Το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο παγκοσμίως, το νέο Toyota Corolla στην ολοκαίνουργια 12η κατά σειρά γενιά του, παρουσιάζεται πλήρως αναβαθμισμένο και πιο ενδιαφέρον σε σχεδίαση και οδική συμπεριφορά από ποτέ άλλοτε.
Δείτε ακόμα: No1 στην Ευρώπη το Toyota Corolla Hybrid
Στη βάση της γκάμας τοποθετούνται δύο γνώριμα μηχανικά σύνολα, το υπερτροφοδοτούμενο βενζίνης 1.2Τ 116 PS και το 1.8 Hybrid 122 PS. Μεταξύ τους τα δύο μοντέλα έχουν αρκετές διαφορές από τεχνικής σκοπιάς, ενώ εξωτερικά το υβριδικό ξεχωρίζει από το διαφορετικό σήμα με το μπλε περίγραμμα και στην προσθήκη των λογότυπων HYBRID.
Φθηνότερο κατά 3.370 ευρώ το 1.2Τ
Συγκρίνοντας τις αρχικές των δύο μοντέλων (Live), βλέπουμε ότι το Corolla 1.2T πωλείται από 16.600 ευρώ και είναι φθηνότερο κατά 3.870 ευρώ έναντι του 1.8 Hybrid (από 20.470 ευρώ). Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται 7 αερόσακοι, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με έλεγχο διεύθυνσης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8 ιντσών, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κ.λπ. Το 1.8 Hybrid διαθέτει επιπλέον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και Start Button.
Επιδόσεις ή χαμηλή κατανάλωση;
Οι δύο κινητήρες δεν έχουν κανένα κοινό στοιχείο, αφού το μεν 1.2T προσφέρει αισθητά καλύτερες επιδόσεις, ενώ το υβριδικό είναι με διαφορά πιο ολιγαρκές σε βενζίνη. Ο 1.200άρης τούρμπο με τους 116 ίππους και τα 185 Nm ροπής, αποδεικνύεται εξαιρετικός σε επιδόσεις και λειτουργία. Τα 9,3 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα είναι παραπάνω από ικανοποιητικά, ενώ και η τελική ταχύτητα των 200 χλμ./ώρα είναι υψηλή τιμή. Επίσης, το Corolla 1.2Τ διατηρεί εύκολα ταχύτητες 130-140 χλμ./ώρα, μετατρέποντας τα ταξίδια σε ευχάριστη διαδικασία. Η κατανάλωση είναι σχετικά «τσιμπημένη» αφού βρίσκεται στα 8,0 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμα: Toyota Corolla T-Sport: Ο αφανής δαίμονας (+videos)
Το υβριδικό σύνολο αποτελείται από ένα κινητήρα βενζίνης 1.8 λτ. ισχύος 98 ίππων και 142 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 50 ίππων και 163 Nm ροπής (συνδυαστική ισχύς 122 ίππων). Αρνητικό του γνώρισμα παραμένει ο θόρυβος κατά την πλήρη επιτάχυνση ή για να διατηρήσει σβέλτους ρυθμούς στον αυτοκινητόδρομο. Επίσης, ενοχλεί η μεγάλη αυξομείωση των στροφών εν κινήσει. Με χαμηλό φορτίο μπορεί να λειτουργεί λίγο πιο πάνω από τις 1.000 σ.α.λ. και όταν θα πιεστεί για να επιταχύνει, φτάνει τις 5.000 σ.α.λ., χωρίς να υπάρχει αντίστοιχα γρήγορη επιτάχυνση. Σε αυτό συμβάλλει και το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο μπορεί να προσφέρει άνεση στην οδήγηση, όμως δεν υπάρχουν επιλογές σχέσεων που να προσφέρουν καλύτερο χειρισμό του αυτοκινήτου, ειδικά σε διαδρομές με στροφές.
