H VW κατά καιρούς έχει παρουσιάσει διάφορα πρωτότυπα μοντέλα, μεταξύ των οποίων κάποια έχουν μπει στη παραγωγή, ενώ άλλα έχουν μείνει για πάντα πρωτότυπα, αν και κάποιοι θα ήθελαν να τα αποκτήσουν. Ένα από αυτά και από τα πιο εντυπωσιακά, που ακόμα προκαλεί «αναστάτωση» είναι το Golf GTI W12.
Δείτε ακόμα: Έρχεται το «σκληρό» VW Golf GTI TCR (+video)
Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις 18 Μαΐου του 2007 και άφησε άπαντες άφωνους, τόσο με την «φουσκωμένη» του εμφάνιση, όσο και με το τι υπήρχε κάτω από το έντονα μυώδες αμάξωμά του. Δημιουργήθηκε για να παρουσιαστεί στην ετήσια εκδήλωση του Wörthersee στην Αυστρία που γίνεται από το 1982 προς τιμήν των Golf GTI, αλλά ποτέ δεν μπήκε στην παραγωγή, ούτε για περιορισμένο αριθμό αντιτύπων.
Δείτε ακόμα: Πόσα άλογα βγάζει το νέο VW Golf 1.5 TSI; (+video)
Ουσιαστικά έμοιαζε σαν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο για χρήση δρόμου, καθώς διέφερε σημαντικά από τα νορμάλ Golf GTI. Το αμάξωμά του με τους μεγάλους αεραγωγούς στους προφυλακτήρες και στα πλαϊνά, το μεγαλύτερο πλάτος (1,88 μ.) και το χαμηλότερο ύψος (1,42 μ.), σε συνδυασμό με τα φουσκωμένα φτερά για να χωρέσουν τα πολύ φαρδιά ελαστικά πέλματος 235 εμπρός και 295 πίσω, δημιουργούσαν ένα τρομακτικό σύνολο.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή VW Golf 1.5 TSI 130 PS ACT
Ο 6.0 λτ. W12 Biturbo κινητήρας βρισκόταν πίσω από τον οδηγό και το συνεπιβάτη, ενώ ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο φρόντιζε για τη μετάδοση της ισχύος στον πίσω άξονα. Το Golf GTI W12 των 650 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και των 750 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ., εκτινάσσονταν στο 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δλ. και η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 325 χλμ./ώρα, επιδόσεις αντίστοιχες με των supercars.
Σήμερα, το Golf GTI παραγωγής, έχει φτάσει στην όγδοη γενιά του, η οποία παρουσιάστηκε τον περασμένο Φεβρουάριο. Πλέον, μαζί με το βενζινοκίνητο GTI και το ντίζελ GTD, απέκτησε για πρώτη φορά και plug-in hybrid GTE με 1.400άρη TSI.
Δείτε ακόμα: Ιδού τα νέα VW Golf GTI, GTD και GTE