Με τη νέα γενιά του A3 η Audi κατάφερε να κάνει ακόμα καλύτερο και από τα κορυφαία αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας, χωρίς να κάνει υπερβάσεις και ακρότητες, αλλά ακολουθώντας ορθολογιστικά μια φυσιολογική εξέλιξη. O premium χαρακτήρας του είναι διάχυτος παντού δίνοντας την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, ενώ ιδιαίτερα βελτιωμένη και σαφώς πιο ενδιαφέρουσα είναι η οδηγική του αίσθηση. Από κει και πέρα το νέο Audi Α3 παραμένει ένα από τα ποιοτικότερα αυτοκίνητα της κλάσης (μαζί με την BMW Σειρά 1) επιδεικνύοντας πληρότητα σε όλα τα επίπεδα. Η τιμή του ξεκινά από τα 20.750 ευρώ (ή 19.790 με απόσυρση) για την έκδοση 1.2 TFSI Attraction.
Το 3ης γενιάς Audi A3 είναι ένα νέο από άκρη σε άκρη αυτοκίνητο, ωστόσο εξωτερικά δείχνει σαν να πρόκειται για ένα αισθητικό facelift της δεύτερης γενιάς, με αποτέλεσμα να μη δείχνει και τόσο… νέο. Η Audi όπως και οι περισσότερες εταιρείες του group VW, ανέκαθεν ακολουθούσαν τα γνωστά για την αποτελεσματικότητά τους σε επίπεδο πωλήσεων, σχεδιαστικά μονοπάτια. Το Α3 έπρεπε να φωνάζει από μακριά ότι είναι Α3 και τα καταφέρνει σε αυτό με αποτέλεσμα να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, κάτι που είναι σημαντικό για ένα αυτοκίνητο. Στο σύνολό του πάντως το Α3 είναι κομψό με ιδιαίτερα όμορφο εμπρόσθιο μέρος, ενώ προσεγγίζει θετικά και τον σπορ χαρακτήρα που πρέπει να έχει ένα τρίθυρο αμάξωμα. Τα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος είναι νέας σχεδίασης και παραπέμπουν σε άλλα μοντέλα της εταιρείας όπως συμβαίνει και γενικότερα στα μοντέλα της Audi. Αυτή η πλαστοπροσωπία (ή εταιρική ταυτότητα όπως την ονομάζουν) μπερδεύει τελικά τον παρατηρητή, ο οποίος κάποιες φορές δύσκολα θα ξεχωρίσει πιο μοντέλο της Audi βλέπει.
Κινητήρας κόσμημα ο 1.4 TFSI 122 PS
Ο 1.4 λίτρων TFSI κινητήρας του Α3 είναι νέος άσχετα αν αποδίδει 122 ίππους όπως ο αντίστοιχος της προηγούμενης γενιάς. Το μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει νέο μπλοκ από αλουμίνιο και μπιέλες, νέο στρόφαλο και τουρμπίνα με αποτέλεσμα να παρουσιάζει αφ΄ενός μειωμένες τριβές και αφ’ετέρου να είναι κατά 21 κιλά ελαφρύτερος από τον προγενέστερο. Στην πράξη το μοτέρ αυτό δείχνει πολύ πιο δυνατό παρουσιάζοντας άμεση απόκριση από χαμηλά και είναι γεμάτο με θετικό τράβηγμα στις χαμηλομεσαίες στροφές και αν και η απόδοσή του πέφτει ελαφρώς ψηλά, παραμένει ικανός να χαρίσει καλές τιμές επιδόσεων στο Α3. Εκτός από τα αναβαθμισμένα του λειτουργικά χαρακτηριστικά ο κινητήρας επιτυγχάνει και χαμηλές τιμές κατανάλωσης και ρύπων, ενώ συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο αραιής κλιμάκωσης με πολύ θετικό κούμπωμα.
