Επενδύοντας στο γνώριμο από το παρελθόν όνομα Tipo, η Fiat επαναπροσδιορίζει το ρόλο της στη μικρομεσαία κατηγορία με την επιστροφή του νέου Tipo, εικοσιοκτώ χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτης γενιάς μοντέλου. To νέο Tipo διαθέτει τρεις τύπους αμαξωμάτων, το σεντάν, 5θυρο και στέισον βάγκον. Στη χώρα μας, προς το παρόν διατίθεται μόνο το σεντάν με τους κινητήρες βενζίνης 1.4 λτ. 95hp (από 13.700 ευρώ), 1.6 λτ. E-Torq 110hp (από 17.490 ευρώ) και πετρελαίου 1.3 MTJ 95hp (από 16.470 ευρώ) και 1.6 MTJ 120hp (από 18.740 ευρώ).
Μοντέρνο και ενδιαφέρον σχεδιαστικά
Τα νέο σεντάν Fiat Tipo των 4,5 μ. μήκους, παρά τον αμιγώς οικογενειακό του προσανατολισμό παρουσιάζεται μοντέρνο και με δόσεις δυναμισμού σε όποια πλευρά και αν το κοιτάξει κανείς. Το ενδιαφέρον εντοπίζεται κυρίως στο διακριτικά μυώδες αμάξωμα και στον μοντέρνο σχεδιασμό των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω. Παράλληλα, το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών που του χάριζαν και περισσότερο σπορτίφ χαρακτηριστικά.
Άνετοι χώροι αλλά και μέτρια υλικά
Περνώντας στο εσωτερικό του νέου Fiat Tipo, η εικόνα που λαμβάνει κανείς δεν ενθουσιάζει τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού όσο και ποιότητας. Το μαλακό πλαστικό που υπάρχει στο πάνω μέρος του ταμπλό δεν έχει ιδιαίτερα καλή υφή, ενώ τα σκληρά πλαστικά ειδικά στις πόρτες θυμίζουν αυτοκίνητο προ-παραγωγής. Εκεί που δεν αφήνει κανένα παράπονο, είναι στον τομέα των χώρων. Στο πίσω κάθισμα θα φιλοξενηθούν δίχως παραχωρήσεις έως 3 ενήλικες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους αρκετό πλάτος, αέρα για τα πόδια και ικανοποιητικό χώρο για το κεφάλι. Μεγάλο με την σειρά του είναι και το πορτ μπαγκάζ των 520 λίτρων με το κανονικό σχήμα, αλλά και τα «μπράτσα» στο καπό που μειώνουν κάπως την πλήρη εκμετάλλευσή του.
Αποδοτικός και ιδιαίτερα οικονομικός ο 1.6 λτ. ντίζελ
Ο 1.600άρης υπερτροφοδοτούμενος Multijet του Tipo αποτελεί -μαζί με τους χώρους- το πιο δυνατό σημείο του αυτοκινήτου στην έκδοση που το δοκιμάσαμε. Πρόκειται για το γνώριμο και από άλλα ιταλικά μοντέλα πετρελαιοκίνητο σύνολο που αποδίδει 120 ονομαστικούς ίππους και 320 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Σύμφωνα με την Fiat, η μέση κατανάλωση είναι 4,2 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 στα 116 γρ./χλμ., ενώ η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 9,7 δευτερόλεπτα. Στην πράξη, ο κινητήρας μας άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων. Είναι ιδιαίτερα αποδοτικός όταν του ζητηθεί, παράγει περιορισμένα επίπεδα θορύβου και κραδασμών, αλλά και αρκετά οικονομικός σε καύσιμο. Οδηγώντας το Tipo στην πόλη είδαμε τιμές κατανάλωσης να κυμαίνονται κάτω από τα 6,2 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον αυτοκινητόδρομο το νούμερο αυτό έπεσε περίπου κατά ένα λίτρο.
Ουδέτερο στο δρόμο
Το νέο Fiat Tipo απευθύνεται σε ένα οικογενειακό κοινό με συντηρητικό οδηγικό προφίλ, καθώς παρουσιάζεται αρκετά αδιάφορο σε επίπεδο οδηγικής αίσθησης και μπορεί να χαρακτηριστεί ως και άχρωμο. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, είναι ασφαλές και το αμάξωμά του παρουσιάζει κάπως νευρικές αντιδράσεις μόνο αν πιεστεί πάρα πολύ, με την υποστροφή σε αυτή την περίπτωση να έχει τον κύριο λόγο. Τάσεις πλεύσης και έντονες κλίσεις κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε όλες τις συνθήκες. Εν τω μεταξύ, ικανοποιημένοι δε μείναμε ούτε από το σύστημα διεύθυνσης που χαρακτηρίζεται από πολύ μέτρια αίσθηση και πληροφόρηση. Το ίδιο ισχύει για το πεντάλ του φρένου αλλά και για τον επιλογέα ταχυτήτων. Από την άλλη, συγκρατημένα ικανοποιημένοι μείναμε από τα επίπεδα άνεσης που παρέχει η ανάρτηση, με δεδομένες όμως και τις ζάντες 17 ιντσών που φορούσε το αυτοκίνητο.
(+) Απόδοση και λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές
(-) Οδηγική αίσθηση, φινίρισμα και ποιότητα υλικών