Η έκδοση Sportline του Octavia Grand Coupe -του πιο επιτυχημένου εμπορικά μοντέλου της τσέχικης εταιρείας με πάνω από 7 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως από το 1996 έως και σήμερα- επιχειρεί με επιτυχία να εισάγει μια σπορτίφ νότα στο μεσαίο οικογενειακό μοντέλο της Skoda, το οποίο ανανεώθηκε πρόσφατα στην τέταρτη κατά σειρά γενιά του. Και αυτή η σπορ «ταυτότητα» δεν είναι καθόλου επιφανειακή, αλλά ουσιαστική. Και μάλιστα σε πολλές πτυχές της προσωπικότητάς του, όπως η εσωτερική και εξωτερική σχεδίαση, αλλά και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Ο συνδυασμός της μάλιστα αποκλειστικά με τον ήπια υβριδικό 1.500άρη TSI βενζινοκινητήρα των 150 ίππων και το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) του Ομίλου Volkswagen έρχεται να προσφέρει το απαραίτητο αλατοπίπερο που δικαιολογεί τη διαφοροποίηση της έκδοσης Sportline από τις υπόλοιπες παραλλαγές της γκάμας Octavia.
Eμφάνιση που θυμίζει Octavia RS

Εξωτερικά, το νέο Octavia Grand Coupe Sportline διαθέτει αρκετές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά και που σίγουρα δεν θα περάσουν απαρατήρητες. Όπως είναι για παράδειγμα οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, η διαφορετική μορφή της μάσκας που είναι βαμμένη σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, τα λογότυπα Sportline στα εμπρός φτερά, το μικρό σπόιλερ στο τελείωμα της πέμπτης πόρτας και οι κομψές σπορ ζάντες των 18 ιντσών, που σε συνδυασμό ενισχύουν την πιο επιθετική, αλλά διόλου υπερβολική σπορ εμφάνιση της συγκεκριμένης έκδοσης. Σε συνδυασμό με τις πληθωρικές διαστάσεις του αυτοκινήτου με μήκος που αγγίζει τα 4,7 μέτρα και την αιχμηρή γενικότερα αισθητική του, το Octavia Grand Coupe Sportline διαθέτει επιβλητική παρουσία και παραπέμπει στο κορυφαίο στην γκάμα Octavia Grand Coupe RS 2.0 TSI 265 PS DSG7 (από 54.950 ευρώ).
Ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό με σπορ πινελιές

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η αίσθηση που εισπράττει κανείς είναι μεν γνώριμη, αλλά σαφώς προσανατολισμένη στην οδήγηση. Και όλα αυτά χωρίς ποτέ να παραγνωρίζεται ο υψηλός βαθμός πρακτικότητας και ευρυχωρίας που ανέκαθεν συνοδεύει κάθε Octavia. Τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά σε σχέση με τις άλλες παραλλαγές της γκάμας είναι, μεταξύ άλλων, τα σπορ καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα, τα μαύρα στοιχεία στο ταμπλό και τις πόρτες, καθώς και η σκουρόχρωμη επένδυση του «ουρανού». Βέβαια, ένα από τα ισχυρότερα «χαρτιά» και αυτής της έκδοσης είναι οι μεγάλοι χώροι και συνολικά η πρακτικότητα που προσφέρει η καμπίνα. Έτσι, εκτός από τον «σπηλαιώδη» χώρο αποσκευών με χωρητικότητα 600 λίτρα (ο μεγαλύτερος στην κατηγορία), το νέο Octavia Grand Coupe Sportline προσφέρει απόλυτα επαρκή άνεση και «αέρα» για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να φτάσουν έως και τους τρεις χωρίς συμβιβασμούς. Τα εύσημα πηγαίνουν ασφαλώς και στις έξυπνες όσο και διάσπαρτες στο εσωτερικό αποθηκευτικές λύσεις του γνώριμου πλέον πακέτου Simply Clever της Skoda.
Από εκεί και πέρα, η συνολική εικόνα και ποιότητα του εσωτερικού παραμένει στα υψηλά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η Skoda τα τελευταία χρόνια. Η οθόνη αφής των 10 ιντσών -ή προαιρετικά μια μεγαλύτερη 13 ιντσών– δεσπόζει ψηλά στο κέντρο του ταμπλό, ενώ μια δεύτερη, επίσης 10 ιντσών, εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων προσφέροντας στον οδηγό ό,τι μπορεί να χρειαστεί σε επίπεδο πληροφόρησης, σε συνδυασμό με εξαιρετική ευκρίνεια. Σε επίπεδο εργονομίας, τα βασικά χειριστήρια είναι τοποθετημένα στις σωστές θέσεις, ενώ εξίσου ικανοποιητική είναι και η απτή ποιότητα των υλικών, τα οποία τοποθετούν την Octavia Grand Coupe και την έκδοση Sportline στο πάνω ράφι της κατηγορίας στο συγκεκριμένο τομέα. Τέλος, το συνολικό τεχνολογικό πακέτο που προσφέρει η συγκεκριμένη έκδοση είναι κάτι παραπάνω από πλήρες, παρέχοντας πλήρη υποστήριξη online υπηρεσιών, ολοκληρωμένη συνδεσιμότητα για όλους τους επιβαίνοντες, αλλά και πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού (5 αστέρια στο EuroNCAP), τα οποία διατίθενται στο βασικό εξοπλισμό.
Με σπορ στοιχεία στο δρόμο

Στο δρόμο, η έκδοση Sportline δικαιολογεί σε πολύ μεγάλο βαθμό την ονομασία της. Η χαμηλωμένη κατά 15 χλστ. ανάρτηση και η πιο σφιχτή ρύθμισή της σε σχέση με τις υπόλοιπες Octavia Grand Coupe προσφέρουν μια εμφανώς πιο άμεση αίσθηση, με τον οδηγό να αντιλαμβάνεται ότι «συμμετέχει» περισσότερο στην οδήγηση. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι περιορισμένες, ενώ στην καθημερινή χρήση η συμπεριφορά του αυτοκινήτου παραμένει «πολιτισμένη», με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να απορροφώνται περισσότερο από ικανοποιητικά στην πλειονότητα των περιπτώσεων, παρά τους μεγάλους τροχούς των 18 ιντσών. Ένα ακόμα στοιχείο που αξίζει να σταθεί κανείς είναι και η «στιβαρή» αίσθηση του τιμονιού με το σύστημα progressive steering (στάνταρ εξοπλισμός για την έκδοση Sportline έκδοσης) προσφέροντας τα απολύτως κατάλληλα για κάθε περίπτωση επίπεδα υποβοήθησης.
Επαρκέστατος ο 1.5 TSI m-HEV 150 PS

Με τη σειρά του, ο γνωστός, τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.5 TSI ACT+ (με απενεργοποίηση των δύο κυλίνδρων σε χαμηλά φορτία) των 150 ονομαστικών ίππων υποστηρίζεται από ήπια υβριδική τεχνολογία 48V Hybrid, η οποία αποδεικνύεται αποτελεσματική τόσο στην καθημερινότητα όσο και σε πιο απαιτητικές συνθήκες. Την ίδια στιγμή, τα 250 Nm της μέγιστης ροπής του μπορεί να μην εντυπωσιάζουν, ωστόσο αποδεικνύονται κάτι περισσότερο από επαρκή, καθώς αποδίδονται από πολύ χαμηλά (1.500 σ.α.λ.) και σταθερά έως και τις 3.500 σ.α.λ., με αποτέλεσμα η αίσθηση «πυκνής ροπής» να είναι άμεση. Η απόκριση επομένως δεν θα προβληματίσει, ενώ σε απόλυτα ικανοποιητικά επίπεδα κυμαίνεται και η ευστροφία του συνόλου έως και τον ηλεκτρονικό κόφτη στροφών. Το κιβώτιο DSG με τις 7 σχέσεις συνεργάζεται υποδειγματικά στην πλειονότητα των περιπτώσεων με τον 1.500άρη κινητήρα, ενώ για περισσότερη αμεσότητα και ταχύτητα στη διαδοχή τους ο οδηγός της έκδοσης Sportline μπορεί ανά πάσα στιγμή να καταφύγει στα εύχρηστα paddles που βρίσκονται ενσωματωμένα πίσω από το τριάκτινο τιμόνι.
Σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση καυσίμου σε μικτές συνθήκες κίνησης, οι μέσες απαιτήσεις κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκαν πολύ κοντά στο ψυχολογικό όριο των 7 λίτρων για κάθε 100 χλμ. Αν το ανήσυχο πνεύμα του οδηγού… ξυπνήσει, ο 1.500άρης κινητήρας αυξάνει τη δίψα του για βενζίνη εκτός πόλης κατά περίπου 1 λίτρο για κάθε 100 χλμ., επίδοση που κρίνεται απόλυτα ανταγωνιστική με δεδομένες τις απόλυτα ανταγωνιστικές επιδόσεις με τέρμα γκάζι που προσφέρει η έκδοση Sportline. Όπως η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα που ολοκληρώνεται σε χρόνο 8,5 δλ., και η τελική ταχύτητα των 229 χλμ./ώρα.
Με ολοκληρωμένο σπορ πνεύμα έναντι 39.950 ευρώ
Συνολικά, ο συνδυασμός παραμέτρων όπως ο σπορ χαρακτήρας στο δρόμο, η κορυφαία πρακτικότητα στην καθημερινότητα, οι μεγάλοι χώροι για όλους τους επιβάτες, ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας και η προσεγμένη σε όλα τα επίπεδα ποιότητα κατασκευής φαίνεται να λειτουργεί απόλυτα στην περίπτωση της έκδοσης Sportline. Μπορεί να μην διαθέτει τις έντονες οδηγικές συγκινήσεις και τις «καυτές» επιδόσεις της κορυφαίας RS των 265 ίππων, εντούτοις η συγκεκριμένη εκδοχή της Octavia Grand Coupe καταφέρνει να προσφέρει την απαραίτητη σπορτίφ νότα σε ένα καθ’ όλα οικογενειακό μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας. Πόσο θα κοστίσουν όλα αυτά; Σε σχέση με την έκδοση Selection των 33.950 ευρώ, η οποία τροφοδοτείται από τον ίδιο ακριβώς κινητήρα σε συνδυασμό με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο DSG, το πρόσθετο οικονομικό τίμημα ανέρχεται σε 6.000 ευρώ.






























































































