Δοκιμή Mercedes A 180 1.6 turbo 122PS

Η A 180 είναι η entry level έκδοση στην γκάμα της Mercedes και παρά τους 122 ίππους του κινητήρα βενζίνης, διατηρεί στο έπακρο όλες τις αξίες του ονόματος της νέας της γενιάς αποτελώντας ένα εκ των 3 κορυφαίων μικρομεσαίων μοντέλων με premium χαρακτήρα που μπορεί να αγοράσει κανείς (μαζί με τα Audi A3 και τη BMW Σειρά 1). Το δυνατό χαρτί της A Class σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι αδιαμφισβήτητα η ξεχωριστή εμφάνισή της συνδυάζοντας τον δυναμικό χαρακτήρα με την εκλεπτυσμένη αισθητική όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο της εταιρείας. Στην περίπτωση της  έκδοσης Α 180 όμως άλλο ένα πλεονέκτημα αποτελεί και η «δυνατή» της τιμή αφού τα 23.470 ευρώ με απόσυρση ή τα 24.900 ευρώ χωρίς, δικαιολογούνται μέχρι και το τελευταίο λεπτό με βάση την γενικότερη εικόνα του αυτοκινήτου σε όλους τους τομείς και την αίγλη του ονόματος «Mercedes».

Θετικός σε όλα του ο 1.6 λίτρων turbo κινητήρας

Το άμεσου ψεκασμού turbo μοτέρ των 1.6 λίτρων της Mercedes που εφοδιάζει την Α180 το έχουμε γνωρίσει και στην περίπτωση της CLA 180 (δείτε εδώ τη δοκιμή) και όπως και σε εκείνη, έτσι και εδώ κατάφερε και μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις με την λειτουργία του, τις επιδόσεις και την οικονομία καυσίμου που παρουσιάζει. Παρά τους 122 ίππους του ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού ικανοποιεί με το τράβηγμά του από χαμηλά και με την απόδοσή του και μπορεί να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα αυτής της Mercedes. Ουσιαστικά στην μόνη περίπτωση που ο οδηγός θα αντιληφθεί την μικρή του απόδοση (με βάση τον κυβισμό του και την παρουσία υπερπλήρωσης) είναι στις υψηλές στροφές λειτουργίας του και δη πάνω από τις 5.200 σ.α.λ. όπου και πέφτει αισθητά η απόδοσή του. Μέχρι εκεί όμως ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί πλήρως το πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση 6τάχυτο κιβώτιο και να κινηθεί σβέλτα αλλά και οικονομικά αφού η κατανάλωσή της A 180 σε πραγματικές συνθήκες δεν ξεπερνάει τα 7,5 λτ./100 χλμ.

Όμορφη και ποιοτική εκ των έσω

Όπως και στις μεγαλύτερες και ακριβότερες εκδόσεις της A Class και η A 180 έχει να επιδείξει ένα ιδιαίτερα ευχάριστο αισθητικά εσωτερικό με το ανάλογο για την φίρμα υψηλό επίπεδο ποιότητας. Το ταμπλό που βρίσκεται ψηλά τοποθετημένο είναι καλοφτιαγμένο και συμπαγές με πολύ καλά υλικά και ανάλογο φινίρισμα και συναρμολόγηση. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με τα προαιρετικά σπορ καθίσματα της έκδοσης της δοκιμής με το ενιαίο προσκέφαλο να εντυπωσιάζουν με την καλή τους στήριξη, ωστόσο ο οδηγός θα συναντήσει κάποια προβληματάκια με την εργονομία των χειριστηρίων στην αρχή της συμβίωσής του με την A 180. Oι χώροι είναι επαρκείς για 4 επιβάτες, όμως ένας επιπλέον φιλοξενούμενος πίσω θα πρέπει να κάνει παραχωρήσεις, αφού τόσο το εσωτερικό πλάτος όσο και η μπάκετ σχεδίαση των πίσω καθισμάτων δεν εξυπηρετούν την μετακίνησή του με άνεση. Ο χώρος αποσκευών των 341 λίτρων, αν και είναι κάτω του μέσου όρου για τα δεδομένα της κατηγορίας και των διαστάσεών της Α Class, είναι ικανοποιητικός και έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα.

Πολύ καλή αίσθηση και «εκνευριστικά» ουδέτερη οδηγικά

Οδηγικά η Α 180 όπως και όλη η σειρά A Class και CLA της Mercedes είναι σε θέση να μετακινήσει σβέλτα και με ασφάλεια τους επιβάτες της. Η ανάρτηση έχει σκληρή ρύθμιση και σε αυτή την έκδοση και προσθέτει πόντους στην οδική συμπεριφορά της και την οδηγική αίσθηση, μετριάζει ωστόσο τα επίπεδα άνεσης των επιβατών σε ορισμένες περιπτώσεις. Ο οδηγός της μπορεί να εκμεταλλευθεί πλήρως τις δυνατότητες του στιβαρού πλαισίου και να κινηθεί ταχύτατα σε φιδίσιες διαδρομές όσο επιτρέπει ο κινητήρας, ενώ στο όριο το αμάξωμα της Α 180 παραμένει ευλαβικά ουδέτερο και ακόμα και αν το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας μπορούσε να απενεργοποιηθεί εκείνη δεν θα άλλαζε. Είναι χαρακτηριστικό ότι αφενός το ESP επεμβαίνει πολύ σπάνια αλλά και το ότι ακόμα και σε υπερβολές του οδηγού η οδική της συμπεριφορά παραμένει «εκνευριστικά» ουδέτερη. Η αίσθηση και ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και τα αποτελεσματικά φρένα συμπληρώνουν την καλή της εικόνα συνολικά, ωστόσο αν κάποιος θέλει πιο άνετο και εξίσου ασφαλές οδηγικό χαρακτήρα θα πρέπει να δει και το Αudi A3, ενώ για εκείνον που η οδική αίσθηση και η ευχαρίστηση κατά την οδήγηση βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των αναζητήσεών του, η BMW 116i αποτελεί την κατάλληλη επιλογή.

(+) Σχεδίαση μέσα – έξω, κινητήρας, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, ποιότητα κατασκευής, τιμή αγοράς (με βάση τον συνολικό της χαρακτήρα)

(-) Εργονομία, άνεση ανάρτησης, χώροι για μικροαντικείμενα, χώρος για 5ο επιβάτη

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
122/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
202
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
128
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
140.8
Εμπρός ανάρτηση
Ψαλίδια βάσης, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.292
Πλάτος (χλστ.)
1.780
Ύψος (χλστ.)
1.433
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.699
Βάρος (κιλά)
1.370
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
341
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
67%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
23.470
Get it on Google Play Download on the App Store