Ο περισσότερος κόσμος ψάχνει τις προσφορές και τρόπους για να γλιτώσει χρήματα σε οποιαδήποτε αγορά του, αφού τα πάντα έχουν ακριβύνει πολύ. Πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για ένα νέο αυτοκίνητο που στοιχίζει πολλά λεφτά, όχι μόνο στην αγορά του αλλά και στη χρήση. Το πολύ δημοφιλές μικρό SUV της Ford, το Puma στη νεότερη αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή Gen-Ε προσφέρει ακόμα περισσότερα πλεονεκτήματα συγκριτικά με το mild hybrid βενζίνης 1.0 EcoBoost. Ένα από αυτά είναι το εξαιρετικά χαμηλό κόστος κατανάλωσης ενέργειας, αφού τα 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν 2-3 ευρώ. Παράλληλα διατίθεται με πολύ σημαντικά οφέλη που φτάνουν έως τις 11.500 ευρώ, όπως θα διαβάσετε αναλυτικότερα παρακάτω.
Πολλαπλά κέρδη στην αγορά και στη χρήση

Ξεκινώντας από τις τιμές και τα οφέλη, η Ford διαθέτει το Puma Gen-E με έκπτωση 6.500 ευρώ. Μαζί με τις 3.000 ευρώ από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» η τιμή του πέφτει στις 26.906 ευρώ, ενώ μπορεί να μειωθεί επιπλέον κατά 1.500 ευρώ με απόσυρση παλαιού οχήματος, συν άλλα 500 ευρώ που επιδοτούνται οι νέοι ηλικίας έως 29 ετών. Επίσης, η Ford διευκολύνει την απόκτησή του με μηνιαία δόση 250 ευρώ, μέσω χρηματοδοτικού προγράμματος με προκαταβολή από 20%, διάρκεια χρηματοδότησης έως 84 μήνες και επιτόκιο 3,99%. Ένα μέρος του ποσού των 250 ευρώ μπορεί να αποσβεσθεί από το χαμηλό κόστος σε ρεύμα συγκριτικά με ένα αυτοκίνητο βενζίνης.
Για παράδειγμα, ένα σύγχρονο μικρό αυτοκίνητο που καίει 7 λτ./100 χλμ. βενζίνης στοιχίζει στον οδηγό του 12 ευρώ (με τιμή 95άρας αμόλυβδης στα 1,75 ευρώ/λτ.). Στο Puma Gen-E με μεικτή κατανάλωση δοκιμής 14 kWh/100 χλμ. και με μέση τιμή οικιακής kWh στα 0,20 ευρώ (μαζί με τις επιπλέον χρεώσεις), τα 100 χλμ. στοιχίζουν κοντά στα 3 ευρώ. Συνεπώς στα 1.000 χιλιόμετρα ο οδηγός κερδίζει 90 ευρώ, ενώ σε ετήσια βάση με 15.000 χλμ. το όφελος είναι 1.350 ευρώ. Εάν τα χιλιόμετρα γίνονται πιο πολύ στην πόλη, το κέδρος για τον οδηγό του Puma Gen-E είναι ακόμα μεγαλύτερο, αφού η κατανάλωση πέφτει κοντά στις 10 kWh/100 χλμ., που σημαίνει ότι «καίει» μόλις 2 ευρώ ανά 100 χλμ. Αντίθετα σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο βενζίνης η κατανάλωση αυξάνεται κατά πολύ όταν οι διαδρομές γίνονται εντός αστικού περιβάλλοντος.
Ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση

Πιθανώς να περίμενε κανείς ότι το Puma Gen-E δεν θα έχει τον σπορτίφ χαρακτήρα του Puma 1.0 EcoBoost. Στην πράξη όμως δεν ισχύει κάτι τέτοιο γιατί το ηλεκτρικό Puma είναι και ευχάριστο στην οδήγηση και πιο άνετο από το «συμβατικό» Puma. Οι αναρτήσεις του αμβλύνουν με καλύτερο τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ στην πόλη η αθόρυβη λειτουργία, η άμεση ροπή και η απουσία αλλαγών ταχυτήτων κάνουν την οδήγηση πιο ξεκούραστη. Σε δρόμους με στροφές το Puma Gen-E παρουσιάζει πολύ καλό κράτημα με μικρές κλίσεις, το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές και γενικά κάθε περίπτωση η εμπειρία που προσφέρει το Puma Gen-E είναι ιδιαίτερα ευχάριστη. Παράλληλα ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί τη λειτουργία one-pedal driving και να πατάει ελάχιστα το φρένο, γλιτώνοντας έτσι και τη φθορά στο σύστημα πέδησης.
Την ίδια στιγμή εξοικονομεί (ή και προσθέτει) ρεύμα στην μπαταρία με καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 43 kWh, μέσω της ανάκτηση ενέργειας. Η αυτονομία σε πραγματικές μεικτές συνθήκες βρίσκεται κοντά στα 310 χιλιόμετρα ή περισσότερα όταν κινείται στην πόλη. Αναφορικά με τη φόρτιση, σε ταχυφορτιστή (DC) έως 100 kW αναπληρώνει από 10% έως 80% σε 23 λεπτά. Το Puma Gen-E εφοδιάζεται με κινητήρα ισχύος 168 ίππων και 290 Nm ροπής, ο οποίος παρέχει γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8 δλ.) και εν κινήσει, αφού η απόκριση στο γκάζι είναι άμεσα και δεν υπάρχουν αλλαγές ταχυτήτων.
Μοντέρνο και πρακτικό

Το νέο Puma Gen-E φέρει μικρές διαφορές εξωτερικά από το μοντέλο βενζίνης, με την πιο κύρια να εντοπίζεται εμπρός στη μάσκα κλειστού τύπου. Στο εσωτερικό τη διαφορά κάνει η ανασχεδιασμένη βάση της κεντρικής κονσόλας, όπου ο επιλογέας των ταχυτήτων έχει μεταφερθεί στην κολόνα του τιμονιού. Την απαραίτητη πλέον ψηφιακότητα ενισχύουν ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,8 ιντσών, μαζί με την οθόνη πολυμέσων των 12 ιντσών. Για την κατασκευή του εσωτερικού έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, μαζί με κάποιες μαλακές προσθήκες στο ταμπλό και στις εμπρός πόρτες. Οι χώροι για τους επιβάτες επαρκούν για τέσσερα άτομα κανονικού αναστήματος, ενώ εκεί που εντυπωσιάζει είναι στις αποσκευές. Το μεγάλο πορτμπαγκάζ φτάνει τα 523 λίτρα μαζί με τα πλήρως αξιοποιήσιμα 145 λίτρα του GigaBox κάτω από το δάπεδο, ενώ κάτω από το εμπρός καπό υπάρχουν άλλα 42 λίτρα.
Εξοπλισμός Ford Puma Gen-E Style: 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,8 ιντσών, οθόνη αφής πολυμέσων 12 ιντσών με δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων, πλοήγηση και ενσωματωμένο modem (5G), κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, ηλεκτρονικός κλιματισμός, προβολείς Full LED, αυτόματη αλλαγή μεγάλης σκάλας προβολέων, φιμέ κρύσταλλα, ασύρματη φόρτιση smartphone, ζάντες αλουμινίου κ.ά. Εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ.






















































