Τα SUV βρίσκονται ψηλά στην προτίμηση του αγοραστικού κοινού, αφού σχεδόν ένα στα δύο καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται προέρχονται από αυτή την κατηγορία. Τα μικρά SUV κατέχουν πολύ υψηλό μερίδιο αγοράς (20,26% το Α’ 4μηνο του 2021) και έχουν αγαπηθεί πολύ από τους καταναλωτές, αφού είναι πρακτικά, ευέλικτα, οικονομικά στην αγορά και στη χρήση και μπορούν να πατήσουν πιο άνετα (από ένα χάτσμπακ) εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. Οι προτάσεις αγοράς είναι πολλές, ωστόσο μεταξύ αυτών υπάρχουν και τα μοντέλα που διαθέτουν ξεχωριστά γνωρίσματα.
Το Suzuki Vitara αποτελεί μια πολύ αξιόλογη επιλογή στα B-SUV, έχοντας στις «πλάτες» του ένα δυνατό όνομα και μια καταγωγή (Ιαπωνικό), που για πολλούς μετράνε πολύ. Οι τιμές του στην αρχική έκδοση GL ξεκινούν από 16.990 ευρώ, ωστόσο η έκδοση που θα ικανοποιήσει πλήρως και σε κάθε επίπεδο, είναι η GL+ στις 19.620 ευρώ. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει τον εξής εξοπλισμό:
Εξοπλισμός ασφαλείας & υποβοήθησης οδηγού:
- 7 αερόσακοι
- Σύστημα υποβοήθησης πέδησης
- Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας
- Σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου
- Σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας
- Αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας
- Αdaptive cruise control
Εξοπλισμός ανέσεων & συνδεσιμότητας
- Αυτόματος κλιματισμός
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
- Σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών
- Αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες
- Ηλεκτρικοί καθρέπτες
- Προβολείς ομίχλης
- Δερμάτινο τιμόνι
- Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός
- Ζάντες αλουμινίου
- Φιμέ πίσω παράθυρα
Ευχάριστο στην οδήγηση και με αποδοτικό κινητήρα
Όλες οι εκδόσεις του Vitara κινούνται από το νέο 1.400άρη Boosterjet, ο οποίος συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. To turbo 4κύλινδρο μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 129 ίππους και 235 Nm ροπής στις 2.000-3.000 σ.α.λ., ενώ η μετάδοση γίνεται με μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων (διατίθεται και με αυτόματο 6άρι κιβώτιο από 21.510 ευρώ). Το Vitara επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και η τελική ταχύτητα σταματά στα 190 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 121 γρ./χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις). Πέρα από τις σβέλτες επιταχύνσεις, το μοτέρ αυτό διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία, την ελαστικότητα και για το πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές.
Το Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid εμφανίζεται και ευχάριστο στην οδήγηση, χάρη στον πολύ καλό συνδυασμό του ελαστικού και αποδοτικού κινητήρα και της ανάρτησης με την σφιχτή ρύθμιση. Στις ευθείες των αυτοκινητοδρόμων το Vitara παρουσιάζει πολύ καλό πάτημα ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, όπως και σε διαδρομές με στροφές.
Καλοφτιαγμένο και ευρύχωρο εσωτερικό
Τίποτα δεν λείπει από το θάλαμο των επιβατών του Vitara και είναι σε θέση να ικανοποιήσει σε κάθε επίπεδο την πλειοψηφία των αγοραστών. Η κατασκευή του είναι στιβαρή, ενώ το μαλακό πλαστικό που συναντάται στο πάνω μέρος του ταμπλό αναβαθμίζει την συνολική εικόνα. Κυρίαρχο στοιχείο στην κεντρική κονσόλα αποτελεί η οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και οι στρογγυλοί αεραγωγοί με το αναλογικό ρολόι στο κέντρο. Κατά τα άλλα, η θέση οδήγησης είναι σωστή, αρκούντως ψηλή και με ικανοποιητική παροχή πλευρικής στήριξης.
Παρά τις μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 4.175 χλστ.), το Vitara παρέχει αρκετά καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για το κεφάλι και τα πόδια, ενώ όλοι οι φιλοξενούμενοι κάθονται ψηλά και απολαμβάνουν πολύ καλή ορατότητα. Ευρύχωρο είναι και το πορτμπαγκάζ των 375 λίτρων, όπου το μεγάλο άνοιγμα και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα μεγιστοποιούν την αξιοποίηση της χωρητικότητας.