Δοκιμή BMW i3 94 Ah

Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε στα τέλη του 2013 το BMW i3 έκλεψε τις εντυπώσεις, όχι μόνο λόγω των εν γένει οικολογικών του χαρακτηριστικών, αλλά κυρίως επειδή αποτέλεσε ένα μοντέλο που κατασκευάστηκε από λευκό χαρτί για να είναι ηλεκτρικό, τονίζοντας παράλληλα σε κάθε σπιθαμή της υπόστασής του τον προηγμένο του χαρακτήρα. Πλέον, η BMW φέρνει στην αγορά τη νέα έκδοση του i3 με την μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία (27,2 kWh), η οποία αυξάνει την αυτονομία του αυτοκινήτου και μειώνει το άγχος της φόρτισης για τον ιδιοκτήτη του, τονίζοντας την πρακτικότητά του. Τιμολογιακά, το κόστος του i3 με τη μεγαλύτερη μπαταρία είναι 37.700 ευρώ. Παράλληλα, η BMW προσφέρει το i3 και στην έκδοση RangeExtender, με 2κύλινδρο βενζινοκινητήρα που φροντίζει να παρέχει επιπλέον ενέργεια στην μπαταρία χωρίς να κινεί το αυτοκίνητο, σε τιμή 47.600 ευρώ. Διαβάστε τη δοκιμή του BMW i3 με τη μικρότερη μπαταρία 60 Ah.


Εμφάνιση: Φουτουριστικό αμάξωμα που ξεχωρίζει

Η αλλαγή της μπαταρίας στο BMW i3 δεν επέφερε και κάποιου είδους αλλαγή στην εμφάνιση του μοντέλου, με αποτέλεσμα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της BMW να χαρακτηρίζεται και πάλι από τις πολύ μοντέρνες και φουτουριστικές γραμμές του. Ειδικότερα, το compact αμάξωμα του i3 είναι τυπικά 1 όγκου, με την γνωστή γρίλια της BMW πάνω στο κατασκευασμένο από ειδικό πλαστικό εμπρόσθιο καπό (όλο το αμάξωμα κατασκευάζεται από το ελαφρύ αυτό υλικό) να το εντάσσει επιτυχημένα οπτικά στη γκάμα των μοντέλων της εταιρείας. Παράλληλα, υπάρχουν πολλά στοιχεία που τονίζουν τη διαφορετικότητα του i3, όπως είναι η διχρωμία του αμαξώματος, τα μικρά σε μέγεθος φώτα, αλλά και οι μεγάλες ζάντες (στάνταρ 19 ιντσών).

Διαβάστε ακόμη: Ποια νέα ηλεκτρικά και plug-in hybrid οχήματα ετοιμάζει η BMW

Εσωτερικό: Ντιζαϊνάτο και με κορυφαία ποιότητα

Όπως και στο αμάξωμα του i3, έτσι και στο εσωτερικό η BMW δεν έχει προβεί σε κάποιους είδους αλλαγή και έτσι, ο θάλαμος συνεχίζει να είναι ένας από τους πιο μοντέρνους, ποιοτικούς και hi-tech της αγοράς. Το παρών δίνουν στοιχεία όπως οι δύο λεπτές οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων iDrive πάνω στο ταμπλό, το τιμόνι με τις δύο ακτίνες, αλλά και ο χαρακτηριστικός επιλογέας του κιβωτίου πάνω στην κολώνα του τιμονιού. Η ποιότητα για μια ακόμη φορά είναι εξαιρετική, με κορυφαία συναρμογή και το πλέον υψηλό φινίρισμα, που χαρίζουν στο εσωτερικό μια άκρως πολυτελή παρουσία. Στους χώρους, το i3 είναι υπέρ-άνετο για τους δύο εμπρόσθιους επιβάτες του, με πιο περιορισμένο χώρο για τους πίσω, οι οποίοι για να έχουν πρόσβαση στα πίσω καθίσματα θα πρέπει πρώτα να ανοίξουν οι εμπρόσθιες πλαϊνές πόρτες και μετά οι αντικριστά ανοιγόμενες πίσω. Στο πορτ-μπαγκάζ, το i3 παρέχει ένα ικανοποιητικό νούμερο 260 λίτρων σε έναν τετραγωνισμένο χώρο με υψηλό κατώφλι. Ένας μικρός έξτρα αποθηκευτικός χώρος υπάρχει κάτω από το μπροστινό καπό, όπου εκεί μπορεί να αποθηκευθεί και ο φορτιστής του οχήματος.

