H Maserati έχει μπει -ξανά- σε έναν κυκεώνα εξελίξεων, ο οποίος γεμίζει με αβεβαιότητα το μέλλον της. Η «Δαμόκλειος Σπάθη» του λουκέτου έχει αρχίσει ξανά να πλανάται πάνω από τη Μόντενα, αν και το επικρατέστερο σενάριο θέλει την πώλησή της από τη Stellantis – πάντα σε περίπτωση, που δεν καταφέρει να διορθώσει τα εμπορικά κακώς κείμενα. Ουδείς γνωρίζει αν θα μπορέσουν να αναστρέψουν το κλίμα οι Ιταλοί, ωστόσο μέχρι και αν το κάνουν, μας χαρίζουν ένα ιδιότυπο ρεκόρ ταχύτητας.
Το Πολυτεχνείο του Μιλάνο (Politecnico di Milano), σε συνεργασία με τους Αμερικανούς του Indy Autonomous Challenge, έφτιαξαν μια αυτόνομη MC20 που όχι μόνο μπορεί να πηγαίνει μόνη της, αλλά έχει τη δυνατότητα να το κάνει σε ταχύτητες πολύ πάνω από τα 300 χλμ./ώρα! Το ειδικά διαμορφωμένο supercar διαθέτει ένα σοφιστικέ λογισμικό, προϊόν της ομάδας του PoliMOVE-MSU, το οποίο με τη σειρά του αποτελεί παρακλάδι του τμήματος τεχνητής νοημοσύνης και αυτόνομης οδήγησης του μιλανέζικου πολυτεχνείου (AIDA / Artificial Intelligence Driving Autonomous of Politecnico di Milano), κάμερες, ραντάρ, όλα όσα περιμένεις από ένα αυτόνομο όχημα. Αυτό που σίγουρα δεν περιμένεις, είναι να «βαράει» 300άρες.
Στον αεροδιάδρομο προσγείωσης των διαστημικών λεωφορείων του Διαστημικού Κέντρου Κένεντι, η αυτόνομη Maserati πάτησε τέρμα το δεξί πεντάλ, εξαπέλυσε τους 630 ίππους του 3.0 V6 twinturbo και σιγά-σιγά, έφτασε μέχρι τα 318,16 χλμ./ώρα (197,7 μίλια/ώρα). Ποιος ο λόγος για ρεκόρ ταχύτητας σε αυτόνομα αυτοκίνητα, τη στιγμή που έχουμε ήδη οχήματα Επιπέδου 3, 4 και 5 να κυκλοφορούν στους δρόμους; Η απάντηση είναι απλή: εκμάθηση.
«Αυτά τα ρεκόρ ταχύτητας είναι πολύ περισσότερα από μια απλή βιτρίνα της μελλοντικής τεχνολογίας. Ωθούν το λογισμικό οδήγησης AI και το υλικό ρομποτικής στο απόλυτο όριο. Κάνοντάς το με ένα κανονικό αυτοκίνητο παραγωγής, βοηθούμε τη μετάβαση της τεχνογνωσίας από καταστάσεις αγωνιστικής αυτόνομης οδήγησης στους δημόσιους δρόμους, ώστε να κάνει ασφαλέστερη και βιώσιμη την αυτόνομη κινητικότητα υψηλών ταχυτήτων», δήλωσε ο Paul Mitchell, CEO του Indy Autonomous Challenge και Aidoptation BV. Ο επιστημονικός διευθυντής του πρότζεκτ και επικεφαλήςτου Τμήματος Ηλεκτρονικής, Πληροφοριών και Βιομηχανικής στο Politecnico di Milano, Sergio Matteo Savaresi, συμπλήρωσε στο σημείο αυτό: «Ο στόχος των δοκιμών υψηλής ταχύτητας είναι να αξιολογήσουν τη συμπεριφορά των “ρομπο-οδηγών” σε ακραίες συνθήκες. Τα συγκεκριμένα συστήματα AI δοκιμάζονται σε οχήματα παραγωγής, με νόμιμες ταχύτητες δρόμου, στους αγώνες Indy Autonomous Challenge από το 2021».