Όλοι μας ψάχνουμε να βρούμε άκρη με τα πράσινα/κόκκινα/κίτρινα/μπλε τιμολόγια της ΔΕΗ, και δεν τη βρίσκουμε κιόλας. Ανάλογους προβληματισμούς θα έχουν και τα VW GTI σε λίγο καιρό, καθώς ετοιμάζονται να περάσουν σε φάση πλήρους εξηλεκτρισμού. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά σύμφωνα με τους Γερμανούς θα είναι καλύτερα από τα θερμικά!
Από το 1976 που παρουσιάστηκε το πρώτο VW Golf GTI, όσα μοντέλα του Βόλφσμπουργκ έχουν φορέσει τα τρία θρυλικά πια γράμματα έφεραν μια και μοναδική μορφή, από πλευράς κινητήρα: αυστηρότατα εσωτερικής καύσης, και μάλιστα μόνο με βενζίνη. Οι κορυφαίες ντίζελ εκδόσεις τιτλοφορούνται GTD, οι ηλεκτρικές ή plug-in υβριδικές GTE. GTI όμως, μόνο αμόλυβδη (ή super παλιότερα). Από το 2026 (στην 50η επέτειο του μοντέλου, δηλαδή) και μετά, όμως, θα έρθει να προστεθεί η αμιγώς ηλεκτρική επιλογή. Εξέλιξη που, όπως καθησυχάζει ο CEO της «ΦαουΒε», δεν πρόκειται να στοιχίσει καθόλου σε οδηγικό επίπεδο. Το αντίθετο, μάλιστα.
Σε συνέντευξή του, ο Thomas Schäfer δήλωσε πως το στήσιμο της ανάρτησης και του σασί στο επερχόμενο EV GTI θα είναι «σε ακόμα καλύτερο επίπεδο», συγκριτικά με το Golf GTI. Στόχος των μηχανικών; «Όχι μόνο να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο που θα έχει κορυφαίες επιδόσεις, αλλά ένα που κυρίως θα χαίρεσαι να το οδηγείς», ενώ επιβεβαίωσε πως θα υπάρχει σύστημα παραγωγής ήχων κινητήρα, παρόμοιο με εκείνο στο Hyundai Ioniq 5 N.
Σχετικά με το τεχνικό ποιόν του αυτοκινήτου, στελέχη της VW ανέφεραν νωρίτερα στη χρονιά πως η ισχύς «θα είναι σημαντικά υψηλότερη από τα 226 άλογα του ID. 2all», δίχως να δώσει λεπτομέρειες. Ένα νούμερο στους 270 ίππους φαντάζει απολύτως λογικό, όπως και ένα 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 6,0 δλ. δεδομένου ότι το ID. 2all ανακοινώνεται σε λιγότερο από 7,0 δλ. Ούτως ή άλλως ηλεκτρικό GTI νομοτελειακά θα βλέπαμε κάποια στιγμή, καθώς η VW έχει ήδη δηλώσει πως το μέλλον του Golf είναι ηλεκτρικό. Δήλωση, βέβαια, που έγινε πριν το ανασκούμπωμα της Ε.Ε. και την αναστολή απαγορεύσης θερμικών μετά το 2035.