Κινητήρας: Γρήγορες επιδόσεις, περισσότερη αυτονομία

Το BMW i3 κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων ισχύος και 250 Nm ροπής, που παρέχει αυτή τη δύναμη και ροπή από το ξεκίνημα κιόλας του αυτοκινήτου, χαρίζοντας, σε συνδυασμό και με το αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσεως, πολύ γρήγορες επιδόσεις. Η επιτάχυνση από στάση είναι εκπληκτική, δεν υπάρχει φυσικά κανένα κενό ισχύος όπως π.χ. σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ απουσιάζει πλήρως και ο θόρυβος από τη λειτουργία του μοτέρ. Όλο το παιχνίδι παίζεται πλέον στη χρηστικότητά του και εδώ είναι που το i3 με τη μεγαλύτερη μπαταρία ξεχωρίζει, αφού από τη μια οι χαμηλές του απαιτήσεις σε ρεύμα και από την άλλη η νέα μπαταρία, επιτρέπουν στον οδηγό να διανύσει περισσότερα χιλιόμετρα από ποτέ με μια φόρτιση, χωρίς να έχει άγχος να «μείνει» από ρεύμα (εργοστασιακά: 300 χλμ. με βάση τον Ευρωπαϊκό κύκλο μέτρησης, +110 χλμ. σε σχέση με πριν). Σε ό,τι αφορά στο χρόνο φόρτισης, αυτός βρίσκεται κάτω από τις 10 ώρες για το 80% της μπαταρίας από μια απλή οικιακή πρίζα ή στις 3 ώρες μέσω τριφασικού ρεύματος φόρτισης ισχύος έως 11 kW.

Διαβάστε ακόμα: Όλα τα νέα μοντέλα της BMW για το 2017

Στην πράξη: 210 χιλιόμετρα αυτονομίας με κατανάλωση μόνο 1,39 ευρώ./100 χλμ.!

Θέλοντας να δούμε στην πράξη τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το BMW i3 με τη νέα μπαταρία, αποφασίσαμε να κινηθούμε κατά τη διάρκεια της δοκιμή μας με όλα τα διαφορετικά προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης του αυτοκινήτου (Comfort, Eco Pro, Eco Pro+, με αντίστοιχη προσαρμογή της λειτουργίας του κλιματισμού), καταγράφοντας την αυτονομία του, αλλά και την κατανάλωσή του. Εν τέλει, η αυτονομία που επιτύχαμε με μια πλήρη φόρτιση ήταν κοντά στα 210 χιλιόμετρα, ένα νούμερο πολύ καλό με βάση τις ανάγκες της καθημερινής κίνησης στην πόλη. Την ίδια στιγμή, η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν 13,0 kWh/100 χλμ. ή αλλιώς μόνο 1,39 ευρώ ανά 100 χλμ. (τιμή kWh: 0,09460 ευρώ +13% Φ.Π.Α.), κάτι που σημαίνει ότι απαιτήσαμε και για τα 210 χιλιόμετρα μόνο 2,92 ευρώ κόστος ρεύματος!

Στο δρόμο: Ευκολοδήγητο, ευχάριστο και ασφαλές

Η οδήγηση με το i3 είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη εμπειρία, αφού το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της BMW έχει φτιαχτεί για να διευκολύνει την καθημερινότητα του ιδιοκτήτη του και αυτό το καταφέρνει παρέχοντας εξαιρετική ορατότητα, πολύ καλή θέση οδήγησης, άνεση από τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, αλλά και πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση από την ανάρτηση. Και πάλι, χαρακτηριστικό του στοιχείο στο δρόμο αποτελεί η λειτουργία του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας (κατά την επιβράδυνση και πέδηση), που επιβραδύνει το αυτοκίνητο αμέσως μόλις ο οδηγός αφήσει το πόδι από το δεξί πεντάλ, ουσιαστικά καταργώντας την ανάγκη για φρενάρισμα. Παράλληλα, με το δεδομένο της αυξημένης αυτονομίας από τη νέα μπαταρία, το BMW i3 μπορεί πλέον να κινηθεί με λιγότερο άγχος και εκτός πόλεως, εκεί όπου αποδεικνύεται απόλυτα σταθερό και ασφαλές σε ταχύτητες κοντά στην τελική του (150 χλμ./ώρα).

(+): Αυξημένη αυτονομία, κόστος κατανάλωσης ρεύματος, εμφάνιση, ποιότητα, επιδόσεις, hi-techχαρακτήρας, ευκολία οδήγησης, οδική συμπεριφορά

(-): Πρόσβαση στις πίσω θέσεις, τιμή αγοράς

Καύσιμο
Ηλεκτρικό
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
170
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
150
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
12,6 kWh
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρ.
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.999
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.578
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1.245
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
206
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
57%
Επικουρικά συστήματα
55%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
37.700
Get it on Google Play Download on the App Store