Χρόνια τώρα το δίλημμα διαιωνίζεται και απάντηση δεν έχει πάρει. Να βάλουμε απλή ή super αμόλυβδη στο αυτοκίνητό μας; Συμφέρει ή όχι; Και τελικά ποιες είναι οι διαφορές στην ποιότητα των δύο καυσίμων και τι θετικά και αρνητικά παρουσιάζουν; Παρακάτω θα σας δώσουμε όλες τις απαντήσεις χωρίς ναι μεν αλλά, αφού πρώτα κατανοήσουμε όμως τι σημαίνει απλή και τι super αμόλυβδη.
Δείτε ακόμη: Χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας; (+video)
Ουσιαστικά ο αριθμός των οκτανίων είναι και αυτός που καθορίζει την ποιότητα του καυσίμου, καθώς αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό του. Η απλή αμόλυβδη λοιπόν έχει 95 οκτάνια, ενώ υπάρχουν και βενζίνες με 97-98 οκτάνια και φυσικά με 100 οκτάνια, στην ελληνική αγορά. Για να μετρηθούν τα οκτάνια της βενζίνης χρησιμοποιούνται θερμικοί κινητήρες με μεταβαλλόμενη σχέση συμπίεσης.
Όσο περισσότερα είναι τα οκτάνια της βενζίνης τόσο πιο ανθεκτικό στην αυτανάφλεξη γίνεται το μείγμα κάτω από υψηλή πίεση. Για αυτό το λόγο και συνήθως οι κινητήρες με υψηλή σχέση συμπίεσης (πάνω από 11:1) είναι και αυτοί που συνιστούν βενζίνη με περισσότερα οκτάνια.
Φυσικά δεν θα πρέπει να περιμένετε αύξηση της απόδοσης του κινητήρα του αυτοκινήτου σας επειδή βάζετε 100άρα. Όταν ο κατασκευαστής για παράδειγμα ανακοινώνει 120 άλογα για το μοτέρ των 1.2 λτ., εσείς δεν θα έχετε περισσότερα άλογα αν βάλετε super αμόλυβδη. Θα έχετε όμως την ιδανική καύση, προκειμένου να έχετε την ανακοινώσιμη απόδοση. Η πραγματικότητα λοιπόν είναι πως θα έχετε καλύτερη απόδοση σε σχέση με την απλή αμόλυβδη, το πιθανότερο όμως είναι να μην αντιληφθείτε την διαφορά, καθώς θα είναι μικρή.
Αυτό που είναι σημαντικότερο όμως δεν είναι η απόδοση τόσο, όσο η καθαρότερη καύση που προσφέρει η super αμόλυβδη, συμβάλλοντας έτσι στην μακροζωία του κινητήρα αλλά και στην οικονομία, καθώς το μοτέρ καίει ελαφρώς λιγότερο, αυξάνοντας φυσικά την αυτονομία με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ.
Διαβάστε επίσης: Κίνηση εμπρός: Τα συν και πλην και το αυτοκίνητο που την καθιέρωσε
Όπως και να έχει, θα πρέπει να συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Αν αυτός προτείνει 100άρα (κάτι που είθισται σε μοτέρ άμεσου ψεκασμού και τούρμπο), τότε καλά θα κάνετε να ακολουθήσετε την οδηγία του αν θέλετε να έχετε βέλτιστη απόδοση από το μοτέρ σας. Η 95άρα δεν θα του προκαλέσει βλάβη (όχι άμεσα τουλάχιστον), σίγουρα όμως δεν θα δουλεύει σε ιδανικές συνθήκες. Αν ο κατασκευαστής προτείνει 95άρα βενζίνη, τότε δεν υπάρχει λόγος να επιβαρυνθείτε το επιπλέον κόστος της super αμόλυβδης, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν θα είχατε τα οφέλη της, αν τελικά την επιλέγατε. Όσο για τις τιμές τους, κατά μέσο όρο η αμόλυβδη των 100 οκτανίων είναι περίπου κατά 20 λεπτά πιο ακριβή από την απλή των 95 οκτανίων. (1,836 €/λτ. έναντι 1,638 €/λτ. πανελλαδική μέση τιμή).