Το όνομα Ascari Ecosse πιθανότατα δεν σας λέει τίποτα. Το «Ascari» μόνο του βέβαια, παραπέμπει στον θρυλικό οδηγό αγώνων Alberto Ascari, που υπήρξε ο πρώτος Παγκόσμιος Πρωταθλητής στη Formula 1 με διαδοχικές κατακτήσεις (1952 και 1953). Μέχρι σήμερα δε, παραμένει ο τελευταίος Ιταλός που κατέκτησε το πρωτάθλημα!
Τα ανδραγαθήματά του ενέπνευσαν τον Klaas Zwart, το 1995, ώστε να ονομάσει τη μικρή του αυτοκινητοβιομηχανία προς τιμήν του. Το πρώτο αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε, ήταν το Ecosse. Σχεδιασμένο από τον Lee Noble, το αγγλικό supercar είχε πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος, αμάξωμα από fiberglass και ανάρτηση με διπλά ψαλίδια γύρω-γύρω. Στο κέντρο, η πρόβλεψη ήθελε έναν 6λιτρο V8 από Chevrolet. Έτσι παρουσιάστηκε το πρωτότυπο, όμως για την έκδοση παραγωγής προτιμήθηκε ο 4.4 V8 της BMW, που ξέρουμε κυρίως από την 840Ci.
Βελτιωμένος από τη Hartge απέδιδε 304 άλογα (286 στην 8άρα) και πάνω από 420 Nm, έχοντας να κινήσει 1.250 κιλά. Αρχικά η μετάδοση ήταν υπόθεση ενός 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, αλλά αργότερα αντικαταστάθηκε από ένα 6άρι. Αυτό έχει το Ecosse που βλέπουμε, το οποίο τίθεται σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s και πρόκειται για το προσωπικό αυτοκίνητο του ίδιου, του ιδρυτή της φίρμας! Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονταν σε κάτι παραπάνω από 4 δλ. (μεταξύ 4,1 και 4,3 δλ. οι μετρήσεις της εποχής) και η τελική ταχύτητα φημολογείται πως ξεπερνούσε τα 320 χλμ./ώρα! Το αυτοκίνητο είναι μοντέλο του 1997, με 20.416 χλμ. στο κοντέρ και η τιμή τοποθετείται στις 165.000 ευρώ. Ποσό αρκετά τσιμπημένο για άγνωστο supercar 25ετίας, με διακόπτες από Ford Escort στο εσωτερικό. Αλλά, μόλις 17 κατασκευάστηκαν. Οπότε ο βαθμός μοναδικότητας είναι τεράστιος.