Τα αυτοκίνητα με εξηλεκτρισμένους κινητήρες έχουν διευρυνθεί σε μεγάλο βαθμό και πλέον, υπάρχουν πολλά μοντέλα με υβριδική τεχνολογία. Περισσότερα χρησιμοποιούν ήπια υβριδικά συστήματα, καθώς αποτελούν μια πιο οικονομική λύση έναντι των ακριβότερων, αμιγώς υβριδικών. Τα mild hybrid υποβοηθούν τον κινητήρα στην εκκίνηση και κατά την επιτάχυνση, όμως ένα hybrid μπορεί να κινηθεί και με μόνο την ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία για κοντινές αποστάσεις, με χαμηλό φορτίο. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τις πιο οικονομικές προστάσεις στα SUV με συστήματα mild hybrid, αλλά και hybrid.
Kia Stonic 1.0 T-GDi 100 PS 48V Hybrid
Το Kia Stonic πρόσφατα ανανεώθηκε και πωλείται στην Ελλάδα σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές και με διάφορες αναβαθμίσεις σε σχεδιασμό, τεχνολογία και σε κινητήρες. Εξωτερικά, οι αλλαγές εντοπίζονται στα εμπρός φωτιστικά σώματα με τα νέα LED ημέρας και στην προσθήκη νέων χρωμάτων.
Δείτε ακόμα: Ποιο μικρό Turbo SUV έχει τη χαμηλότερη τιμή;
Στο εσωτερικό υπάρχει μια νέα μεγαλύτερη οθόνη αφής 8 ιντσών, η οποία ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Η καμπίνα του Stonic είναι σύγχρονη και ποιοτική, παρά την ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό και τις πόρτες. Αυτά παρουσιάζουν στιβαρή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα, ενώ πολύ καλή είναι η εργονομία κι η πρακτικότητα. Σε ότι αφορά τους χώρους, 4 ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση και έχουν στη διάθεσή τους 352 λίτρα για τις αποσκευές.
Στο δρόμο το Kia Stonic συνδυάζει την ευελιξία με την ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Εντός πόλης οι κόμπακτ διαστάσεις βοηθούν στους ελιγμούς, ενώ στον αυτοκινητόδρομο «μαζεύει» με άνεση τα χιλιόμετρα και ταξιδεύει με ασφάλεια. Η σφιχτή ανάρτηση ευνοεί στις στροφές, όπου οι κλίσεις είναι περιορισμένες, προσφέροντας αυξημένη πρόσφυση κι ελεγχόμενες αντιδράσεις.
Ο νέος κινητήρας 1.0 T-GDi 100 PS 48V Hybrid με το ήπιο υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με το νέο iMT 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (5άρι είχε πριν η έκδοση των 100 ίππων). Έτσι προσφέρει βελτιωμένες επιδόσεις, με χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.
Τιμή: 17.890 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 86,4 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και ζάντες αλουμινίου.
Δείτε ακόμα: Ποιο μικρό SUV βενζίνης «δεν πίνει, δεν καπνίζει»;
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 100/4.500-6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 172/1.500 – 4.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,7 δλ., Τελική ταχύτητα: 183 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,2 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 96 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 48V
Το δημοφιλές κόμπακτ SUV της Suzuki, το Vitara προσφέρεται εδώ και λίγο καιρό με νέο κινητήρα, συνδυασμένο με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, για περισσότερη οικονομία σε καύσιμο και λιγότερους ρύπους.
Ο αναβαθμισμένος 1.4 Boosterjet Hybrid 48V συνδυάζεται με κίνηση 2WD και 4WD και μόνο με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, σε τιμές που ξεκινούν από 18.570 ευρώ (22.170 ευρώ το 4κίνητο). Η απόδοση του κινητήρα έχει μειωθεί στους 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. (έναντι 140 PS πριν), ενώ η ροπή έχει ανέβει στα 235 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ. από 220 Nm/1.500 σ.α.λ. πριν. Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται εξ αρχής για την ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία και το τράβηγμα που διαθέτει από τις πολύ χαμηλές στροφές. Επίσης, είναι πρόθυμος στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, αφού ανεβάζει εύκολα ρυθμούς και επιταχύνει γοργά το αμάξωμα.
