Δοκιμή νέα Skoda Octavia 1.2 TSI 105 PS

Η τρίτης γενιάς Octavia ανεβάζει και άλλο τον πήχη συγκριτικά με την προγενέστερη σε πολλούς τομείς, όπως σε χώρους, ποιότητα, τεχνολογία και σε συνολική εικόνα εξωτερικά και στο εσωτερικό, αποπνέοντας περισσότερη πολυτέλεια και στιβαρότητα. Στην γκάμα των κινητήρων της, συναντάμε στην αρχική έκδοση το γνωστό και ικανό 1.2 TSI μηχανικό σύνολο με τους 105 ίππους, το οποίο ίσως ακούγεται «λίγο» για τον όγκο του αυτοκινήτου, ωστόσο τελικά τα καταφέρνει πολύ καλά, ενώ κοστίζει από μόλις 15.790 ευρώ (με έκπτωση και όφελος απόσυρσης), χωρίς να λείπει κάτι ουσιαστικό από τον εξοπλισμό.

Αποδοτικός και πολιτισμένος ο 1.2 TSI κινητήρας

Ο υπερτροφοδοτούμενος, άμεσου ψεκασμού 4κύλινδρος κινητήρας των 1.197 κ.εκ. με τους 105 ίππους και τα 175 Nm ροπής, κινεί αξιοπρεπώς την νέα Octavia των 4,65 μ. μήκους και 1.230 κιλών βάρους. Ο 1.2 TSI διαθέτει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς, επιταχύνοντας θετικά το αυτοκίνητο τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δευτερόλεπτα), όσο και εν κινήσει. Επιπλέον διατηρεί χωρίς δυσκολία υψηλές ταχύτητες σε ρυθμούς ταξιδιού, όπου η μακριά 6η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (π.χ. 140 χλμ./ώρα με σχεδόν 3.000 σ.α.λ.), μαζί με τον θόρυβο και την κατανάλωση. Στο μόνο σημείο που ο οδηγός θα νιώσει έλλειψη ισχύος είναι κυρίως κατά την εκκίνηση σε ανηφορικούς δρόμους, όπου ο κινητήρας δεν έχει την απαιτούμενη δύναμη κάτω από τις 1.500 σ.α.λ., ωστόσο από εκεί και πάνω όπου θα εμπλακεί το turbo, υπάρχει αρκετή ροπή και δεν χρειάζονται συχνά κατεβάσματα ταχυτήτων. Τέλος, το σύστημα start/stop διαθέτει άμεση και ομαλή λειτουργία, εξοικονομώντας καύσιμο.

Στιβαρή στο δρόμο και με αυξημένα επίπεδα ασφάλειας

Η νέα Octavia δίνει την αίσθηση σιγουριάς στον οδηγό της από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης, χάρη στο πολύ καλό πάτημα και την στιβαρότητα που αποπνέει. Παρά τον αυξημένο συνολικό όγκο του αυτοκινήτου δεν είναι δυσκίνητη, γεγονός που οφείλεται και στη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα, μέσω και της νέας πλατφόρμας MQB στην οποία βασίζεται. Η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο πλέον άξονα πίσω (πολλαπλούς συνδέσμους έχουν μόνο οι εκδόσεις 1.8 TSI και RS), έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση και αντιδρά με κάπως ξερό τρόπο στις διάφορες μύριες ανωμαλίες των δρόμων σε συνδυασμό και με τις 17 ιντσών ζάντες με ελαστικά 225/45 (στο αυτοκίνητο της δοκιμής). Από την άλλη πλευρά, ο συνδυασμός αυτός εξασφαλίζει πολύ καλή πρόσφυση και σταθερότητα στις ευθείες ανεξαρτήτως ταχύτητας αλλά και στις στροφές ακόμα και με έντονη πίεση του γκαζιού, όπου το αυτοκίνητο έχει την τάση να υποστρέψει, ωστόσο το ESP επεμβαίνει άμεσα και διακόπτει ακαριαία κάθε πιθανή αποσταθεροποίηση. Θετικά κρίνεται η αίσθηση που προσφέρει το τιμόνι, το οποίο διαθέτει σωστό βάρος και είναι άμεσο , ενώ αποτελεσματικά με την σειρά τους είναι τα φρένα. 

Πολύ άνετο εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα

Στο εσωτερικό της νέας Octavia δεν λείπει κάτι που θα αναζητήσει ο αγοραστής ενός οικογενειακού αυτοκινήτου, ενώ συγκριτικά με την προγενέστερη αποπνέει περισσότερη πολυτέλεια. Το παχύ μαλακό πλαστικό που υπάρχει στο ταμπλό και στην κονσόλα, η γεροδεμένη κατασκευή, το προσεγμένο φινίρισμα αλλά και η μεγάλη οθόνη αφής των 5,8 ιντσών (προαιρετική με 200 ευρώ και στάνταρ στην Elegance) συνθέτουν την εικόνα ενός πολύ καλού μεσαίου αυτοκινήτου με premium χαρακτηριστικά. Μόνο ίσως στις επενδύσεις των θυρών θα θέλαμε λιγότερο πλαστικό και τμήματα από υφασμάτινες επενδύσεις. Στον τομέα των χώρων, η νέα Octavia είναι πλέον σαν Superb. Οι πίσω φιλοξενούμενοι κάθονται υπερ-άνετα, ενώ ο τεράστιος χώρος αποσκευών των 590 λίτρων με το πολύ μεγάλο άνοιγμα κάνει τις αποσκευές μιας οικογένειας να δείχνουν… λίγες. 

(+): Τιμή, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, καλές επιδόσεις

(-): Τράβηγμα κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές, ξερή απόσβεση ανάρτησης στις ανωμαλίες των δρόμων, μεγάλες επιφάνειες σκληρού πλαστικού στις επενδύσεις των θυρών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
105/4.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
175/1.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
196
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
114
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
102,6
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.659
Πλάτος (χλστ.)
1.814
Ύψος (χλστ.)
1.461
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.686
Βάρος (κιλά)
1.230
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
590
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
66%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.790
Get it on Google Play Download on the App Store