Το επί σειρά ετών best seller αυτοκίνητο στην Ευρώπη και ένα από τα δημοφιλέστερα παγκοσμίως ανεξαρτήτως κατηγορίας, είναι το VW Golf. Με ιστορία που ξεκινά από το 1974, πάνω από 35 εκατομμύρια πωλήσεις και 8 γενιές, αποτελεί ένα ζωντανό θρύλο της αυτοκίνησης, με καινοτομίες σε κάθε γενιά του.
Η τελευταία του ενσάρκωση κυκλοφορεί εδώ και λίγο καιρό στους ελληνικούς δρόμους, στοχεύοντας -πού αλλού;- στην κορυφή της κατηγορίας. Οι τιμές για το 1.500άρι Golf MK8 ξεκινούν από τις 21.800 ευρώ για την έκδοση με τους 130 ίππους, ενώ για τα 150 άλογα ανεβαίνουμε στα 23.850 ευρώ και την έκδοση Life. Για την πλουσιότερη Style απαιτούνται 25.950 ευρώ, ενώ υπάρχει και το eTSI με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt (επίσης 150 ίππων), που συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο DSG. Οι τιμές εκεί ξεκινούν από τις 25.050 ευρώ για την Life και φτάνουν στις 28.100 για την Style.
Αιχμηρή εξέλιξη
Το 8ο Golf αποτελεί σχεδιαστική εξέλιξη του 7ου, το οποίο με τη σειρά του ήταν το ίδιο για το 6ο, εκείνο για το MK5 και ούτω καθεξής. Η προσέγγιση των Γερμανών ενστερνίζεται την προσεκτική εξελικτική διαδικασία, προσαρμοσμένης στις εκάστοτε επιταγές. Εν προκειμένω, συναντάμε το πιο δυναμικό πρόσωπο στην ιστορία του μοντέλου, με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα να τραβιούνται σχεδόν μέχρι τα φτερά και τα LED ημέρας να δημιουργούν μια νοητή ένωση με την χρωμιωμένη λωρίδα της μάσκας, φτάνοντας μέχρι το σήμα της VW.
Διαβάστε επίσης: Peugeot 208 1.2T EAT8 vs VW Polo 1.0 TSI DSG
Στο προφίλ κυριαρχεί η χαρακτηριστική πίσω κολόνα – σήμα κατατεθέν όλων των Golf, ιδιαίτερα από το MK3 και μετά-, ενώ στα μετόπισθεν οι συγκινήσεις είναι ακόμα λιγότερες και περιορίζονται στην ολόγραφη ονομασία του μοντέλου κάτω από το σήμα της VW, που ανοίγει και το πορτμπαγκάζ. Οι διαστάσεις δεν ξεφεύγουν από αυτές του προκατόχου, παραμένοντας αρκετά συμπαγείς για τα δεδομένα των μικρομεσαίων (μήκος 4.284 χλστ., πλάτος 1.789 χλστ., ύψος 1.456 χλστ. και μεταξόνιο 2.636 χλστ.).
Πάρτι τεχνολογίας και ποιότητας
Όση τόλμη λείπει από το προφίλ και το πίσω μέρος του αμαξώματος, τόση και ακόμα περισσότερη συναντάμε στην καμπίνα. Πίνακας οργάνων και οθόνη ελέγχου infotainment είναι ένα, στο πιο εντυπωσιακό ταμπλό της μικρομεσαίας κατηγορίας -συμπεριλαμβανόμενων των premium προτάσεων. Οι 10 ίντσες του Digital Cockpit ενώνονται με τις 8,25 του συστήματος πολυμέσων, συνθέτοντας μια ψηφιακή πανδαισία.
Στο ίδιο μήκος κύματος και το υπόλοιπο ταμπλό. Περιστροφικοί διακόπτες ή μπουτόν δεν υπάρχουν. Όλα τα χειριστήρια λειτουργούν δια της αφής, κάτι που θέλει λίγη εξοικείωση καθώς ορισμένες φορές δεν «πιάνουν» με τη μία. Αυτό που απαιτεί περισσότερη τριβή, είναι ο έλεγχος των επιμέρους λειτουργιών. Η παντελής έλλειψη διακοπτών σημαίνει πως για να αλλάξεις το παραμικρό, πρέπει να περιηγηθείς σε μενού και υπομενού. Την απενεργοποίηση του συστήματος start-stop για παράδειγμα, την βρίσκεις μετά από αρκετή προσπάθεια ενώ θα μπορούσε απλά να υπάρχει το αντίστοιχο κουμπί. Τα ίδια ισχύουν για το ραδιόφωνο, αλλά και το σύστημα κλιματισμού. Στο τελευταίο πάντως, τα χειριστήρια αφής στην κεντρική κονσόλα διευκολύνουν την κατάσταση, αλλά και πάλι δεν φτάνουν την εργονομία των κλασικών χειριστηρίων. Η ποιότητα των υλικών βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο, με χορταστικό αφρώδες πλαστικό να χρησιμοποιείται στην μεγαλύτερη επιφάνεια ταμπλό και θυρών.
