Η Milano είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό αυτοκίνητο για την Alfa Romeo, ούσα το πρώτο ηλεκτρικό και παράλληλα το πιο προσιτό μοντέλο στη γκάμα. Και παρά το βέρο ιταλικό όνομα, επίσης το πρώτο που θα κατασκευάζεται μακριά από την Ιταλία. Μόνο που η κυβέρνηση της χώρας έχει διαφορετική άποψη.
Το νέο B-SUV της Alfa θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας, μαζί με τα στενά αδελφά Jeep Avenger και Fiat 600. Ο υπουργός Βιομηχανίας, Adolfo Urso, όμως εκφράζει τις κάθετες αντιρρήσεις του, δηλώνοντας πως η παραγωγή της Milano εκτός συνόρων είναι παράνομη! Σύμφωνα με δημοσίευμα της Milano Finanza, ο Urso υποστηρίζει πως η ολοκαίνουργια Alfa Romeo παραβιάζει έναν νόμο που απαγορεύει προϊόντα με ιταλικά ονόματα – συγκεκριμένα, αυτά που «συνδέονται ρητά με γεωγραφικές ενδείξεις», όπως πόλεις και πόλεις – από το να φτιάχνονται εκτός χώρας. Το εν λόγω νομοθέτημα στοχεύει πρωτίστως τρόφιμα και ποτά, που παραδοσιακά παίρνουν το όνομα του τόπου παρασκευής τους -για παράδειγμα, το τυρί Parmigiano Reggiano – προκειμένου να αντιμετωπίζονται απομιμήσεις από άλλες περιοχές. Κάτι σαν Π.Ο.Π., δηλαδή, αλλά περισσότερο για την προστασία της προέλευσης αντί της ονομασίας.
Ο Urso, κοινώς, θεωρεί ότι το αυτοκίνητο δεν γίνεται να έχει το όνομα του Μιλάνο και να κατασκευάζεται στην Πολωνία, καθότι δεν είναι ιταλικό παρότι φέρει νόμιμα τα σήματα της Alfa Romeo. Κάτι ανάλογο έγινε με τα Mazda MX-5 και Fiat 124 Spider. Αρχικός στόχος ήταν να εισάγεται το Miata και να αλλάζουν κάποια στοιχεία, ωστόσο η Fiat αναγκάστηκε να τοποθετήσει άλλον κινητήρα και κιβώτιο προκειμένου να το κατασκευάζει εγχώρια. Η μιλανέζικη φίρμα δεν είχε όρεξη να περάσει τα ίδια, ειδικά από τη στιγμή που διέκρινε εχθρικότητα από κυβερνητικούς κύκλους, οπότε αποφάσισε να ξαναβαφτίσει το νέο της μοντέλο λίγες μόλις μέρες μετά το ντεμπούτο του!
Το όνομα αυτής, τελικά; Junior! Ο CEO της Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, δήλωσε: «Η επιλογή του ονόματος Junior είναι απολύτως ταιριαστή, καθώς συνδέεται στενά με την ιστορία της μάρκας και ήταν από την αρχή μεταξύ των αγαπημένων μας και μεταξύ των αγαπημένων του κοινού». Εξήγησε μάλιστα: «Αποφασίσαμε να αλλάξουμε το όνομα, παρόλο που νομικά είμαστε καλυμμένοι και δεν είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε, γιατί θέλουμε να διατηρήσουμε τα θετικά συναισθήματα που πάντα προκαλούσαν τα προϊόντα μας και να αποφύγουμε κάθε είδους διαμάχη». Με άλλα λόγια, σαν να λέει «πού να μπλέκεις με περίεργους τώρα».
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Stellantis, Carlos Tavares, τώρα η παραγωγή της Milano στην Πολωνία σημαίνει ότι η τιμή της είναι 10.000 ευρώ χαμηλότερη από ό,τι αν κατασκευαζόταν στην Ιταλία. Η Stellantis, πάντως, διατηρεί 6 μονάδες παραγωγής στην Ιταλία, από τις οποίες βγαίνουν οι άλλες Alfa, όλες οι Maserati , το Fiat 500, το Dodge Hornet, το Jeep Renegade και το Compass, καθώς και πολλά επαγγελματικά οχήματα.