H BMW Σειρά 1 ανανεώθηκε αισθητικά και δέχτηκε νέους 3κύλινδρους κινητήρες στις βασικές εκδόσεις της τόσο στην βενζινοκίνητη 116i όσο και στην πετρελαιοκίνητη 116d που δοκιμάζουμε. H ανανεωμένη Σειρά 1 συνεχίζει λοιπόν την επιτυχημένη πορεία της με νέο προφίλ και συνεχίζει να αποτελεί μια κορυφαία από όλες τις απόψεις πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία με την τιμή της να ξεκινά από τα 21.220 ευρώ με απόσυρση για την 3θυρη έκδοση 116i ενώ η πεντάθυρη έκδοση 116d της δοκιμής κοστίζει 25.320 ευρώ με απόσυρση. Ο εξοπλισμός σε κάθε περίπτωση είναι πλούσιος περιλαμβάνοντας στην ανανεωμένη Σειρά 1 αυτόματο air condition, αισθητήρα βροχής, το BMW Radio Professional και το iDrive με υψηλής ανάλυσης οθόνη 6,5 ιντσών στην κεντρική κονσόλα. Προαιρετικά προσφέρονται επιπλέον συστήματα ασφαλείας, όπως είναι το βασισμένο σε ραντάρ Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και το τελευταίας γενιάς σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος.
Περισσότερο ελκυστική εμφανισιακά
Η αισθητική ανανέωση της Σειράς 1 χάρισε στο κόμπακτ μοντέλο περισσότερο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα που συνάδει πλέον καλύτερα με την ταυτότητα της BMW. Πιο αναλυτικά το ανασχεδιασμένο εμπρόσθιο μέρος είναι πιο δυναμικό αισθητικά με πιο έντονες γωνίες να το χαρακτηρίζουν ενώ στο πίσω μέρος τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα αν κι έχουν αμφιλεγόμενη αισθητική τονίζουν τον premium χαρακτήρα της περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν. Συνολικά η Σειρά 1 δεν ξεφεύγει πολύ σχεδιαστικά από την προηγούμενη παραμένοντας άμεσα αναγνωρίσιμη και ιδιαίτερη για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Ικανοποιητικός ο 3κύλινδρος ντίζελ κινητήρας των 1.5 λίτρων
Ο κινητήρας της βασικής πετρελαιοκίνητης έκδοσης της ανανεωμένης Σειράς 1 είναι τρικύλινδρος και έχει χωρητικότητα 1.496 κ.εκ. με την απόδοσή του να ανέρχεται στους 116 ίππους, όση και της προ ανανέωσης BMW 116d 1.6 λτ. Η ροπή που παρουσιάζει είναι αυξημένη, με 270 Nm να είναι στη διάθεση του οδηγού από τις 1.750 σ.α.λ. Η λειτουργία του παρουσιάζει κραδασμούς και κροτάλισμα στις χαμηλές στροφές λόγω και της 3κύλινδρης κεφαλής του, ωστόσο είναι αρκετά ελαστικός και προσφέρει καλές επιδόσεις στο βαρύ αμάξωμα της BMW χωρίς βέβαια να είναι ικανός για το κάτι παραπάνω από πλευράς επιδόσεων. Το βασικό του χαρακτηριστικό είναι η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση που παρουσιάζει αφού σε πραγματικές συνθήκες δύσκολα ξεπερνά τα 6,5 λτ./100 χλμ. Ο συνδυασμός του με το 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic αποδεικνύεται πολύτιμος σύμμαχος του οδηγού σε όλες τις καταστάσεις αφού είναι αρκετά γρήγορο στις εναλλαγές των σχέσεων και εξαιρετικά ομαλό στη λειτουργία του. Στο πλαίσιο της τεχνολογίας EfficientDynamics, η 116d ενσωματώνει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, σύστημα παύσης και εκκίνησης του κινητήρα (start/stop), ένδειξη αλλαγής σχέσης και την πρακτική λειτουργία ECO PRO (μέρος του συστήματος Driving Experience Control) που ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο τον οδηγό για το πώς πρέπει να οδηγεί ώστε να επιτυγχάνει την εκάστοτε στιγμή την βέλτιστη οικονομία.
