Η οικονομία σε κόστος καυσίμου στις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο αποτελεί ένα από τα κύρια ζητούμενα για όλους τους οδηγούς και ειδικά για όσους για όσους διανύουν καθημερινά πολλά χιλιόμετρα. Το καύσιμο που προσφέρει τη μέγιστη οικονομία είναι το φυσικό αέριο κίνησης, όπως έχουμε διαπιστώσει και από τις δοκιμές που έχουμε κάνει στο autogreeknews.gr σε διάφορα εργοστασιακά μοντέλα CNG.
Δείτε ακόμη: Αθήνα – Θεσσαλονίκη με 17,6 ευρώ για καύσιμα!
Η χαμηλή κατανάλωση του φυσικού αερίου και η φθηνή του τιμή (0,89 €/kg) εξασφαλίζουν εξαιρετικά περιορισμένο κόστος, το οποίο κυμαίνεται σε πραγματικές συνθήκες στα 3-4 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε όλα τα μίνι και μικρά αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα μας με κινητήρες φυσικού αερίου/βενζίνης και προσφέρονται σε προσιτές τιμές.
Fiat Panda 0.9 TwinAir CNG
Η Fiat διαθέτει αρκετά μοντέλα με κινητήρα φυσικού αερίου/βενζίνης, όπως είναι και το Panda με το δικύλινδρο 0.9 TwinAir Turbo Natural Power κινητήρα των 80 ίππων. Το μηχανικό αυτό σύνολο εξασφαλίζει στο μίνι Fiat πολύ καλές επιδόσεις (τόσο με το φυσικό αέριο όσο και με την βενζίνη), ενώ καταναλώνει μόλις 3,1 κιλά φυσικού αερίου για κάθε 100 χλμ., που αντιστοιχούν σε σχεδόν 2,7 ευρώ.
Τιμή από: 12.200 ευρώ (με έκπτωση), Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ, Κόστος καυσίμου CNG/100 χλμ: 2,69 ευρώ
Διαβάστε και αυτό: Τι να γνωρίζετε για το φυσικό αέριο κίνησης
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 875 κ.εκ., Ισχύς (CNG): 80/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή (CNG): 140/2.500 Nm/σ.α.λ., Ισχύς (βενζίνη): 85/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή (βενζίνη): 145/1.900 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα (CNG/βενζίνη): 12,8/12,0 δλ., Τελική ταχύτητα (CNG/βενζίνη): 168/170 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση (CNG/βενζίνη): 3,1 kg/100 χλμ. / 4,5 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2 (CNG/βενζίνη): 85/106 γρ./χλμ., Βάρος: 1.065 κιλά, Χώρος αποσκευών: 200 λτ., Ρεζερβουάρ CNG/βενζίνης: 12,0 kg/30 λτ.
Fiat Punto 1.4 CNG
To Fiat Punto στην έκδοση με το φυσικό αέριο δε διαθέτει τον 0.9 TwinAir κινητήρα, αλλά με τον παλαίμαχο 8βάλβιδο των 1.4 λίτρων ισχύος 70 ίππων με CNG και 77 ίππων με βενζίνη. Οι επιδόσεις που προσφέρει με την χρήση φυσικού αερίου είναι μέτριες, ωστόσο βασικό του προσόν είναι το χαμηλό κόστος σε καύσιμο με το CNG.
Τιμή από: 13.284 ευρώ, Τεκμήριο: 5.200 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 112,7 ευρώ, Κόστος καυσίμου CNG/100 χλμ: 3,65 ευρώ
Διαβάστε και αυτό: Αθήνα – Ναύπλιο με 5 ευρώ για φυσικό αέριο!
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.368 κ.εκ., Ισχύς (CNG): 70/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή (CNG): 104/3.000 Nm/σ.α.λ., Ισχύς (βενζίνη): 77/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή (βενζίνη): 115/3.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα (CNG/βενζίνη): 16,9/14,9 δλ., Τελική ταχύτητα (CNG/βενζίνη): 156/162 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση (CNG/βενζίνη): 4,2 kg/100 χλμ. / 6,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2 (CNG/βενζίνη): 115/149 γρ./χλμ., Βάρος: 1.170 κιλά, Χώρος αποσκευών: 200 λτ., Ρεζερβουάρ CNG/βενζίνης: 13,0 kg/45 λτ.
SEAT Ibiza 1.0 TGI
Το νέο SEAT Ibiza διατίθεται για πρώτη φορά με τον κινητήρα 1.0 TGI, οποίος χρησιμοποιεί πάντα το φυσικό αέριο ως κύριο καύσιμο και τη βενζίνη ως βοηθητικό όταν αδειάσουν οι δεξαμενές CNG. Το λειτουργικό κόστος είναι ιδιαίτερα χαμηλό, αφού το γέμισμα κοστίζει μόνο 11,6 ευρώ. Ο νέος 3κύλινδρος turbo κινητήρας 1.0 TGI αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής, προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δευτερόλεπτα, κατανάλωση 3,3 κιλά/100 χλμ. CNG (2,9€) με 88 γρ./χλμ. CO2. Η συνολική απόσταση που μπορεί να καλύψει το νέο Ibiza TGI είναι 1.194 χλμ., με τη χρήση 13 κιλών CNG και των 40 λίτρων βενζίνης.
