Ιδιαίτερο σχεδιαστικά και πάνω από όλα «ψαγμένο», το crossover της Citroen αποτελεί αυτή τη στιγμή μία από τις πιο ενδιαφέρουσες επιλογές στην κατηγορία του. Στοχεύει σε κοινό που θέλει να ξεχωρίζει επιλέγοντας ένα crossover αυτοκίνητο που συνδυάζει με επιτυχία «περιπετειώδη» εμφάνιση, τεχνολογικές καινοτομίες, οικολογικές προεκτάσεις και design που παραπέμπει στο μέλλον. Ξεχωριστό του χαρακτηριστικό δεν είναι άλλο από το σύστημα Airbump στις πόρτες, το οποίο προστατεύει το όχημα από μικροσυγκρούσεις.
Στην γκάμα των κινητήρων βενζίνης του C4 Cactus (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του 1.6 diesel), υπάρχει ο ατμοσφαιρικός των 1.2 λτ. με 82 ίππους και ο πιο δυνατός υπερτροφοδοτούμενος με 110 ίππους, έκδοση την οποία και δοκιμάζουμε. Η αρχική τιμή τιμοκαταλόγου του C4 Cactus 1.2 PureTech 110 με το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ξεκινά από τα 18.380 ευρώ. Εδώ να σημειώσουμε ότι η τιμή αυτή είναι χωρίς κάποιο όφελος, ενώ η Citroen δεν έχει ανακοινώσει προς το παρόν νέο τιμοκατάλογο με 24% Φ.Π.Α και την αλλαγή στα τέλη ταξινόμησης.
Σε επίπεδο εξοπλισμού το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα πλήρες, αφού πέρα από τον προβλεπόμενο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας (πχ. ESP, ηχοσύστημα, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, σύστημα Multimedia SMEG) η έκδοση Feel συνοδεύεται ακόμα και από προβολείς ομίχλης, kit hands free Bluetooth ενσωματωμένο στην οθόνη αφής (Connecting Box) και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Αποδοτικός κινητήρας με πολιτισμένη λειτουργία
Ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας των 1.2 λίτρων με τον οποίο εφοδιάζεται το C4 Cactus χρησιμοποιεί τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, όπως ειδικά ελαφριά υλικά και σύστημα Stop & Start. Στην υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του αποδίδει 110 ονομαστικούς ίππους και 205 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. Στην πράξη, ο εν λόγω κινητήρας αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποδοτικός και ελαστικός σε μεγάλο εύρος στοφών λειτουργίας. Κινεί με ιδιαίτερη άνεση το αμάξωμα του Cactus (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ.) και παράγει περιορισμένα επίπεδα θορύβου και κραδασμών. Μάλιστα, έχει και διακριτικά σπορτίφ χροιά και συνδυάζεται αρμονικά με το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Η κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες κίνησης τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο κυμάνθηκε περίπου στα 6,8 λίτρα/100 χλμ.
Άνετο, σίγουρο και σβέλτο στο δρόμο
Εντός της πόλης, το Cactus κινείται με αρκετά μεγάλα επίπεδα άνεσης και ευελιξίας. Η ανάρτηση φιλτράρει άψογα τις ανωμαλίες. Επίσης, η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Οι σχετικά κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις και το τιμόνι που «κόβει» αρκετά επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να παρκάρει και με σχετική άνεση. Στον αυτοκινητόδρομο, το C4 Cactus ταξιδεύει ξεκούραστα τους επιβάτες του. Επιπλέον, μας ικανοποίησε σε όλες τις συνθήκες η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και του επιλογέα ταχυτήτων, αν και αυτός έχει κάπως μακριές διαδρομές. Εκεί πάντως που έδειξε κάπως να υστερεί το C4 Cactus ήταν όταν κινηθήκαμε κάπως γρήγορα σε ορεινή διαδρομή με στροφές. Σε αυτό το περιβάλλον, οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων επιτρέπουν την εμφάνιση αισθητών κλίσεων. Άλλωστε το αυτοκίνητο δεν φτιάχτηκε για να κινείται πολύ γρήγορα σε φιδίσιες διαδρομές αλλά για να παρέχει άνετες, υπερασφαλείς, σβέλτες και οικονομικές οικογενειακές μετακινήσεις στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο. Και αυτές είναι δουλειές που τις κάνει πάρα πολύ καλά.
Μινιμάλ, ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό
Στο εσωτερικό του C4 Cactus το περιβάλλον είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, στιλάτο και με ποιοτικά υλικά. Στο ταμπλό ξεχωρίζει κανείς αμέσως τον ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων από τον οποίο όμως απουσιάζουν τελείως το στροφόμετρο και η ένδειξη θερμοκρασίας του νερού στον κινητήρα. Στη συνέχεια, το ενδιαφέρον εστιάζεται αμέσως στην κεντρικά τοποθετημένη οθόνη 7 ιντσών για τη διαχείριση των λειτουργιών άνεσης και επικοινωνίας (κλιματισμός, ηχοσύστημα, τηλεφωνία κλπ.). Να σημειώσουμε πως η εν λόγω οθόνη σε στυλ τάμπλετ είναι και ο μοναδικός τρόπος να ελέγξει κανείς αυτές τις λειτουργίες.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και οι μικροαποθηκευτικοί χώροι που χαρίζουν μία αίσθηση πολυχρηστικότητας. Ειδική αναφορά πρέπει να κάνουμε στο design και την άνεση των καθισμάτων, με τα μπροστινά να είναι sofa style, δηλαδή σε «στυλ καναπέ» όπως αναφέρει η ίδια η Citroen. Παρά τις σχετικά κομπακτ εξωτερικές του διαστάσεις (4,1 μέτρα), το C4 Cactus τα καταφέρνει αρκετά καλά και στον τομέα των χώρων. Στο πίσω κάθισμα δύο ή και τρία άτομα θα μετακινηθούν με σχετική άνεση. Ωστόσο στους πίσω επιβάτες ίσως να μην αρέσει τι γεγονός ότι τα πίσω παράθυρα ανοίγουν μόνο προς τα έξω. Ο χώρος αποσκευών έχει διαθέσιμο όγκο 358 λίτρων με ιδιαίτερα εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Όμως το σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης δεν ευνοεί την πρακτικότητα.
(+): Ευφάνταστη σχεδίαση, ξεχωριστή εικόνα εσωτερικού, χώροι, πολλές θήκες, άνεση ανάρτησης – καθισμάτων, κινητήρας – επιδόσεις
(-): Μακριές διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων, τιμόνι χωρίς τηλεσκοπική ρύθμιση, πίσω παράθυρα που ανοίγουν μόνο προς τα έξω, ψηλό κατώφλι φόρτωσης πορτ μπαγκάζ, ηλ. παράθυρα χωρίς αυτόματη λειτουργία