Μικρές σχεδιαστικές αλλαγές στο ποιοτικό εσωτερικό
Στο εσωτερικό της ανανεωμένης Σειράς 1 οι αλλαγές εστιάζονται στο ταμπλό και συγκεκριμένα στα νέα χειριστήρια της κεντρικής κονσόλας. Η σχεδίαση παραμένει καλαίσθητη με σπορτίφ στοιχεία ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία για άλλη μια φορά. Το ίδιο ισχύει για το φινίρισμα και την συναρμολόγηση συμπληρώνοντας τον premium χαρακτήρα και της ανανεωμένης Σειράς 1. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή με σπορ αναφορές ενώ ο οδηγός απολαμβάνει καλή ορατότητα και εργονομία τόσο από τους επιμέρους διακόπτες όσο και από το σύστημα πολυμέσων iDrive (με ελληνικό μενού). Η θέση οδήγησης παραπέμπει σε αμιγώς σπορ κατασκευή ως προς το ύψος και τις αποστάσεις της προς τα βασικά χειριστήρια με τον οδηγό ωστόσο να αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα με την ορατότητα στο πίσω μέρος. Οι χώροι είναι επαρκείς για 4 επιβάτες με κάποιες παραχωρήσεις στο διαθέσιμο ύψος και πλάτος από εκείνους που το ύψος τους είναι άνω του μέσου όρου. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 360 λίτρα και ικανοποιεί με το σχήμα του.
Ευχάριστη και ασφαλής σε κάθε περίπτωση
Η μοναδική -και τελευταία- πισωκίνητη πρόταση της μικρομεσαίας κατηγορίας και στην ανανεωμένη της εκδοχή παραμένει ένα ιδιαίτερα ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο με σπορτίφ προεκτάσεις, άσχετα αν εκείνες δεν μπορούν να ξεδιπλωθούν από τον μικρό σε ισχύ κινητήρα της έκδοσης 116d. Η σφιχτή ανάρτηση διαμορφώνει στο μεγαλύτερο ποσοστό την ενδιαφέρουσα οδική της συμπεριφορά και δη σε δρόμο με στροφές. Εκείνη έχει την τάση να διαβάζει τις ανωμαλίες του δρόμου αν και συνολικά τις φιλτράρει εξαιρετικά και ποτέ δεν θα περάσει κραδασμούς στο εσωτερικό, ενώ όντας πιο σφιχτή μειώνει σημαντικά τις κλίσεις του αμαξώματος. Η συμπεριφορά της 116d είναι στις περισσότερες περιπτώσεις ουδέτερη και φτάνοντας στο όριο αρχίζει να εμφανίζεται μια πολύ μικρής έκτασης υποστροφική συμπεριφορά (τοποθέτησης) που δεν ανησυχεί σε καμία περίπτωση. Αν ο οδηγός επιθυμεί, μέσω του συστήματος Driving Experience Control μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 θέσεις εκείνη που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ορέξεις του. Στην Sport θέση, το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο, το γκάζι έχει καλύτερη απόκριση στο πάτημα (σε σχέση με την Comfort) και έτσι βγαίνει ο υπαρκτός σπορ χαρακτήρας της μέχρι εκεί όμως που μπορεί να ανταποκριθεί ο κινητήρας. Στην ρύθμιση Sport+ ο οδηγός έχει επιπλέον τη δυνατότητα πλήρους ή μερικής απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας (DSC). Το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είναι υποδειγματικό σε αίσθηση και με το μπροστινό μέρος να «ακούει» υποδειγματικά σε κάθε κίνηση των χεριών του οδηγού, ενώ τέλος, τα φρένα δείχνουν ακούραστα και δυνατά.
(+) Ποιότητα κατασκευής, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, τεχνολογία, θέση οδήγησης, εικόνα εσωτερικού
(-) Αμφιλεγόμενη αισθητική, χώροι επιβατών, κραδασμοί και τραχύτητα κινητήρα, τιμή αγοράς