Τιμή από: 15.400 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ, Κόστος καυσίμου CNG/100 χλμ: 2,9 ευρώ
Διαβάστε και αυτό: Υγραέριο κίνησης LPG ή φυσικό αέριο CNG; Τι είναι και που διαφέρουν
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 90/4.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 160/1.900 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,8 δλ., Τελική ταχύτητα: 181 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση (CNG/βενζίνη): 3,3 kg/100 χλμ. / 5,0 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2 (CNG/βενζίνη): 88/114 γρ./χλμ., Βάρος: 1.164 κιλά, Χώρος αποσκευών: 262 λτ., Ρεζερβουάρ CNG/βενζίνης: 13,0 kg/40 λτ.
Skoda Citigo 1.0 G-TEC
Από τα φθηνότερα αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα μας με κινητήρα φυσικού αερίου είναι το Skoda Citigo 1.0 G-TEC, το οποίο πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από τα 11.980 ευρώ. Ο 1.0 λτ. κινητήρας αποδίδει 68 ίππους, επιταχύνει το μίνι Skoda από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 16,3 δλ., καταναλώνει μόλις 2,9 kg/100 χλμ. φυσικό αέριο και εκπέμπει 82 γρ./χλμ. CO2. Το φυσικό αέριο αποτελεί το κυρίως καύσιμο και όταν αδειάσει από τα δύο ρεζερβουάρ χωρητικότητας 11 κιλών και δεν γίνει ανεφοδιασμός τότε γίνεται αυτόματη εναλλαγή σε βενζίνη (10 λτ. ρεζερβουάρ).
Τιμή από: 11.980 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ, Κόστος καυσίμου CNG/100 χλμ: 2,52 ευρώ
Διαβάστε και αυτό: Αφαίρεση γρατσουνιών από το αυτοκίνητο
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 68/6.200 PS/σ.α.λ., Ροπή: 90/3.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 16,3 δλ., Τελική ταχύτητα: 165 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση (CNG/βενζίνη): 2,9 kg/100 χλμ. / 4,5 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2 (CNG): 82/ γρ./χλμ., Βάρος: 1.031 κιλά, Χώρος αποσκευών: 213 λτ., Ρεζερβουάρ CNG/βενζίνης: 11 kg/10 λτ.
Volkswagen eco up! 1.0
To Volkswagen eco up! με φυσικό αέριο εφοδιάζεται με τον 1.0 λτ. κινητήρα ισχύος 68 ίππων, ο οποίος εξασφαλίζει καλές επιδόσεις αλλά κυρίως εξαιρετική οικονομία σε καύσιμο. Το eco up! όταν κινείται μόνο με φυσικό αέριο χρειάζεται μόλις 2,9 κιλά για κάθε 100 χλμ. με το κόστος να ορίζεται στα 2,5 ευρώ. Επίσης το eco up! δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας αφού οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα μόλις 82 γρ./χλμ.
Τιμή από: 13.270 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ, Κόστος καυσίμου CNG/100 χλμ: 2,52 ευρώ
Διαβάστε και αυτό: Γιατί είναι λάθος η προθέρμανση του κινητήρα στο ρελαντί;
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 68/6.200 PS/σ.α.λ., Ροπή: 90/3.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 16,3 δλ., Τελική ταχύτητα: 165 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση (CNG/βενζίνη): 2,9 kg/100 χλμ. / 4,5 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2 (CNG): 82/ γρ./χλμ., Βάρος: 1.033 κιλά, Χώρος αποσκευών: 213 λτ., Ρεζερβουάρ CNG/βενζίνης: 11 kg/10 λτ.
Volkswagen Polo 1.0 TGI
Για πρώτη φορά το VW Polo διατίθεται με κινητήρα φυσικού αερίου, τον 1.0 TGI, ο οποίος εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις και μεγάλη οικονομία σε κόστος καυσίμου. Το νέο Polo 1.0 TGI πωλείται από 15.990 ευρώ στη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση Comfortline με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό. Ο 1.0 TGI κινητήρας αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής, προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση φυσικού αερίου είναι 3,2 κιλά/100 χλμ. (2,8 ευρώ/100 χλμ.) και οι εκπομπές CO2 είναι 87 γρ./χλμ. Το Polo 1.0 TGI διαθέτει δεξαμενές φυσικού αερίου χωρητικότητας 11,6 κιλών και ρεζερβουάρ βενζίνης 40 λίτρων.
Τιμή από: 15.990 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ, Κόστος καυσίμου CNG/100 χλμ: 2,8 ευρώ
Διαβάστε και αυτό: Απλή ή super αμόλυβδη; Βάζουμε τέλος στο δίλημμα!
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 90/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 160/1.800 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,9 δλ., Τελική ταχύτητα: 183 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση (CNG/βενζίνη): 3,2 kg/100 χλμ. / 4,9 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2 (CNG/βενζίνη): 87/112 γρ./χλμ., Βάρος: 1.185 κιλά, Χώρος αποσκευών: 251 λτ., Ρεζερβουάρ CNG/βενζίνης: 11,6 kg/40 λτ.