Η κατανάλωση όμως του 1.8 Hybrid είναι αντίστοιχη με ενός ντίζελ αυτοκινήτου. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση τιμή της βρέθηκε στα 5,3 λτ./100 χλμ., ενώ στην πόλη είναι πιο χαμηλή λόγω της κίνησης και με την ηλεκτρική ενέργεια. Ο οδηγός μπορεί να την εκμεταλλευτεί και να διανύσει εκατοντάδες μέτρα χωρίς να εμπλακεί ο βενζινοκινητήρας, ειδικά σε επίπεδους δρόμους και με προσεγμένη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού.
Δείτε ακόμα: 0-190 με Toyota Corolla 2.0 λτ. Hybrid 180 PS (+video)
Πιο άνετο το 1.8 Hybrid, πιο ευχάριστο το 1.2Τ
Κοινό στοιχείο και των δύο εκδόσεων του νέου Corolla αποτελεί η σημαντική βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς. Αυτό οφείλεται χάρη στη νέα πλατφόρμα TNGA και οι κατάλληλα ρυθμισμένες ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις. Οι μηχανικοί της Ιαπωνικής μάρκας έχουν συνδυάσει με ισορροπία το κράτημα με την άνεση, ενώ αναβάθμισαν και την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός.
Η ανάρτηση του 1.2Τ είναι λίγο πιο σφιχτή σε σχέση με το Hybrid και σε συνδυασμό με τον αποδοτικό κινητήρα, προσφέρει καλύτερη αίσθηση στον οδηγό του. Επιπλέον, ο επιλογέας του 6τάχυτου κιβωτίου είναι εξαίσιος σε αίσθηση, κούμπωμα και διαδρομές. Το 1.8 Hybrid είναι εστιασμένο στην άνετη οδήγηση και ειδικά στις αστικές μετακινήσεις τα καταφέρνει πάρα πολύ καλά. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα σε κάθε περίπτωση, όμως το υβριδικό σύνολο δεν αρέσκεται σε πιεσμένους ρυθμούς.
Δείτε ακόμα: 0-160 χλμ./ώρα με νέο Toyota Corolla 1.2T (+video)
Μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό
Περνώντας στο εσωτερικό των δύο εκδόσεων του Corolla, οι διαφορές εντοπίζονται στον πίνακα οργάνων και στον επιλογέα των ταχυτήτων. Στο 1.8 Hybrid αναγράφονται επιπλέον στον πίνακα οργάνων και στην οθόνη του infotainment των 8 ιντσών οι πληροφορίες για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Ο σχεδιασμός είναι λιτός και απέριττος, με πολλές επίπεδες επιφάνειες και ίσιες γραμμές, ενώ στα βασικά πλεονεκτήματα ανήκει η πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής με το παχύ αφρώδες υλικό σε ολόκληρη σχεδόν επιφάνεια του ταμπλό. Από πλευράς χώρων δεν υπάρχουν διαφορές. Στο εμπρός τμήμα της καμπίνας οι δύο επιβάτες θα μετακινηθούν άνετα, όμως στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια είναι λίγος και θυμίζει μικρότερο αυτοκίνητο και όχι ένα μήκους 4,4 μ. Το πορτ μπαγκάζ των 361 λτ. ικανοποιεί με τη χωρητικότητά του, αν και το σχήμα του δεν είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Μοντέλο | 1.2T | 1.8 Hybrid |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.197 | 1.798 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 | e-CVT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 116/5.200 | 122/- |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 185/1.500-4.000 | 142/3.600 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,3 | 10,9 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,6 | 3,3 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 200 | 180 |
Βάρος (κιλά) | 1.240 | 1.285 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 361 | 361 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
Κατανάλωση – κόστη | ||
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 8,0 | 5,3 |
Κόστος στα 12.000 χλμ. | 1.352€ | 895€ |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 119 | 76 |
Τέλη κυκλοφορίας | 142,8€ | 0€ |
Σημείωση: Το κόστος καυσίμων έχει υπολογιστεί με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,408 ευρώ/λτ.