Όποτε παρακολουθούμε τις ειδήσεις του εξωτερικού ρεπορτάζ και η επικαιρότητα περιστρέφεται γύρω από τον Κιμ Γιονγκ Ουν, το μόνο σίγουρο είναι ότι κάποια πράγματα θα μας κάνουν εντύπωση. Είτε το νέο πως ο δικτάτορας της Βόρειας Κορέας εκτέλεσε κάποιον αξιωματούχο για ασήμαντο αφορμή, είτε ο φόβος πως θα «το πατήσει», είτε ακόμα ακόμα η εικόνα της προσωπικής του φρουράς να τρέχει δίπλα στη λιμουζίνα. Το τελευταίο σκέλος, δε, προκάλεσε τόσο ντόρο που έφτασε μέχρι τα κεντρικά της Daimler και τα Ηνωμένα Έθνη!
Δείτε ακόμα: «Αθάνατη» Mercedes με 2,1 εκατ. χλμ είναι σαν καινούργια!
Ο ηγέτης της Βορείου Κορέας χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις τα κορυφαία μοντέλα της Mercedes. Μέχρι στιγμής έχουμε δει δύο: την S600 Pulmann Guard (αυτή που βλέπουμε στην κεντρική φωτογραφία) και τη Maybach 62 (το αυτοκίνητο που ακολουθεί την Pulmann στην δεύτερη φώτο). Υπό κανονικές συνθήκες, θα μιλούσαμε για κάτι απολύτως φυσιολογικό. Πολλοί αρχηγοί κρατών επιλέγουν τις λιμουζίνες από την Στουτγκάρδη. Το θέμα είναι πως η Βόρειος Κορέα μόνο κανονική συνθήκη δεν συνιστά, καθώς η Δύση έχει επιβάλλει εμπάργκο και αυστηρές κυρώσεις εδώ και πολλά χρόνια. Οπότε το ερώτημα που εγείρεται κατευθείαν είναι αυτονόητο: πώς βρίσκουν τον δρόμο τους οι Mercedes για το γκαράζ του Κιμ;
Ερώτηση στην οποία δεν έχει απάντηση ούτε το αρχηγείο της Daimler. Σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφων, ο εκπρόσωπος του γερμανικού κολοσσού, Silke Mockert, ήταν αφοπλιστικά ειλικρινής: «δεν έχουμε ιδέα πού τα βρίσκει και πώς τα εισάγει στην χώρα. Η Daimler έχει σταματήσει κάθε δραστηριότητα στη Βόρειο Κορέα εδώ και πάνω από 15 χρόνια, σε αγαστή συμμόρφωση με τις κυρώσεις και το εμπάργκο που έχουν επιβάλλει Ευρωπαϊκή Ένωση και Η.Π.Α. Από το εργοστάσιο, κανένα προϊόν της Daimler AG δεν φεύγει για την ασιατική χώρα. Η αγορά των μεταχειρισμένων, ωστόσο, και οι ανεξάρτητοι εισαγωγείς είναι πέρα από τον έλεγχό μας».
Διαβάστε επίσης: Νέο μεσαίο 7θέσιο SUV Mercedes GLB από 1.332 κ.εκ.
Προφανώς ένας άνθρωπος που απειλεί με πυρηνικό πόλεμο την Αμερική, έχει τα μέσα να παρακάμπτει εμπάργκο και λοιπές γραφειοκρατικές διαδικασίες. Ο Ο.Η.Ε. έχει πραγματοποιήσει έλεγχο στο παρελθόν για παραβίαση των κυρώσεων, υποπτευόμενος δραστηριότητα στην «μαύρη αγορά» και το λαθρεμπόριο, με το εμπόριο να αφορά εκτός από τις Mercedes, εισαγωγή πετρελαίου και κάρβουνου. Καμία απόδειξη δεν βρέθηκε.