Δεν περιμένει κάποιος ότι η συντήρηση μιας Rolls-Royce θα είναι φθηνή υπόθεση. Η φθηνότερη καινούργια, εξάλλου, κοστίζει κοντά στις 300.000 ευρώ για να την πάρεις. Με τέτοια τιμή, αλλά και τέτοιο όνομα, αναπόφευκτα τα σέρβις είναι «φαρμακείο». Η παγίδα, ωστόσο, κρύβεται στις μεταχειρισμένες. Εκεί μπορεί να βρούμε Rolls ακόμα και στις 70.000 ευρώ, αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως τα ανταλλακτικά και τα εργατικά δεν συνοδεύονται από απαξίωση…
Η συντήρηση μιας Phantom, ας πούμε, δεν επηρεάζεται από το αν το αυτοκίνητο είναι βιτρίνας ή μάντρας. Αυτή που βλέπουμε ανήκει στη δεύτερη κατηγορία, προερχόμενη από το 2004 και διατηρημένη σε πολύ καλή κατάσταση, με τιμή πώλησης 69.950 δολάρια (64.274 ευρώ). Εξαιρετική περίπτωση για Rolls-Royce με V12 κινητήρα 6.8 λίτρων, όλα τα λούσα στον εξοπλισμό, 460 άλογα κάτω από το καπό και, φυσικά, όλη την αριστοκρατική αύρα που συνοδεύει το «Spirit of Ecstasy» μπροστά από αυτό (το καπό). Το θέμα είναι ότι όλα τα παραπάνω, όσο μεταχειρισμένη κι αν μια Rolls-Royce, θέλουν χρήματα για να μένουν σε άψογη κατάσταση.
Η αγγελία δεν αναφέρει χιλιόμετρα (το κοντέρ πάντως δείχνει 86.783 μίλια/139.663 χλμ.), αλλά κάνει ιδιαίτερη μνεία στο γεγονός ότι η ασημί Phantom προέρχεται από μεγάλο και εκτενές σέρβις. Πόσο εκτενές; Αξίας 78.913,57 δολαρίων (72.525,52 ευρώ)!! Η συντήρηση, κοινώς, είναι ακριβότερη από την αγορά του αυτοκινήτου. Μεγάλο δίδαγμα τέτοιες περιπτώσεις και για πιο νορμάλ premium προτάσεις, οι οποίες ναι μεν δείχνουν να είναι προσιτές στο να της αποκτήσεις, αλλά μετά μπορεί να σε «βάλουν μέσα» για να τις συντηρείς. Στην περίπτωση της Phantom δεν αναγράφονται λεπτομερώς τί και πώς κοστίζει τόσο πολύ, πέρα από ένα συγκεντρωτικό ποσό 42.347,52 δολαρίων (38.916.95 ευρώ) για τα εργατικά, 18.972,38 δολαρίων (17.432,58 ευρώ) για τα ανταλλακτικά, 15.862,40 δολαρίων (14.574,61 ευρώ) δολαρίων η υπενοικίαση (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό) και μόλις 1.731,23 δολαρίων ΦΠΑ (1.590,68 ευρώ, φανταστείτε εδώ πόσο θα έφτανε ο λογαριασμός).