Η αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων σημείωσε σημαντική αύξηση 42,3% τον Μάιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενώ στο πρώτο πεντάμηνο του έτους, ταξινομήθηκαν συνολικά 29.510 επιβατικά αυτοκίνητα, συγκριτικά με 24.716 την ίδια περίοδο πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 19,4%.
Η αγορά καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων εμφανίζει σημάδια ανάκαμψης, κυρίως εξαιτίας της θεαματικής αύξησης της τουριστικής ζήτησης για τη χώρα μας, που κινείται με πολύ πιο έντονα ανοδικούς ρυθμούς απ’ ότι αναμενόταν αρχικά αλλά και της σταδιακής αποκατάστασης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης.
Ωστόσο πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ο ιδιαίτερα θετικός ρυθμός ανάπτυξης που παρατηρείται στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων, οφείλεται σε ένα βαθμό και στην ιδιαίτερα χαμηλή βάση σύγκρισης με το προηγούμενο έτος, καθώς ο κλάδος αυτοκινήτου κατέγραψε τα τελευταία χρόνια ζημιές της τάξης του 80%.
Η συμμετοχή των εταιρικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων, από τις αρχές του έτους, ανήλθε σε 50,6% από 47,3% την αντίστοιχη περίοδο το 2013, ενώ τον Μάιο παρατηρήθηκε αύξηση 17,2%, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.
Όσον αφορά στον Μάιο, οι εταιρικές πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων αποτελούν το 59,5% της συνολικής αγοράς, αντανακλώντας την εξασθένηση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών. Οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων συνεχίζουν, για δωδέκατο διαδοχικό μήνα, να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών (σχεδόν 6 στα 10 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα).
Αναλυτικότερα, τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν 7.459 επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 5.242 τον Μάιο του 2013. Οι εταιρικές πωλήσεις έφτασαν τις 4.440 μονάδες, με τις λιανικές πωλήσεις να ακολουθούν με 3.019 μονάδες. Εκ των 7.459 επιβατικών αυτοκινήτων, 4.229 ήταν πετρελαιοκίνητα, 3.179 βενζινοκίνητα, 27 υβριδικά, 18 φυσικού αερίου και 6 διπλού καυσίμου. Το 94,5% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων του Μαΐου αφορά αυτοκίνητα με κινητήρα ως 1.600 κυβικά εκατοστά.
Top 15 μοντέλα | |||||||
Μάρκα/μοντέλο | Μαϊ. ’14 | Μαϊ. ’13 | Μετ/λή | Ιαν.-Μαϊ. ’14 | Ιαν.-Μαϊ. ’13 | Μετ/λή | |
1 | Opel Corsa | 361 | 247 | 46,2% | 1.675 | 1.345 | 24,54% |
2 | Nissan Qashqai | 347 | 53 | 554,7% | 585 | 502 | 16,53% |
3 | Toyota Yaris | 346 | 389 | -11,1% | 1.684 | 1.759 | -4,26% |
4 | Nissan Micra | 329 | 225 | 46,2% | 1.266 | 759 | 66,80% |
5 | Suzuki Alto | 273 | 77 | 254,5% | 585 | 216 | 170,83% |
6 | Ford Fiesta | 260 | 147 | 76,9% | 1.099 | 574 | 91,46% |
7 | Audi A3 | 221 | 73 | 202,7% | 502 | 276 | 81,88% |
8 | Hyundai i20 | 220 | 141 | 56,0% | 971 | 870 | 11,61% |
9 | Fiat Panda | 201 | 134 | 50,0% | 643 | 719 | -10,57% |
10 | SEAT Mii | 199 | 30 | 563,3% | 323 | 129 | 150,39% |
11 | Peugeot 208 | 199 | 70 | 184,3% | 377 | 477 | -20,96% |
12 | Renault Clio | 198 | 43 | 360,5% | 659 | 306 | 115,36% |
13 | VW Golf | 178 | 214 | -16,8% | 772 | 765 | 0,92% |
14 | Toyota Aygo | 167 | 86 | 94,2% | 509 | 377 | 35,01% |
15 | Volkswagen up! | 166 | 76 | 118,4% | 509 | 350 | 45,43% |
Top 15 Μάρκες | |||||||
Μάρκα/μοντέλο | Μαϊ. ’14 | Μαϊ. ’13 | Μετ/λή | Ιαν.-Μαϊ. ’14 | Ιαν.-Μαϊ. ’13 | Μετ/λή | |
1 | NISSAN | 861 | 352 | 144,6% | 2.838 | 1.608 | 76,5% |
2 | TOYOTA | 743 | 641 | 15,9% | 3.370 | 2.844 | 18,5% |
3 | VOLKSWAGEN | 658 | 720 | -8,6% | 2.800 | 2.651 | 5,6% |
4 | OPEL | 551 | 408 | 35,0% | 2.682 | 2.472 | 8,5% |
5 | SUZUKI | 498 | 246 | 102,4% | 1.656 | 985 | 68,1% |
6 | SKODA | 401 | 229 | 75,1% | 1.556 | 1.419 | 9,7% |
7 | FIAT | 369 | 338 | 9,2% | 1.565 | 1.707 | -8,3% |
8 | FORD | 362 | 211 | 71,6% | 1.648 | 903 | 82,5% |
9 | AUDI | 342 | 175 | 95,4% | 1.134 | 754 | 50,4% |
10 | SEAT | 332 | 191 | 73,8% | 827 | 688 | 20,2% |
11 | CITROEN | 301 | 259 | 16,2% | 1.581 | 1.557 | 1,5% |
12 | HYUNDAI | 297 | 276 | 7,6% | 1.327 | 1.628 | -18,5% |
13 | BMW | 260 | 151 | 72,2% | 979 | 600 | 63,2% |
14 | RENAULT | 249 | 70 | 255,7% | 910 | 420 | 116,7% |
15 | MERCEDES | 204 | 156 | 30,8% | 939 | 625 | 50,2% |
Συνολικές ταξινομήσεις | 7.459 | 5.241 | 42,3% | 29.505 | 24.716 | 19,4% | |
Πηγή: ΣΕΑΑ |