Στα μέσα Απρίλη η Alfa Romeo μας έκανε να ψαχνόμαστε αν κάνει αργοπορημένα Πρωταπριλιάτικα αστεία, στο άκουσμα της είδησης ότι αλλάζει το όνομα στη Milano. Ένα μοντέλο κρισιμότατο για την ιταλική φίρμα, με το hype να χτίζεται εδώ και έναν χρόνο, μόνο και μόνο για να ξαναβαφτιστεί λίγες μέρες μετά το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο του. Τελικά δεν είναι ψέμα, καθώς οι Ιταλοί επέλεξαν να αναβιώσουν την ονομασία «Junior» για το B-SUV τους προκειμένου να μην τρέχουν στα δικαστήρια με την ιταλική κυβέρνηση. Και δεν είναι η πρώτη φορά που η Alfa χρειάστηκε να αλλάξει τα πλάνα της, γύρω από το όνομα «Milano» και κάποιο μοντέλο της.
Στην Ευρώπη τουλάχιστον, καθώς στην Αμερική η 75 κυκλοφορούσε απροβλημάτιστα με την επίμαχη ονομασία. Εδώ, όμως, και συγκεκριμένα στην Ιταλία, το να βάλεις την ταμπέλα μιας εκ των σημαντικότερων πόλεων της χώρας σε αυτοκίνητο, έχει γίνει παράδοση να σηκώνει αντιδράσεις. Πίσω στο 2009, οι Μιλανέζοι ετοιμάζονταν για τη διάδοχη κατάσταση της 147. Το «Milano» είχε επιλεγεί και επισημοποιηθεί ως όνομα, με τους Ιταλούς να αποστέλλουν email, επιστολές, προσπέκτους και press kit σε περιοδικά και αντιπροσωπείες, εν αναμονή του λανσαρίσματος για το -τότε- καινούργιο τους μικρομεσαίο χάτσμπακ.
Η πρεμιέρα ήταν προγραμματισμένη για τη Δευτέρα 30 Απριλίου (το ‘χει ο μήνας φαίνεται) και ενώ όλα ήταν έτοιμα, την Παρασκευή 27 του μηνός η Alfa ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά την αναβολή της παρουσίασης για οργανωτικούς λόγους. Τι ήταν τελικά οι «οργανωτικοί λόγοι»; Εκείνη την περίοδο η μητρική της Alfa Romeo, δηλαδή η Fiat, είχε πάρει σχεδιαστές και μηχανικούς από τα κεντρικά της Alfa, στο Μιλάνο, λίγο βορειότερα: στο Τορίνο. Η κόντρα Μιλανέζων-Τορινέζων κρατάει χρόνια, μέσα και από την ποδοσφαιρική έχθρα της Μίλαν με τη Γιουβέντους. Από τη στιγμή, λοιπόν, που η Fiat είχε δείξει ξεκάθαρα την προτίμησή της στο Τορίνο, οι τοπικοί φορείς στο Μιλάνο δεν είχαν καμία διάθεση να γίνουν «νονοί» σε κάποιο νέο μοντέλο, έστω κι αν αυτό ήταν της Alfa Romeo. Η λύση;
Όπως σήμερα αναβιώνει το θρυλικό όνομα Junior, τότε το εμπορικό τμήμα είχε αναστήσει το «Giulietta». Ακριβώς. Το επιτυχημένο μικρομεσαίο, που έμεινε στην αγορά για 10 χρόνια, αρχικά ήταν προγραμματισμένο να λέγεται Milano. Στο τέλος, όμως, έγινε «Ιουλιέτα».