Μια πορεία 14 ετών, με πάνω από 40 βραβεία και 2,2 εκατ. πωλήσεις, πέρασε στο επόμενο κεφάλαιο. Το Dacia Duster μπήκε στην τρίτη του γενιά, ριζικά διαφοροποιημένο και ολιστικά αναβαθμισμένο σε κάθε τομέα, διατηρώντας αξιοζήλευτο value for money. Είτε μιλάμε για τις βασικές εκδόσεις, είτε για τις πλουσιότερες ή τις τετρακίνητες.
Την ώρα που ο κόσμος κάνει «κρα» για να βρει καινούργιο C-SUV κάτω από τις 25.000 ευρώ, το νέο Duster ανοίγει τον τιμοκατάλογο κάτω από τις 20.000! Με τιμή από 19.950 ευρώ που ξεκινά η εισαγωγική έκδοση 1.0 TCe 100 ECO-G Essential, μιλάμε για την απόλυτη σχέση τιμής-αξίας στα SUV. Χαμηλή είναι η τιμή και με το νέο κινητήρα 1.2 TCe 130, αφού το Expression ξεκινά από τις 23.990 ευρώ. Ακόμα και τετρακίνηση να χρειάζεσαι, πάνω από 27.000 ευρώ δεν θα χρειαστεί να δαπανήσεις (από 26.990 το TCe 130 4×4). Πλήρως εξοπλισμένο, περιλαμβάνοντας -μεταξύ άλλων- στις στάνταρ παροχές: συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, οθόνη αφής 10,1 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αισθητήρα φώτων και βροχής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, 4 θύρες USB, κάμερα οπισθοπορείας, κλπ.
Η πρώτη ματιά φανερώνει τα πάντα για το νέο Duster. Το σκληροτράχηλο παρουσιαστικό, με τα μακρόστενα φωτιστικά και τους τονισμένους θόλους (ειδικά πίσω) αλλάζουν επίπεδο την αισθητική του, κρατώντας ωστόσο τις διαστάσεις στα επίπεδα του προηγούμενου. Το μήκος φτάνει τα 4.343 χλστ. (+2 χλστ.), το πλάτος τα 1.813 χλστ. (+9 χλστ.), το ύψος τα 1.661 χλστ. (-21 χλστ.) και το μεταξόνιο τα 2.657 χλστ. (-19 χλστ.), συνεπώς δεν χρειάζεται να ανησυχεί κάποιος για απώλεια ευελιξίας ή δύσκολες καταστάσεις στην πόλη. Πλήρως αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό του σε ποιότητα κατασκευής και σε συνολική εικόνα γενικότερα. Στα βασικά του πλεονεκτήματα ανήκει και η ευρυχωρία για όλους τους επιβάτες, αφού παρέχει αρκετό αέρα για τα πόδια, τα κεφάλια και ωφέλιμο πλάτος για να κάτσουν έως 5 άτομα. Το πορτμπαγκάζ είναι και αυτό επαρκέστατο με τα 453 λίτρα, το μεγάλο άνοιγμα και τα επίπεδα πλευρικά τοιχώματα.
Πρεμιέρα σε Duster κάνει ο 1.200άρης τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος TCe, ο οποίος αποδίδει 130 άλογα στις 4.500-5.500 σ.α.λ. και 230 Nm στις 2.100-3.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και ενσωματώνει ήπια υβριδικό σύστημα 48V, για πιο αποτελεσματική εκκίνηση και επιτάχυνση. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει είναι αρκετά καλές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ. (τελική 180 χλμ./ώρα) και γεμάτο τράβηγμα εν κινήσει, συν του ότι η λειτουργία του μοτέρ είναι αρκετά ραφιναρισμένη. Η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες και με οδήγηση στο βουνό βρίσκεται στην περιοχή των 8,0 λίτρων/100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 135 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας δεν ξεπερνούν τα 86 ευρώ.
Το νέο Duster TCe 130 4×4 εμφανίζει πολύ καλά χαρακτηριστικά και σε όποιο τερέν κι αν πατήσει, εντός και εκτός ασφάλτου. Στο δρόμο, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων πίσω, προνόμιο του 4×4) απορροφούν τα πάντα, εξασφαλίζοντας ζηλευτή σταθερότητα στο δυναμικό στυλ οδήγησης. Σε χωμάτινες διαδρομές εντυπωσιάζει ο πολύ αποτελεσματικός τρόπος που οι αναρτήσεις φιλτράρουν φυτευτές πέτρες και κροκάλα. Χάρη στα 217 χλστ. απόστασης από το έδαφος και τις μικρές γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης των 31 και 36 μοιρών αντίστοιχα, το 4κίνητο Duster ενδείκνυται και για πιο απαιτητικό off roading με τη βοήθεια και των μεικτών ελαστικών. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, δεν απαιτείται καν το «κλείδωμα» της τετρακίνησης και αρκεί το Auto μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης (Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road και Eco).