Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τα Tesla σε ρόλο πρωταγωνιστή, όταν μιλάμε για πωλήσεις. Ό,τι ανεβαίνει, όμως, αναπόφευκτα κάποια στιγμή θα κατέβει. Η κάμψη στη ζήτηση ήταν θέμα χρόνου να εμφανιστεί για την αμερικανική εταιρία, ειδικά με έναν ανταγωνισμό (κυρίως από Κίνα μεριά, λέγε με BYD) που φουντώνει διαρκώς.
Για πρώτη φορά μετά από χρόνια, η Tesla είδε τα νούμερά της να πέφτουν καθώς στο πρώτο τρίμηνο του 2024 διέθεσε 386.810 αυτοκίνητα, σημειώνοντας πτώση 20,2% σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2023 και 8,5% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2023. Επίδοση πολύ κάτω από τις προβλέψεις των αναλυτών, οι οποίοι στην αρχή της χρονιάς έκαναν λόγο για 454.200 ταξινομήσεις. Ακόμα μεγαλύτερη, ωστόσο, είναι η πτώση που σημείωσε το Model Y τον φετινό Μάιο συγκριτικά με τον περσινό.
Το μικρότερο μοντέλο της Tesla έγραψε ιστορία το 2023, όταν έγινε το πρώτο ηλεκτρικό που κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή των ευρωπαϊκών πωλήσεων. Ωραία ήταν όσο κράτησε για το Model Y, διότι τώρα ήρθε η απότομη προσγείωση στην εμπορική πραγματικότητα. Από Νο1 που ήταν πέρσι το Μάιο, φέτος κατρακύλησε στην 18η θέση με μια μείωση στις ταξινομήσεις, της τάξης του -49%! Η αμερικανική εταιρία διέθεσε τον προηγούμενο μήνα 10.852 Model Y σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, την στιγμή που το ίδιο διάστημα πέρσι είχε πουλήσει σχεδόν τα διπλάσια.
Στην αντίπερα όχθη, η VW κάνει «πάρτι». Η φίρμα από το Βόλφσμπουργκ έκανε το «1-2» στην Ευρώπη για το μήνα Μάιο, με τα T-Roc και το νέο Golf να καταλαμβάνουν τις δυο πρώτες θέσεις των πωλήσεων, αφήνοντας στην τρίτη το Dacia Sandero. Τα στοιχεία ακόμα δεν έχουν επικυρωθεί, καθώς κάποιες προβλέψεις υπολογίζουν πως το Golf θα περάσει το T-Roc. Προς το παρόν το crossover είναι μπροστά, με 19.748 ταξινομήσεις έναντι 19.333 του Golf, ενώ το Sandero ακολουθεί με 18.676.