Μινιμάλ εσωτερικό με προσοχή στην λεπτομέρεια
Στο εσωτερικό του το Α3 δανείζεται την φόρμα σχεδίασης του μικρότερου Α1 και έτσι προβάλλει μοντέρνο χαρακτήρα. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία με εξαιρετικό επίπεδο φινιρίσματος και συναρμολόγησης συμπληρώνοντας τον πολύ όμορφο «εσωτερικό» κόσμο του Α3. Όλα τα στοιχεία στο εσωτερικό του A3 είναι προσεγμένα με την διαφορά να την κάνουν πάλι οι λεπτομέρειες. Η οθόνη στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας για παράδειγμα είναι αναδιπλούμενη ηλεκτρικά (κάτι που δεν υπάρχει σε ανταγωνιστικά μοντέλα), οι διακόπτες σε όλα τα μέρη έχουν μαλακή αφή, υπάρχουν φωτιζόμενοι δακτύλιοι στις ποτηροθήκες και λευκού φωτισμού LED πλαφονιέρας, τα οποία δείχνουν και αυτά με την σειρά τους δείχνουν ότι τίποτα δεν αφέθηκε στην τύχη. Οι χώροι χωρίς να εκπλήσσουν είναι ικανοποιητικοί αφού 4 άτομα μέσου ύψους δεν θα συναντήσουν πρόβλημα μετακίνησης, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 365 λίτρων.
Απέκτησε τον χαρακτήρα που έλειπε οδηγικά
Η Audi μας έχει συνηθίσει σε αυτοκίνητα τα οποία τα κάνουν όλα πολύ καλά, αλλά με μια ίσως εκνευριστική ουδετερότητα. Και ενώ το προηγούμενο Α3 ήταν ένα ιδιαίτερα ασφαλές αλλά χωρίς οδηγικό ταμπεραμέντο αυτοκίνητο έρχεται η τρίτη του γενιά για να μας εκπλήξει ευχάριστα. Βασιζόμενο στη νέα πλατφόρμα MQB του ομίλου το νέο Α3 έχει αρχικά βελτιωθεί εκπληκτικά στην οδηγική αίσθηση. Αυτό οφείλεται καταρχήν στο πολύ καλό σε αίσθηση και ακριβές τιμόνι (ηλεκτρομηχανική μεταβαλλόμενη υποβοήθηση), όσο και στις επεμβάσεις στην ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και άξονα τεσσάρων συνδέσμων πίσω. Η ρύθμισή της είναι σφιχτή κάτι που εκτιμάται δεόντως κατά την σβέλτη του κίνηση, ωστόσο παραμένει άνετη προσφέροντας παράλληλα πολύ καλά επίπεδα κύλισης.
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς πρακτικά το νέο Audi Α3 εξακολουθεί να είναι σταθερό, ασφαλές και σβέλτο όπως ο προκάτοχός του όμως τώρα προσφέρει και οδηγική ευχαρίστηση οδηγούμενο στο όριο. Αρχικά εκεί το αμάξωμα έχει την τάση να υποστρέψει προοδευτικά όμως το ηλεκτρονικό διαφορικό σε συνδυασμό με το ESP επαναφέρουν άμεσα το αυτοκίνητο στην τάξη. Με τη μερική απενεργοποίηση του ESP (ιδιαίτερα καλορυθμισμένο κι αυτό) ο οδηγός πλέον μπορεί να βάλει και στο παιχνίδι το πίσω μέρος, το οποίο αντιδρά εξαιρετικά ομαλά και προβλέψιμα όποτε του ζητηθεί. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε το σύστημα drive select (προαιρετικό), το οποίο μέσω διακόπτη στην κεντρική κονσόλα μεταβάλλει ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού την αίσθηση στο τιμόνι, την απόκριση στο γκάζι, την λειτουργία του κλιματισμού κ.α. προσφέροντας σε κάθε θέση (comfort, auto, dynamic, individual ή efficiency mode) αυτό που υπόσχεται. Η πολύ καλή οδική συμπεριφορά του νέου Α3 τέλος, συμπληρώνεται και από το παραδοσιακά πολύ αποτελεσματικό και ανθεκτικό σύστημα πέδησης.
(+) Ποιότητα κατασκευής, κινητήρας, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση
(-) Αμφιλεγόμενη αισθητική ιδιαίτερα στο πίσω μέρος, απόδοση κινητήρα σε υψηλές στροφές