Ήταν να μην έρθουν οι Κινέζοι στην Ευρώπη. Άπαξ και έγινε η αρχή, μιλάμε για κανονική απόβαση. Κάθε μέρα και μια διαφορετική μάρκα, πέρα από αυτές που έχουν ήδη εδραιωθεί στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού επί Γηραιάς Ηπείρου (BYD και MG, δηλαδή). Η Omoda & Jaecoo είναι μια από αυτές (έχοντας τις «πλάτες» της Chery), ολοκαίνουργια και άγνωστη στο ευρύ ακροατήριο, αλλά με προοπτική και την αισιοδοξία να εξελιχθεί σε μια από τις αγαπημένες. Στη χώρα μας η αποκλειστική εισαγωγή και διανομή τους γίνεται από την O&J Automotive Ελλάς Μονοπρόσωπη Α.Ε., αδελφή εταιρεία της Star Automotive Ελλάς (επίσημη αντιπροσωπεία της Mercedes-Benz και της smart) και μέλος του Emil Frey Group.
Το Omoda 5 έρχεται να ταράξει την κατηγορία των μικρομεσαίων SUV με έναν συνδυασμό τολμηρής σχεδίασης, πλούσιου εξοπλισμού, αποδοτικού κινητήρα και τιμή που βάζει σε σκέψεις τον ανταγωνισμό. Το «5άρι» ξεκινά από τις 27.500 ευρώ και προσφέρει πρακτικά τα πάντα: πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας (Adaptive Cruise Control, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, Blind Spot Monitoring), αυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα 6 ηχείων και πολλά ακόμα. Έναντι 29.500 ευρώ, που κοστίζει το πλούσιο Premium της δοκιμής, δεν σου λείπει απολύτως τίποτα: και ηλιοροφή, και θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα, και κάμερα 360 μοιρών, και premium ηχοσύστημα Sony με 8 ηχεία. Με απλά λόγια, ό,τι πληρώνεις έξτρα σε πολλές ευρωπαϊκές μάρκες, εδώ το παίρνεις στάνταρ – μαζί με 7ετή εργοστασιακή εγγύηση ή 150.000 χλμ.
Δυναμική σχεδίαση που ξεχωρίζει

Μόνο που βλέπεις το «Omoda» μπροστά και πίσω, μένει το μάτι σου εκεί. Βάλτε και τη μάσκα – «διαμαντένιο πλέγμα» με το τρισδιάστατο μοτίβο, τα αιχμηρά LED φώτα ημέρας εμπρός, τα εξίσου επιθετικά και δυναμικά (που θυμίζουν λίγο Lexus) πίσω, τη διχρωμία αμαξώματος-οροφής και τις αεροδυναμικά σχεδιασμένες 18άρες ζάντες, και έχετε ένα από τα πιο ελκυστικά σχήματα της κατηγορίας. Και συμπαγή, παρότι το 5 μοιάζει «γεροδεμένο» σε διαστάσεις. Με μήκος 4.373 χλστ., πλάτος 1.824 χλστ., ύψος 1.588 χλστ. και μεταξόνιο 2.610 χλστ., το Omoda 5 τοποθετείται περισσότερο προς τα μεγαλύτερα B-SUV, παρά προς τα C-SUV που το κατατάσσει η εταιρεία. Οι σπορτίφ αναλογίες, η έντονα κεκλιμένη οροφή, τα μικρά πίσω παράθυρα και οι μυώδεις προφυλακτήρες το κάνουν να δείχνει πιο μεγάλο και premium, αναβαθμίζοντας συνολικά το οπτικό αποτέλεσμα και υπογραμμίζοντας τον διαφορετικό του χαρακτήρα.
High-tech καμπίνα με εξαιρετικά υλικά και premium αποχρώσεις

Μπαίνοντας στην καμπίνα, η πρώτη εντύπωση είναι ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ξέρει τον ανταγωνισμό και προσαρμόζει τα ατού του προς όφελος του ιδίου. Τα υλικά είναι «αφρός» στο πάνω μέρος, οι επιφάνειες έχουν προσεγμένη συναρμογή και ο διάκοσμος με τις φωτιζόμενες λεπτομέρειες ανεβάζει την αίσθηση πολυτέλειας. Δύο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών σχηματίζουν ένα ενιαίο πάνελ που θυμίζει premium γερμανικά μοντέλα, με την αριστερή να λειτουργεί ως ψηφιακός πίνακας οργάνων και τη δεξιά για το infotainment με πλοήγηση, Android Auto/Apple CarPlay και πολλές online υπηρεσίες. Μπόνους η απομίμηση ξύλου στην κεντρική κονσόλα, την οποία θα ζήλευαν ακόμα και γερμανικά μοντέλα σε ποιότητα υφής…
Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και προσφέρει πολύ καλή ορατότητα, όμως από την άλλη φέρνει το κεφάλι σου μια ανάσα από την οροφή – ειδικά όταν υπάρχει ηλιοροφή, όπως εδώ. Οι χώροι για τους πίσω αντίθετα, είναι εξαιρετικοί. Δυο ενήλικες κάθονται με αρχοντική άπλα πίσω, ακόμα με ύψος κοντά στα 1,90 μ., ενώ και ο μεσαίος δεν θα νιώσει ιδιαίτερη δυσφορία χάρη στο σχετικά επίπεδο πάτωμα. Οι θήκες και τα ντουλαπάκια είναι ευρύχωρα, χωρούν εύκολα μπουκάλια 1,5 λίτρου και μικροαντικείμενα, το υποβραχιόνιο σου λύνει τα χέρια, ο χώρος στην κεντρική κονσόλα το ίδιο και όλα μαζί, κάνουν την παραμονή τη ζωή στο εσωτερικό του Οmoda 5 απολαυστικά πρακτική. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 442 λίτρα και το μεγάλο άνοιγμα από την πλευρά του βοηθάει, αλλά έχει να αντιμετωπίσει ψηλό κατώφλι.
Αποδοτικός συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου

Κάτω από το καπό δεν συναντάμε κάποιο υβριδικό σύνολο, ούτε καν mild, αλλά έναν πατροπαράδοτο τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα. Ο 1.6 T-GDI παράγει 147 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 275 Nm διαθέσιμα από χαμηλά, μόλις στις 1.750 σ.α.λ., προσφέροντας γεμάτο τράβηγμα από τη μεσαία κλίμακα του στροφομέτρου και δείχνοντας όρεξη για στροφάρισμα, άσχετα που δεν χρειάζεται. Τζάμπα ντεσιμπέλ θα εισπράξεις, από ένα μοτέρ που γενικά είναι ήσυχο και πολιτισμένο. Τα 10,1 δλ. που ανακοινώνει η Omoda για το 0-100 χλμ./ώρα φαίνονται πολλά, βάσει της αίσθησης που αποκομίζεις, ενώ αντίθετα τα 7,0 λίτρα/100 χλμ. μέσης εργοστασιακής κατανάλωσης λίγα.
Ακόμα και με προσοχή στο γκάζι, δεν καταφέραμε να ρίξουμε το trip κάτω από τα 8,3 λίτρα/100 χλμ. Η μέση τιμή στη δοκιμή οριοθετήθηκε στα 8,9 λίτρα/100 χλμ., που ναι μεν είναι αρκετά συγκριτικά με τα υβριδικά (mild περιλαμβανομένων) σύνολα του ανταγωνισμού, ικανοποιητικά δε για αυτοκίνητο πάνω από 1,5 τόνο. Το κιβώτιο δείχνει την πρόθεσή του να περνάει στην επόμενη σχέση, για να κρατάει την κατανάλωση χαμηλά, ωστόσο κάποιες φορές βιάζεται και οδηγεί τον κινητήρα σε «κρεμάλα». Το πρόγραμμα Eco δεν προσφέρει απολύτως τίποτα, οπότε μένεις μεταξύ Normal και Sport, προσπαθώντας να ταιριάξεις το δεξί σου πόδι με το λογισμικό του 7DCT. Διαφορετικά επιλέγεις τη χειροκίνητη λειτουργία και παίρνεις την κατάσταση στα χέρια σου – το δεξί, για να ακριβολογούμε, καθώς paddles στο τιμόνι δεν υπάρχουν.
Ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος

Οδηγώντας το Omoda 5, από τα πρώτα χιλιόμετρα αποκομίζεις αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Στην εθνική οδό ταξιδεύει με άνεση, κρατώντας τους περισσότερους θορύβους εκτός καμπίνας και τις ανωμαλίες μεταξύ σασί και ανάρτησης, η οποία να υπογραμμίσουμε πως έχει πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η ευστάθεια του Omoda 5 συγκαταλέγεται στα πολύ δυνατά σημεία του, ακόμα κι όταν του έρχονται πλευρικές ριπές στα πολλά χλμ./ώρα. Η αίσθηση και το βάρος του τιμονιού, αντίθετα, όχι ιδιαίτερα. Είτε κινείσαι σε εθνικό δίκτυο, όπου παίρνεις ασάφεια στην ευθεία, είτε στο βουνό όπου είναι πολύ ελαφρύ, κομμάτι αργό και με τάση να «χαζεύει» στο δυνατό πάτημα του γκαζιού.
Το σετάρισμα ανάρτησης-πλαισίου πάντως, μια χαρά σε καλύπτει. Σε δρόμους με στροφές, το Omoda 5 δεν κρύβει ότι είναι SUV, αλλά παραμένει πιο άμεσο και ευχάριστο απ’ όσο περιμένεις. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές, ενώ η πρόσφυση των εμπρός τροχών δεν προδίδεται εύκολα, ακόμα και σε πιο απαιτητικές αλλαγές πορείας. Η αίσθηση που μένει στον οδηγό είναι ασφάλεια και προβλεψιμότητα, κάτι που σημαίνει ότι μπορείς να το εμπιστευτείς. Θα ζητήσεις κάτι παραπάνω σε διαδοχικές στροφές; Σίγουρα, καθώς τα αμορτισέρ δείχνουν να μην προλαβαίνουν τις εναλλαγές στις κινήσεις του αμαξώματος. Ρόλο, βέβαια, παίζει και το σχετικά υψηλό προφίλ των ελαστικών (215/55 R18), το οποίο όμως ευεργετεί την άνεση και επιτρέπει κίνηση εκτός δρόμου, όσο αφήνουν τα 164 χλστ. της απόστασης από το έδαφος.

















































































































