Όπως όλοι οι κάτοχοι αυτοκινήτων γνωρίζουν εδώ και χρόνια, οι εργοστασιακές καταναλώσεις με τις πραγματικές δεν έχουν καμία σχέση. Οι τιμές κατανάλωσης που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων είναι άπιαστες στις καθημερινές συνθήκες οδήγησης, ακόμα και όταν τηρούνται ευλαβικά οι κανόνες της οικονομικής οδήγησης.
Πατήστε εδώ για τις «10 εντολές οικονομικής οδήγησης»
Γι’αυτό και οι εταιρείες από την πλευρά τους, από το 2017 και μετά (κάλιο αργά παρά ποτέ…) θα ανακοινώνουν πιο ρεαλιστικές καταναλώσεις για τα μοντέλα τους, σύμφωνα με το νέο κύκλο μέτρησης Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures (WLTP), αντί του ισχύοντος New European Driving Cycle (NEDC).
Στους παρακάτω πίνακες παραθέτουμε τις μετρήσεις κατανάλωσης του εργοστασίου και τις ρεαλιστικές, από μικρομεσαία ντίζελ αυτοκίνητα σε δημοφιλείς εκδόσεις τους. Όπως θα δείτε, πιο πολύ «κλέβει» το Volvo V40 D2 120 PS (+46%), ενώ πιο μικρή απόκλιση μεταξύ εργοστασιακής και πραγματικής κατανάλωσης εμφανίζει το SEAT Leon 1.6 TDI 110 PS (+21%).
Η δοκιμή που πραγματοποιείται από την Αγγλική εταιρεία Equa Index (με βάση δεδομένων 66.540 οχημάτων από το 2010) είναι τυποποιημένη και ίδια για κάθε μοντέλο. Διαρκεί πάνω από τρεις ώρες και τριάντα λεπτά και περιλαμβάνει επαναλαμβανόμενες διαδρομές αστικές, επαρχιακές και στον αυτοκινητόδρομο. Οι μέσες ωριαίες ταχύτητες που κινείται κάθε όχημα σε αυτές τις διαδρομές είναι περίπου 28 χλμ./ώρα, 56 χλμ./ώρα και 97 χλμ./ώρα. Επιπλέον γίνονται δοκιμές με σπορ οδήγηση, υψηλά φορτία και πιο οικολογική οδήγηση.
Διαβάστε εδώ πως να μετρήσετε την κατανάλωση του αυτοκινήτου σας
Δείτε παρακάτω τα αποτελέσματα των μετρήσεων:
Κατανάλωση | Εργοστασιακή | Πραγματική | Απόκλιση |
Μάρκα μοντέλο | λτ./100 χλμ. | λτ./100 χλμ. | |
Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM 120 PS | 3,9 | 5,6 | +30% |
Audi A3 1.6 TDI 110 PS | 3,9 | 5,4 | +28% |
BMW 116d 1.5 116 PS | 3,7 | 5,5 | +33% |
Citroen C4 1.6 BlueHDi 120 PS | 3,8 | 5,0 | +24% |
Fiat Tipo 1.6 JTDM 120 PS | 4,2 | 5,8 | +28% |
Ford Focus 1.5 TDCi 120 PS | 3,8 | 5,5 | +31% |
Honda Civic 1.6 i-DTEC 120 PS | 3,7 | 4,8 | +23% |
Hyundai i30 1.4 CRDi 90 PS | 4,1 | 5,5 | +26% |
Kia Cee’d 1.4 CRDi 90 PS | 4,3 | 5,8 | +26% |
Mercedes A 180 d 1.5 109 PS | 3,7 | 5,4 | +31% |
Nissan Pulsar 1.5 dCi 110 PS | 3,6 | 5,8 | +38% |
Opel Astra 1.6 CDTi 136 PS | 3,8 | 5,6 | +32% |
Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 PS | 3,8 | 4,9 | +22% |
SEAT Leon 1.6 TDI 110 PS | 4,0 | 5,1 | +21% |
Skoda Rapid 1.4 TDI 90 PS | 3,8 | 5,4 | +30% |
Toyota Auris 1.4 D-4D 90 PS | 3,4 | 5,4 | +37% |
VW Golf 1.6 TDI 110 PS | 3,8 | 5,5 | +30% |
Volvo V40 D2 2.0D 120 PS | 3,2 | 5,9 | +46% |
Πηγή: Equa Index |