Τα hot hatches, ειδικά τα πιο σκληροπυρηνικά, κοντράρουν άνετα muscle cars -ακόμα και supercars- σε στροφές. Αυτός είναι ο σκοπός της ύπαρξής τους: η απλόχερη προσφορά συγκινήσεων σε βουνά και πίστες. Και σε ευθείες πάντως, δεν τα λες ανυπεράσπιστα. Εκ πρώτης όψεως, έτσι φαντάζει το GTI TCR απέναντι σε μια Mustang με τα υπερδιπλάσια άλογα. Τα φαινόμενα όμως, απατούν.
Δείτε ακόμα: «Μακελειό» μεταξύ Type R και GTI TCR (+video)
To TCR είναι η «γυμνασμένη» έκδοση του προηγούμενου Golf GTI, τοποθετούμενο ανάμεσα σε αυτό και το Clubsport. Χαμηλότερο βάρος από το GTI (1.430 κιλά), υψηλότερη ισχύς (290 ίπποι από τις 5.400 έως τις 6.400 σ.α.λ. και 380 Nm στις 1.950 – 5.300 σ.α.λ.) από τον 2λιτρο TSI, σφιχτότερο setup στην ανάρτηση και αναθεωρημένο λογισμικό στο 7άρι DSG, οπλίζουν το γερμανικό μικρομεσαίο με όλα τα εφόδια για 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ. και κυνήγι ακριβότερων/ισχυρότερων κατασκευών. Ακόμα κι έτσι, δίπλα στην φαρδιά Mustang μοιάζει να χάνεται.
Το body kit της RTR χαρίζει τρομοκρατικό παράστημα στο Ford, που εντείνεται μόλις αρχίσει να βροντά ο V8 κάτω από το καπό. Τα 5 λίτρα απολαμβάνουν τη συνδρομή ενός κομπρέσορα σεβαστής χωρητικότητας, που ανεβάζει την απόδοση στα 634 άλογα και τα 807 Nm! Κοινώς, 344 άλογα και 427 Nm παραπάνω. Για να το θέσουμε διαφορετικά, η διαφορά στην ισχύ μεταξύ Mustang και Golf είναι μεγαλύτερη από την απόδοση του καινούργιου Golf R (320 άλογα, 420 Nm)! Τόση δύναμη βέβαια, πρέπει και να περάσει στο δρόμο. Το ότι το muscle car έχει χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και δεν διαθέτει launch control, αρχίζει να δίνει ελπίδες στο γερμανικό μικρομεσαίο.
Δείτε επίσης: H BMW M8 αφανίζει την Shelby GT500 (+video)
Αν νομίζετε πως το Golf δίνεται βορά στον κομπρεσοράτο V8, δείτε και εκπλαγείτε.