πέρσι (15 μονάδες το σεντάν, 4 το MPV).
Ακόμα πιο εντυπωσιακά εμφανίζονται τα ποσοστά βελτίωσης των πωλήσεων. Το Dart αύξησε κατά 43% τις «μετοχές» του σε σχέση με το 2020, τη στιγμή που το όμορο 200 είδε την επίδοσή του να αυξάνεται κατά 67%. Και τα δυο μαζί, ωστόσο, μετά βίας φτάνουν το 1/4 της αύξησης στις πωλήσεις του Patriot, το οποίο σημείωσε ένα απίθανο +433% συγκριτικά με το ’20!