Το τέλος μιας ιστορικής εποχής έφτασε για τη Jaguar, καθώς το τελευταίο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης βγήκε από τη γραμμή παραγωγής, εν αναμονή ενός αμιγώς ηλεκτρικού μέλλοντος που, αυτή τη στιγμή, βρίσκεται στον αέρα.
Ενόσω η βρετανική εταιρία δεν ξέρει τί της ξημερώνει, οι αντιπροσωπείες κλείνουν η μια μετά την άλλη και όσες μένουν ανοιχτές δεν έχουν τί να πουλήσουν, μια μαύρη F-Pace SVR έκλεισε το κεφάλαιο «κινητήρες εσωτερικής καύσης» για το εργοστάσιο του Solihull. Φωτογραφίες από το ίδιο, το αυτοκίνητο, δεν έχουμε καθώς η Jaguar ακόμα δεν έχει κάνει τις επίσημες ανακοινώσεις. Η είδηση έρχεται από το Jaguar Enthusiasts’ Club, που την αλίευσε από εργαζόμενο μέσα από τη γραμμή παραγωγής. Το μαύρο χρώμα επιλέχθηκε μάλιστα για χάρη της τελευταίας E-Type, που είχε κυκλοφορήσει το 1974 και κλείσει άλλο ένα τεράστιο κεφάλαιο για τη Jaguar, πριν 52 χρόνια.
To θερμικό φινάλε των «ιαγουάρων» αποδίδεται σε έναν κομπρεσοράτο V8 5.0 λίτρων, που παράγει 550 ίππους στις 6.250-6.500 σ.α.λ. και 700 Nm στις 3.500-5.000 σ.α.λ. Ισχύς που μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης και 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου από τη ZF, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4,0 δλ. και τελική 286 χλμ./ώρα. H βάρους 2,1 τόνων F-Pace SVR διαθέτει ενεργά αμορτισέρ και προαιρετικά εξοπλίζεται με κεραμικά δισκόφρενα, ωστόσο δεν διστάζει να βγει και εκτός δρόμου (με την αντικατάσταση των τροχών από τους προαιρετικούς μικτούς) όπως φανερώνουν οι τίμιες γωνίες προσέγγισης/διαφυγής/ράμπας (20,5/23,1/20,7 μοίρες) και η δυνατότητα υδάτινου περάσματος βάθους 500 χλστ.

Όσο για το μέλλον της Jaguar; Ένα rebranding και re-imaging που έγινε αποδέκτης καταστροφικών σχολίων από όλους, μια δέσμευση για προσφορά αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων -τη στιγμή που ακόμα και κατασκευαστές σε απείρως καλύτερη οικονομική κατάσταση, έχουν αλλάξει γνώμη σχετικά με αμιγώς EV γκάμες- και μια ακόμα μεγαλύτερη αβεβαιότητα, που σκεπάζει κάθε πτυχή μιας εμβληματικής μάρκας.



































