Η Fiat επιστρέφει στα μικρομεσαία χάτσμπακ μοντέλα μετά από σχεδόν μια 3ετία και το τέλος της παραγωγής του Bravo τον Ιούλιο του 2014, λανσάροντας στην αγορά το νέο Fiat Tipo Hatchback. Το μοντέλο βασίζεται πάνω στο σεντάν Tipο που γνωρίσαμε την περσινή χρονιά, δίνοντας και αυτό έμφαση σε στοιχεία όπως το πολύ καλό Value for Money και η υψηλή πρακτικότητα, τα οποία συνδυάζει με ένα πιο μοντέρνο και συνάμα κομψό 5θυρο αμάξωμα. Εμείς, δοκιμάζουμε την κορυφαία επιλογή στη γκάμα του νέου Tipo Hatchback, αυτή με τον ισχυρότερο 1.600άρη diesel των 120 ίππων, η οποία διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από τα 18.550 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό. Αρχική επιλογή κινητήρα diesel είναι αυτή με τον 1.300άρη MultiJet των 95 ίππων, η οποία κοστίζει από 16.650 ευρώ, ενώ πολύ καλό Value for Money διαθέτει η έκδοση με τον 1.400άρη βενζινοκινητήρα των 95 ίππων που τιμάται μόνο στα 14.350 ευρώ. Μαζί με όλα τα παραπάνω, η ελληνική αντιπροσωπεία της Fiat προσφέρει σε όλα τα Tipo Hatchback 5 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια οδική βοήθεια.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Abarth 124 Spider 170 hp AT
Ελκυστική σχεδίαση με συγκρατημένο δυναμισμό
Οι γραμμές της σχεδίασης του αμαξώματος του νέου Fiat Tipo Hatchback πατούν όπως είναι φυσιολογικό πάνω σε αυτές του σεντάν μοντέλου (δείτε εδώ τη δοκιμή του), όμως το 5θυρο Tipo δείχνει σαφώς πιο μοντέρνο και σύγχρονο αισθητικά λόγω της απουσίας του 3ου πίσω όγκου. Εκεί, το 5θυρο Tipo αποκτά ένα σχεδόν κάθετο τμήμα, με μεγάλα φωτιστικά σώματα, αεροτομή οροφής, αλλά και δύο έξτρα κάθετα αεροδυναμικά πλαίσια στα άκρα του παρμπρίζ, που του χαρίζουν μια καλαίσθητη εικόνα. Στο εμπρόσθιο τμήμα από την άλλη, διακρίνονται και πάλι τα όμορφα φώτα που αγκαλιάζουν την χρωμιωμένη στο κάτω της τμήμα μάσκα, ενώ στο πλάι ξεχωρίζει το χρώμιο στη βάση των παραθύρων, μαζί με το οριζόντιο νεύρο που διατρέχει όλο το αμάξωμα. Στις διαστάσεις του, με μήκος στα 4,368 μέτρα το νέο Tipo Hatchback είναι από τα μακρύτερα μικρομεσαία της αγοράς, με το ύψος και το πλάτος του να βρίσκονται μέσα στα δεδομένα της κατηγορίας.
Πολύ πρακτικό εσωτερικό με σύγχρονη εικόνα
Στο θάλαμο των επιβατών του Tipo Hatchback ξεχωρίζει σε σχέση με το αντίστοιχο τμήμα του σεντάν μοντέλου η παρουσία της οθόνης αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων U-Connect στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας (στάνταρ στην πιο πλούσια έκδοση Lounge), που τονίζει τον high-tech χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα οι γραμμές του ταμπλό είναι σύγχρονες, ο πίνακας οργάνων είναι υπέρ-πλήρης, ενώ και το τιμόνι προέρχεται από άλλα μοντέλα της Fiat (π.χ. 500Χ). Ποιοτικά, το εσωτερικό του 5θυρου Tipo διαθέτει μαλακά πλαστικά πάνω στο ταμπλό και σκληρά στις περισσότερες από τις υπόλοιπες επιφάνειες, με τα δεύτερα να μην ικανοποιούν με την υφή και το φινίρισμά τους. Τουλάχιστον η συνολική συναρμογή στο αυτοκίνητο της δοκιμής έδειξε αρκετά στιβαρή. Από την άλλη, εκεί όπου το Tipo κερδίζει τις εντυπώσεις είναι στο πεδίο της πρακτικότητας, αφού 4 ενήλικες θα μεταφερθούν χωρίς κανένα πρόβλημα στο εσωτερικό του, ενώ το πορτ-μπαγκάζ με τα 440 λίτρα χωρητικότητας είναι απλά το μεγαλύτερο σε μικρομεσαίο χάτσμπακ μοντέλο.
Diesel με πολύ καλές επιδόσεις και καλή κατανάλωση
Ο 1.600άρης MultiJet II κινητήρας diesel του αυτοκινήτου της δοκιμής αποδίδει 120 ίππους ισχύος και 320 Nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ., προσφέροντας σε συνδυασμό και με το σχετικά σφιχτής κλιμάκωσης 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, πολύ γρήγορες επιδόσεις. Η λειτουργία του χαρακτηρίζεται από την προθυμία του να ανεβάσει στροφές, την άμεση απόκρισή του στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, αλλά και τον ελαφρώς πιο αυξημένο θόρυβο που εμφανίζει, ελέω και της diesel υπόστασής του. Στο ταξίδι, το μοτέρ βοηθά τον οδηγό να πραγματοποιήσει με ασφάλεια προσπεράσεις, χωρίς να απαιτεί συχνά κατέβασμα σχέσεων. Ως προς την κατανάλωσή του, η μέση τιμή της δοκιμής μας βρέθηκε στα 6,3 λτ./100 χλμ., ένα αρκετά καλό νούμερο με βάση την ισχύ του diesel της Fiat.
Διαβάστε ακόμα: Έτσι θα μοιάζει το νέο Fiat Punto
Ουδέτερο και ασφαλές στο δρόμο
H Fiat διαφοροποιεί τη ρύθμιση της ανάρτησης του Tipo Hatchback σε σχέση με αυτή του σεντάν μοντέλου, έχοντας ως στόχο να τονίσει τα οδικά του χαρακτηριστικά, και αυτό το πετυχαίνουν οι Ιταλοί, αφού το 5θυρο μοντέλο στην πράξη αποδεικνύεται σαφώς πιο στιβαρό στο δρόμο, εμπνέοντας ακόμη περισσότερη ασφάλεια συγκριτικά με τον σεντάν «αδερφό» του και έχοντας πιο ουδέτερες αντιδράσεις. Παράλληλα, παρά την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησής του, το 5θυρο Tipo καταφέρνει να διαχειρίζεται αρκετά καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και μόνο κατά το πέρασμα από συνεχόμενες ανωμαλίες δεν καταφέρνει να παρέχει τα απαιτούμενα επίπεδα απόσβεσης. Σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεταιη ποιότητα κύλισης, ενώ το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση ικανοποιεί με το βάρος του και προσφέρει καλή πληροφόρηση χωρίς όμως το κάτι παραπάνω. Άκρως αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση είναι τα φρένα.
+ Σχεδίαση, πρακτικότητα, χωρητικότητα πορτ-μπαγκάζ, απόδοση κινητήρα, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός
– Υφή σκληρών πλαστικών, απόσβεση ανάρτησης σε συνεχόμενες ανωμαλίες