Η BMW M5 μπαίνει και επίσημα στην plug-in υβριδική εποχή, με το ισχυρότερο κινητήριο σύνολο που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μηχανοστάσιό της. Κοντά στα 730 άλογα φτάνει η G90, αλλά συνοδεύονται από έναν «βαρύ» αστερίσκο.
Εμφανισιακά διακρίνουμε μονομιάς το ποιόν της κορυφαίας 5άρας, μέσα από τους νέους προφυλακτήρες, τη διαφορετική μάσκα, τα φουσκωμένα φτερά (+7,62 εκατοστά σε πλάτος τα μπροστά, +4,82 εκατοστά πλάτος τα πίσω σε σχέση με την απλή Σειρά 5), τις περίτεχνα σχεδιασμένες ζάντες των 20 και 21 ιντσών εμπρός-πίσω (σε ελαστικά 285/40 και 295/35 αντίστοιχα), το ανθρακονημάτινο αεροδυναμικό πακέτο και τις διαχρονικές τετραπλές απολήξεις για την εξάτμιση. Πίσω από τους τροχούς κρύβονται πελώρια δισκόφρενα 16 ιντσών εμπρός και 15,7 ιντσών πίσω, ενώ προαιρετικά η νέα M5 μπορεί να εξοπλιστεί με τα κεραμικά Μ Carbon που εξοικονομούν 25 κιλά. Μικρή διαφορά κάνουν στο βάρος, βέβαια, όπως θα δούμε στη συνέχεια.
Στο εσωτερικό συναντάμε την τυπική εικόνα των BMW M, εκπεφρασμένη από τα μπάκετ καθίσματα, τις δερμάτινες και ανθρακονημάτινες επενδύσεις στις επιφάνειες, τα χρώματα τoy Μ GmbH στον ambient φωτισμό και τα γραφικά της ενιαίας οθόνης BMW Curved Display, αλλά και το flat bottomed τιμόνι με τα κατακόκκινα paddles για την επιλογή των προγραμμάτων λειτουργίας πέριξ. Πάμε και στα ιστορικά ζητήματα τώρα.
Κάτω από το καπό, για πρώτη φορά σε M5, αναλαμβάνει plug-in υβριδικός κινητήρας. Ο 4.4 V8 twinturbo παράγει 585 ίππους στις 5.600-6.500 σ.α.λ. και 750 Nm από τις 1.800 σ.α.λ., έχοντας τη δυνατότητα να στροφάρει μέχρι τις 7.200 σ.α.λ. Η ισχύς είναι χαμηλότερη από της απερχόμενης M5, όμως έχει και παρέα. Ένας ηλεκτροκινητήρας 197 ίππων και 280 Nm (που γίνονται 450 Nm στην είσοδο του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, μέσω pre-gearing) συνεισφέρει στην κίνηση της G90, ανεβάζοντας τη συνολική απόδοση στους 727 ίππους – διαφορά σχεδόν 100 ίππων από την απερχόμενη M5 CS των 635 ίππων, που μέχρι πρότινος ήταν η ισχυρότερη όλων των εποχών. Η νέα M5, ωστόσο, παρουσιάζεται με εξίσου (μεγαλύτερη βασικά) μεγάλη διαφορά ως η βαρύτερη μέχρι σήμερα.
Ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία των 18,6 kWh, μαζί με όλα τα παραφερνάλια, απογειώνουν το βάρος στα 2.445 κιλά! Συγκριτικά, η προηγούμενη M5 ζυγίζει 1.995 κιλά. Κατά συνέπεια οι επιδόσεις εμφανίζονται χειρότερες από πριν, τουλάχιστον μέχρι τα 100 χλμ./ώρα από στάση: 3,4 δλ. η καινούργια, 3,2 δλ. η απερχόμενη, 3,1 δλ. η απερχόμενη Competition των 625 ίππων, 2,9 δλ. η CS. Τα οφέλη του εξηλεκτρισμού αποτυπώνονται στη μέση κατανάλωση, η οποία με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη και την ηλεκτρική αυτονομία των 67-69 χλμ. διαθέσιμη, διαμορφώνεται στα 1,6-1.7 λίτρα/100 χλμ. (10,2-10,3 λίτρα/100 χλμ. ξεφόρτιστη)! H τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, αλλά μέσω του M Driver’s Package παίρνει ελευθερία μέχρι τα 305 χλμ./ώρα
Το σύστημα M Hybrid προσφέρει πληθώρα επιλογών στα προγράμματα λειτουργίας (Road, Sport, Track, Hybrid, Electric), ενώ το ίδιο ισχύει για το σύστημα τετρακίνησης M xDrive που εξακολουθεί να προσφέρει δυνατότητα 2WD και αποστολή του συνόλου της δύναμης στον πίσω άξονας, αλλάζοντας την τετρακίνητη M5 σε πισωκίνητη. Η λειτουργία Launch Control είναι διαθέσιμη σε όλες τις ρυθμίσεις του μενού M Setup, με εξαίρεση τη λειτουργία 2WD του συστήματος M xDrive. Το M Drive Professional προσθέτει τις λειτουργίες Dynamic και Dynamic Plus, οι οποίες προετοιμάζουν τα συστήματα κίνησης και ψύξης ώστε να διατηρούν την απόδοση σε σταθερά υψηλό επίπεδο ή να δημιουργούν στιγμιαία ‘ξεσπάσματα’ μέγιστης ισχύος κατά την οδήγηση στην πίστα.