Στις αρχές του προηγούμενου έτους το Stinger GT αποχώρησε από τη γκάμα της Kia, αφήνοντας τη θέση του στο EV6 GT. Για την ακρίβεια δεν την άφησε ακριβώς, περισσότερο η Kia όρισε το EV6 ως αντικαταστάτη του. Προσωρινό, όπως αποδεικνύεται, καθώς οι Κορεάτες ετοιμάζουν ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο που αφενός θα διαδεχθεί με κάθε επισημότητα το Stinger, αφετέρου θα τοποθετηθεί πάνω από το κορυφαίο EV6.
To Korean Car Blog έφερε στη δημοσιότητα δυο πολύ ενδιαφέροντα έγγραφα, μέσα από την Kia, που φανερώνουν την εξέλιξη μιας νέας ηλεκτρικής ναυαρχίδας ονόματι GT1. Αυτός είναι ο κωδικός που χρησιμοποιείται εσωτερικά στην εταιρία, ωστόσο υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το εμπορικό του όνομα να είναι «EV8». Περί τίνος πρόκειται, τώρα. Το GT1/EV8 θα βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP, όπως όλα τα έως τώρα ηλεκτρικά των Hyundai και Kia, όμως θα διαθέτει τη μεγαλύτερη μπαταρία και από τις υψηλότερες ιπποδυνάμεις όσων έχουμε δει.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που διέρρευσαν, το GT1 θα εξοπλίζεται με μια τεράστια συστοιχία 113,2 kWh. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, εκείνη του EV9 είναι 99,8 kWh. Η αυτονομία του θα κυμαίνεται μεταξύ 700 και 800 χλμ., κοντράροντας στα ίσια τη Mercedes EQS των 750 χλμ. και 103,8 kWh. Τα ακόμα πιο ενδιαφέροντα έρχονται από τα κινητήρια σύνολα και τη δύναμή τους. Η κορυφαία έκδοση του GT1 θα φοράει δυο ηλεκτροκινητήρες, με συνδυαστική ισχύ 612 ίππων (272 ίππων μπροστά + 340 πίσω)! Ταυτόσημα επίπεδα, κοινώς, με το Hyundai Ioniq 5 N (610 ίπποι και 740 Nm, 650 άλογα με overboost).
To νέο Kia βέβαια δεν θα προσφέρεται μόνο σε μία έκδοση, καθώς θα υπάρχουν επιλογές και με χαμηλότερες ιπποδυνάμεις. Το βασικό GT1 θα κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο πίσω, με απόδοση 218 ίππων, ενώ ρόλο γέφυρας μεταξύ αυτού και του κορυφαίου των 612 ίππων θα παίζει το AWD, επίσης με δυο κινητήρες αλλά στα 435 άλογα. Θα πρέπει να περιμένουμε αρκετά πάντως για να τα δούμε όλα αυτά από κοντά, καθώς το ντεμπούτο του αυτοκινήτου προγραμματίζεται προς το τέλος του 2025 – αρχές του 2026.