Η πρόταση της Fiat στην κατηγορία των μικρομεσαίων 5θυρων μοντέλων, το Tipo Hatchback παρουσιάζει ελκυστικό σχεδιασμό με δυναμικά στοιχεία, διαθέτει καλό value for money και προσφέρει άνετους χώρους. Στη βάση της γκάμας των κινητήρων πετρελαίου τοποθετείται η έκδοση της δοκιμής με τον 1.300άρη Multijet II των 95 ίππων, σε τιμές που ξεκινούν από 15.600 ευρώ, χωρίς κάποια βασική έλλειψη στον εξοπλισμό. Για όσους αναζητούν καλύτερες επιδόσεις, υπάρχει το Tipo Hatchback 1.6 diesel 120 HP (διαβάστε εδώ τη δοκιμή), σε τιμές που ξεκινούν από 17.400 ευρώ και πιο πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό.
Επαρκής ο 1.300άρης diesel κινητήρας
Ο αρχικός κινητήρας πετρελαίου των 1.248 κ.εκ. με ισχύ 95 ίππων και 200 Nm ροπή από τις 1.500 σ.α.λ., κρίνεται επαρκής για να κινήσει το αμάξωμα των 1.290 κιλών. Το μηχανικό σύνολο παρουσιάζει μια υστέρηση απόκρισης στις πολύ χαμηλές στροφές και τραβάει μετά τις στροφές που αποδίδεται η ροπή, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δευτερόλεπτα). Για να έχει το απαιτούμενο νεύρο, συνδυάζεται με κοντής κλιμάκωσης 5τάχυτο κιβώτιο, από το οποίο όμως ο οδηγός θα αναζητήσει μια 6η ταχύτητα σε ένα ταξίδι. Ενδεικτικά, στα 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει 3.000 σ.α.λ., (υψηλές για ντίζελ) γεγονός που δεν ευνοεί ιδιαίτερα την κατανάλωση, ούτε και τον αισθητό θόρυβο από το μοτέρ που φτάνει στα αυτά των επιβατών. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,2 λτ./100 χλμ., όταν στο Tipo Hatchback 1.6 λτ. diesel 120 HP μετρήσαμε 6,3 λτ./100 χλμ.
Ουδέτερο και ασφαλές στο δρόμο
Το Tipo Hatchback παρουσιάζει καλά χαρακτηριστικά στο δρόμο και θα ικανοποιήσει το οικογενειακό κοινό στο οποίο απευθύνεται. H ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση, όμως καταφέρνει και απορροφά με ικανοποιητικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και μόνο στις συνεχόμενες παρουσιάζει μια νευρικότητα στην απόσβεση.
Διαβάστε ακόμα: Νέο και πιο δυναμικό Fiat Tipo Sport
Κινούμενο στις ευθείες των εθνικών οδών, το 5θυρο Tipo εμφανίζεται σταθερό και δεν θα φοβίσει τον οδηγό του ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του. Αντίστοιχα και σε διαδρομές με στροφές παρουσιάζει ουδέτερες αντιδράσεις υπό πίεση, με λογικές κλίσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Τέλος, το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση ικανοποιεί τον οδηγό με το βάρος και την πληροφόρηση που μεταφέρει στα χέρια του, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση.
Εσωτερικό με έμφαση στους χώρους
Στο θάλαμο των επιβατών του Tipo Hatchback έχει δοθεί έμφαση στους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές και στην πρακτικότητα. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης θα μετακινηθούν με άνεση, όπως και δύο (ή και τρία με λίγες παραχωρήσεις) άτομα στο πίσω κάθισμα, όπου υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 440 λίτρων.
Εκεί που θα μπορούσε να δοθεί περισσότερη προσοχή, είναι στην ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού και ειδικά στη μέτρια υφή και φινίρισμα των σκληρών πλαστικών στο κάτω μέρος του ταμπλό και στις πόρτες. Ωστόσο, το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό, η οθόνη αφής των 5 ιντσών στη δεύτερη έκδοση Easy και ο πλήρης σε ενδείξεις πίνακας οργάνων με οθόνη TFT αναβαθμίζουν την συνολική εικόνα.
Διαβάστε ακόμα: Εκπτώσεις 20% σε ανταλλακτικά για Fiat, Alfa Romeo, Abarth
+ Σχεδίαση αμαξώματος, πρακτικότητα, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, οδική συμπεριφορά
– Υφή σκληρών πλαστικών, τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, κοντή 5η ταχύτητα