Το Vitara εμφανίζεται ευχάριστο στην οδήγηση, χάρη στον πολύ καλό συνδυασμό του ελαστικού και αποδοτικού κινητήρα και της ανάρτησης με την σφιχτή ρύθμιση. Η τελευταία κοντρολάρει το αμάξωμα, αν και σε διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν λείπουν οι αναπηδήσεις από τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Suzuki Swift 1.2 Hybrid 83 PS
Μετά την τελευταία αναβάθμιση, δεν άλλαξε κάτι στο εσωτερικό του Vitara Hybrid, αφού άλλωστε μετά την τελευταία ανανέωση που έγινε πριν από δύο χρόνια, το ταμπλό απέκτησε μαλακό στην αφή υλικό στο πάνω μέρος του. Τα υλικά στο υπόλοιπο μέρος του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας είναι σκληρά, αλλά δείχνουν ανθεκτικά, όμως τα πλαστικά στις πόρτες είναι σχετικά φθηνά σε όψη και υφή. Από πλευράς χώρων δεν θα υπάρξει κανένα παράπονο από τέσσερις ενήλικες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους 375 λίτρα για τις αποσκευές τους.
Τιμή από: 18.570 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 101,92 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, αυτόματος κλιματισμός, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ζάντες αλουμινίου και σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid AllGrip 4WD
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.373 κ.εκ., Ισχύς: 129/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 235/2.000-3.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 9,5 δλ., Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,6 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 104 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Toyota C-HR 1.8 Hybrid
Το C-HR έχει τη χαμηλότερη τιμή (από 23.120 ευρώ) μεταξύ των αμιγώς υβριδικών SUV (όχι mild hybrid), ενώ αποτελεί ένα από τα ευφάνταστα σχεδιαστικά SUV. Μετά το φρεσκάρισμα που δέχτηκε φέρει ελάχιστες αλλαγές στο αμάξωμα και στο εσωτερικό.
Στην καμπίνα του πέρα από τη νέα οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, που διαθέτει 4 κουμπιά σε κάθε πλευρά και από ένα περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση του ήχου και το συντονισμό του ραδιοφώνου, τα πάντα βαίνουν ως είχαν. Ποιοτικά είναι προσεγμένο τόσο σε υλικά, όσο σε συναρμογή και φινίρισμα με χρήση μαλακών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Σε χώρους το εσωτερικό του C-HR ικανοποιεί τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (377 λτ.), όμως τα πίσω παράθυρα είναι πολύ μικρά.
Δείτε ακόμα: Η Toyota «ξεπουλάει» το RAV4
Την κίνηση του υβριδικού Toyota C-HR αναλαμβάνει ένα μηχανικό σύνολο βενζίνης 1.8 λτ. VVT-i κύκλου Άτκινσον με απόδοση 90 ίππων και 142 Nm ροπής και ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 53 ίππων και 163 Nm ροπής. Στην πράξη το υβριδικό σύνολο συνδυαστικής απόδοσης 122 ίππων παρουσιάζει ομαλή λειτουργία, ενώ βασικό του πλεονέκτημα αποτελεί η πολύ χαμηλή κατανάλωση, η οποία σε ρεαλιστικές συνθήκες κυμαίνεται στα 5,8 λτ./100 χλμ. Κάτι στο οποίο βοηθά πολύ στην κίνηση η εμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα. Επιπλέον, το C-HR είναι άνετο και ξεκούραστο στην οδήγηση, εύκολο στους χειρισμούς και σταθερό σε κάθε διαδρομή.
Τιμή από: 23.120 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 7 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, διζωνικός κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, προσαρμοζόμενο cruise control, ζάντες αλουμινίου, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κάμερα οπισθοπορείας.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Toyota Yaris 1.5 λτ. Dynamic Force 125 HP
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.798 κ.εκ., Συνδυαστική ισχύς: 122 PS, Ροπή θερμικού κινητήρα: 142/3.600 Nm/σ.α.λ., Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 163 Nm, 0-100 χλμ./ώρα: 11,0 δλ., Τελική ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 3,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 85 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις