Το Fiat Fullback είναι το αυτοκίνητο με το οποίο το τμήμα επαγγελματικών μοντέλων της ιταλικής μάρκας «Fiat Professional» εισέρχεται στην κατηγορία των μεσαίων pickup. Μία κατηγορία που εδώ και καιρό έχει πάψει να θεωρείται αμιγώς επαγγελματική καθώς καλύπτει ανάγκες όλο και μεγαλύτερου αγοραστικού κοινού, που μόνο σχέση με την αγροτική ζωή δεν έχει. Και μην ξεχνάτε πως μπορεί εδώ στην χώρα μας το καθεστώς να είναι ιδιαίτερο, όμως υπάρχει και ο υπόλοιπος κόσμος που δεν αντιμετωπίζει τέτοιου είδους οχήματα ως επαγγελματικά. Εξάλλου προσφάτως είδαμε την Mercedes να ρίχνετε στη μάχη με το δικό της pickup, την X-Class, ενώ σύντομα περιμένουμε και την πρόταση της Renault που ονομάζεται Alaskan. Η προσέγγιση πλέον από την ίδια την αυτοκινητοβιομηχανία είναι πως τα νέα pickupέρχονται να γίνουν τα SUV του παρελθόντος, καθώς πλέον τα τελευταία έγιναν πιο ασφάλτινα και δεν είναι για σκληρή εκτός δρόμου χρήση. To Fiat Fullback ενστερνίζεται πλήρως αυτή τη φιλοσοφία και είναι ακόμη ένας σύγχρονος εκφραστής της νέας τάξης πραγμάτων στα pickup.
Ιταλός… σχιστομάτης
Προκειμένου η Fiat να αποκτήσει τον δικό της εκπρόσωπο στην κατηγορία χρειάστηκε βοήθεια για να μειώσει το κόστος της εξέλιξης του αυτοκινήτου αλλά και να επιταχύνει την διαδικασία, προκειμένου να μην μείνει άλλο έξω από το παιχνίδι των pickup. Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Fullback θα παίξει ηγετικό ρόλο προκειμένου η ιταλική μάρκα να κερδίσει μερίδιο στην σημαντικότερη υποκατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Τη βοήθεια λοιπόν την βρήκε στο… σήμα της Mitsubishi η οποία με το L200, το οποίο βρίσκεται στην παραγωγή από το 1978, έχει αν μη τι άλλο κορυφαία τεχνογνωσία. Στην πέμπτη γενιά του L200 η οποία λανσαρίστηκε το 2015 βασίζεται λοιπόν το Fullback της Fiat και μόνο το έμπειρο μάτι θα το καταλάβει κυρίως στο τελείωμα της καμπίνας και στο σημείο που συνορεύει με την καρότσα. Γιατί κατά τα άλλα μιλάμε για ένα εντελώς διαφορετικό σε εμφάνιση αμάξωμα, το οποίο έχει τις ιταλικές πινελιές σε μάσκα και φώτα εμπρός.
Δείτε όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Fiat
Όσον αφορά στην γκάμα του, αυτή περιλαμβάνει δύο τύπους αμαξώματος τα Extended Cab και Double Cab (επιμηκυμένη ή διπλή καμπίνα αντίστοιχα).
Σκληροτράχηλο και… χορταστικό εσωτερικό
Το εσωτερικό του Fiat Fullback δεν έχει καμία απολύτως διαφορά με αυτό του Mitsubishi L200. Και αυτό δεν είναι καθόλου μα καθόλου κακό. Διαθέτει μοντέρνο σχεδιασμό και προσφέρει άνετους χώρους στους επιβάτες του, χάρη στο μεγάλο διαθέσιμο πλάτος και ύψος. Τα καθίσματα εμπρός είναι μεγάλα και αναπαυτικά, ενώ το πίσω είναι επίσης μεγάλο και επίπεδο και μπορούν να βολευτούν τρεις ενήλικες ακόμη και αν οι δύο είναι μεγαλόσωμοι. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί αν και είναι σκληρά είναι ποιοτικά, ενώ σε πείθουν για την ανθεκτικότητά τους στην σκληρή χρήση. Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση οδήγησης και κάθεται ψηλά απολαμβάνοντας πολύ καλή ορατότητα. Επίσης, τα διάφορα επιμέρους χειριστήρια προσφέρουν καλή εργονομία και το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με όλες τις σύγχρονες ανέσεις. Χώροι για αντικείμενα υπάρχουν αρκετοί και είναι μεγάλοι.