Διαβάστε επίσης: VW T-Roc 1.0 TSI ή 1.6 TDI στα ίδια λεφτά;
Από χώρους δεν υπάρχει παράπονο, καθώς μέχρι 5 επιβάτες τακτοποιούνται. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με τον επιλογέα να έρχεται ακριβώς στη χούφτα σου και το συρόμενο υποβραχιόνιο να επιτρέπει αλλαγές με τον καρπό. Το πορτμπαγκάζ των 381 λίτρων ικανοποιεί με την χωρητικότητα και το σχήμα του.
«Βράχος» οδηγικά
Ως γνήσιο Golf, δεν θα μπορούσε παρά να διατηρεί ακλόνητη πορεία κατά την οδήγηση. Η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακή, εξασφαλίζοντας σε συνδυασμό με τον αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0,275) χαμηλό επίπεδο θορύβου και μια εμπειρία ταξιδιού, που συνήθως συναντάς σε μεσαίο αυοκίνητο. Ο κινητήρας επίσης ακούγεται λίγο, με την σταθερότητα στην ευθεία να θυμίζει βέλος.
Η απόσβεση των ανωμαλιών γίνεται με συνοπτικές διαδικασίες, παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου πίσω (πολλαπλοί στις εκδόσεις άνω των 150 ίππων) αφήνοντας μόνο έντονα σπασίματα να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στο εσωτερικό. Στις στροφές οι κλίσεις είναι μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά, αν και η επιμονή στο γκάζι θα οδηγήσει αναμενόμενα το μπροστινό σε γλίστρημα. Κάτι που θα συμβεί και στο πίσω μέρος εφόσον το επιδιώξεις, όμως το ESP θα σε αφήσει -αρκετά άγαρμπα- με την όρεξη. Το τιμόνι φαίνεται να προσπαθεί υπέρ του δέοντος να σε πείσει πως είναι σπορ, όντας βαρύτερο από όσο θα ήθελες και με πολύ παχιά στεφάνη. Στο μέτωπο των φρένων δεν σημειώνεται η παραμικρή ένσταση, καθώς διαπρέπουν τόσο σε αίσθηση όσο και απόδοση.
TSI με ιδιαιτερότητες
Συνήθως, η ανωτέρω περιγραφή θα ταίριαζε γάντι στον τομέα του TSI, άσχετα αν μιλάμε για 1.0 ή 1.5. Στο νέο Golf, ωστόσο, φαίνεται πως η τεχνολογία είναι νοσταλγός μιας ρομαντικής εποχής. Τότε που τα τούρμπο εμφάνιζαν lag και ξεσπάσματα!
Δείτε ακόμα: Πόσα άλογα βγάζει το νέο VW Golf 1.5 TSI; (+video)
Ο 1.500άρης τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος θέλει δουλειά με τον συμπλέκτη στην εκκίνηση και γενικά, παρουσιάζεται ράθυμος κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. Γύρω στις 2.200 ακούς το σφύριγμα της τουρμπίνας και εισπράττεις μια σεβαστή ώθηση στην πλάτη του καθίσματος. Χαρακτηριστικά που κοντεύουμε να ξεχάσουμε τη σήμερον ημέρα, με την εξέλιξη των τούρμπο κινητήρων. Κατά συνέπεια, δεν διακρίνεται για το τράβηγμα χαμηλά κάτι που σε οδηγεί αρκετά συχνά στον εύχρηστο και με πολύ θετικό κούμπωμα επιλογέα.
Σε απόλυτα νούμερα, το Golf είναι μια χαρά. Οι 130 ίπποι και τα 200 Nm εξασφαλίζουν επιτάχυνση 9,2 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση και η τελική ανέρχεται στα 214 χλμ./ώρα, με το προαναφερθέν ξέσπασμα να προσθέτει μεν πόντους «αλητείας» στο αυτοκίνητο, αλλά να είναι κομμάτι παράταιρο με την φιλοσοφία κατασκευής. Από πλευράς κατανάλωσης βέβαια, ο TSI καταθέτει για άλλη μια φορά διαπιστευτήρια: στα 7,4 λίτρα/100 χλμ. περιορίστηκε η μέση τιμή της δοκιμής.
+ Ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, ευρυχωρία, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, φρένα, εξοπλισμός
– Υστέρηση κινητήρα στις χαμηλές στροφές, εργονομία