Όσον αφορά στην καρότσα, αυτή έχει μήκος 1.520 χλστ., πλάτος 1.470 χλστ. και ύψος 475 χλστ. και ωφέλιμο φορτίο φτάνει έως τα 1.045 κιλά και το μεικτό βάρος ανέρχεται στα 2.910 κιλά.
Μοτέρ… αρσιβαρίστας
Το Fullback εφοδιάζεται με τον αλουμινένιο πετρελαιοκινητήρα 2.4 λτ. ο οποίος διαθέτει τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και αποδίδει 181 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και 430 Nm ροπής από τις 2.500 σ.α.λ. Η μοναδική αδυναμία του είναι πως από το ρελαντί και μέχρι τις 1.500 σ.α.λ. σχεδόν, είναι νωχελικός. Από εκεί και πάνω όμως ξεδιπλώνει τις αρετές του με κύριο χαρακτηριστικό του το δυνατό τράβηγμα. Μάλιστα είναι εκπληκτικός ο τρόπος που επιταχύνει εν κινήσει, αφήνοντας ακόμη και πολλά επιβατικά πίσω του. Το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων αναμενόμενα έχει μεγάλες διαδρομές και δεν ευνοεί το γρήγορο κούμπωμα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο χάρη στην μακριά κλιμάκωση της 6ης ταχύτητας θα δεις 130 χλμ./ώρα με 2.200 σ.α.λ. Όσον αφορά στην κατανάλωση, σε μεικτές συνθήκες καίει 8,3 λτ./100 χλμ.
Αρχοντικό εντός και εκτός δρόμου
Το κλασικό -σε τέτοια οχήματα- πλαίσιο τύπου σκάλας συνοδεύεται από ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και άκαμπτο άξονα πίσω με φύλλα σούστας. Η ρύθμιση της ανάρτησης ευνοεί την άνεση και μόνο οι αναπηδήσεις του πίσω άξονα (όταν η καρότσα δεν έχει φορτίο) υπενθυμίζουν στον οδηγό ότι πρόκειται για ελαφρύ ημιφορτηγό, φτιαγμένο για να φορτώνεται. Ακόμα όμως και άδειο, το Fullback παρουσιάζει καλή σταθερότητα και ταξιδεύει με άνεση σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, κάτι που μας εξέπληξε ευχάριστα. Το τιμόνι με την υδραυλική υποβοήθηση θυμίζει πως βρίσκεσαι σε pickup και εκτός δρόμου όχημα καθώς έχει πολλές στροφές από άκρη σε άκρη, ενώ τα φρένα ικανοποιούν με τη δύναμή τους.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές νέων αυτοκινήτων
Εκτός δρόμου το Fullback δείχνει ασταμάτητο και αυτό είναι κάτι που το οφείλει στην απόστασή του από το έδαφος και στην τετρακίνηση της Mitsubishi φυσικά. Το αμάξωμά του έχει απόσταση από το έδαφος 205 χλστ. με γωνίες προσέγγισης, ράμπας, απομάκρυνσης και πλευρικής κίνησης στις 30, 24, 22 και 45 μοίρες αντίστοιχα. Το σύστημα τετρακίνησης δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ κίνησης στους δύο πίσω τροχούς ή στους τέσσερις τροχούς, κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού μοιράζοντας τη ροπή ισόποσα στους εμπρός και στους πίσω τροχούς και συνδυασμό τετρακίνησης με υποπολλαπλασιασμό σχέσεων για περισσότερη ροπή στις ακραίες εκτός δρόμου διαδρομές. Και όλα αυτά μέσα από έναν πιεζοπεριστροφικό διακόπτη.
Το Fiat Fullback έχει γερές βάσεις για να πρωταγωνιστήσει και πραγματικά το αξίζει. Είναι ένα pickup το οποίο μπορεί κάλλιστα να ανταπεξέλθει τόσο ως επαγγελματικό εργαλείο όσο και ως μέσω μεταφοράς. Όσον αφορά στην τιμή του, αυτή ξεκινά από τα 31.900 ευρώ για τη διπλοκάμπινη έκδοση.
(+) Εκτός δρόμου ικανότητες, δύναμη κινητήρα, χώροι, εξοπλισμός, περιμετρική ορατότητα
(-) Αίσθηση κιβωτίου, αναπηδήσεις πίσω άξονα